• llinaa

Ni med flickor. vad har de för klädstil?

Ni med flickor. vad har de för klädstil?

• Svar på tråden Ni med flickor. vad har de för klädstil?
  • litengunnarolle

Jag är själv 16 år, så jag kan väl svara vad jag har för klädstil. :)

Jag har väldigt blandat, men alternativt. Jag har ingen riktig stil, men brukar inte tycka om kläder som är "normala" (fånigt ord). Svart är väl ganska populärt, men kan också klä mig i regnbågens alla färger, eller helvitt, eller...
    Har rosa hår, och brukar ofta ha ganska mycket smink. Eller ja... Jag brukar ha svart runt ögonen, men inte så mycket mer. Gillar att vara lite konstnärlig med mitt smink, och ritar krumelurer över ena halvan av ansiktet. :D

• Indisputable

Min 14åriga dotter har lite alternativ stil, skulle jag tro.
    Popaktigt.

• jagvardag

kort, så lite som möjligt, linne. Att hon inte fryser ihjäl!
    Ibland tycker jag hon ser lite billig ut, för mkt smink, plattat touperat hår trotts att varken hårfix eller så mkt make behövs.
    Vinter tid klär hon sig bra, tighta jeans goa koftor och tröjor.

• la jeune fille

Jag är 17 själv, kan också svara för min stil. Jag klär mig för tillfället i leggings och långa skjortor eller slappa stora tröjor, små mössor, stora glasögon, tygskor. Har jag inte leggings så är det chinos och slappa t-shirts, skjortor eller allt som är randigt och gärna med en bröstficka eller en liten knäppning vid bröstet, haha *specifik*

• P ä r l a n

Min syster som är 15 klär sig i snygga tunikor och klänningar och leggings/jeans med det.

• adhd

Min dotter på tretton har rockabilly stil .

• Kimimaro

jag är 16 år själv, och min stil är lite blandad. iblan kör jag "vanlig" stil, alltså bara jeans och kanske nåt linne. annars så brukar jag köra som en blandning av stilarna fashioncore och j-rock/oshare kei. oftast bandtröjor, ganska mkt svart med färgklickar här och där och ibland tupperat hår, ibland platt.

• Mamman mitt i livet

Uniform med linne, urringat, långt, tajt,som ner över höfterna.

En mjuk hoodjacket över,som bärs öppen inomhus, snäva jeans , det är vad min 16åring har på sej!Något hängsmycke med glitter kring halsen. Mycket smink, mycket svart kring ögonen.Ibland vida svarta mjukisbyxor, (träningsbyxor /sportstil), som slappare alternativ till jeansen.

Jag gillar inte urringat-linne-modet, jag tycker det är sommarklädsel, men det har blivit ett basplagg året runt.

• Dejsi

Alternativt dvs mycket svart, vanliga t-shirts (Green Day), byxor med kedjor och dyl, aldrig kjol eller klänning, hon är grabbig och jag är stolt över henne.

• Tigrino

När jag var 14 hade jag ofta killkläder, pösiga byxor, stora t-shirts och tröjor och skateskor. Och varierade detta med übertrasiga, tighta jeans, linnen, armébyxor från ÖoB. Ibland rutig kjol med knästrumpor och vit skjorta, ibland lånade jag min lillebrors Spiderman-tröja. Ofta drösvis med kedjor, nitarmband... you name it!
    Väldigt fult och förvirrat klädde jag mig... om du är orolig för ditt barns klädstil kan jag ju trösta med att nu ser jag helt normal ut och älskar fina kläder!
    Tror mest jag klädde mig sådär för att jag inte visste vem jag var, plus att mamma och pappa gick i taket. Det var ju kul att retas.

• Människa2

Jag är 15 år och är riktigt grabbig av mig. Jag klär mig bara i killkläder tex baggyjeans och nån enkel t-shirt och jag har kortklippt hår och jag sminkar mig inte. Typ alla som inte har träffat mig tror att jag är en kille men det får jag leva med :P

• Dejsi

Människa2 : Du ska vara stolt för den du är, min dotter är likadan och hon är världens bästa unge.

• Bellao

Jag är själv femton år och klär mig lite rockigt. Jag kallar det inte emo, inte den stilen. Utan mer rock med skinpaj, nitar och tighta jeans. 

• raggarprinsessan

jag kl'r mig i jeans å topp hade nitarmband för nåt år sen som ja tappade bort  samma sak med alla kedjor ska fasen leta fram dom

japp jag är raggare och är stolt över det besök min blogg www.raggarprinsessansmatblogg.blogg.se
Svar på tråden Ni med flickor. vad har de för klädstil?