• Pellepellepelle

Nu orkar jag inte längre!!

Jag har BF 19/8 och har haft förvärkar i ca 2 veckor nu. Det går an på dagarna även om det gör väldigt ont, det värsta är att vakna 3-4ggr per natt och ha så ont att jag knappt kan vända mig eller komma upp. Hjälp är det så här det kan vara nu i 5 veckor till om det vill sig illa?
    Jag ser verkligen inte fram emot att föda heller, det kändes ganska ok tills förvärkarna började, vet inte hur jag ska klara smärtan...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-02 19:15
    Har varit på aurorasamtal men det kunde lika gärna vara ogjort, hon frågade vad jag var rädd för och försökte sammanfatta men sa aldrig något som fick det att kännas bättre.

• Svar på tråden Nu orkar jag inte längre!!
  • viseversa

Jag trodde inte heller jag skulle klara att föda barn. Jag var livrädd ett tag faktiskt. Men jag gjorde det och var såå stolt över mig själv efteråt.

Kan säga att eda hjälper såå bra mot smärtan. Jag kände inte värkarna alls efter edan och så helt plötsligt var det dax att krysta. Men nu är det ju olika från person till person hur edan tar.

Jag har fött två barn och andra gången var jag såå mycket lugnare. För jag visste ju vad som väntade och att det inte var så farligt som jag trott innan jag födde flörsta barnet.

Tror du kommer klara det utmärkt bra. och det finns ju bra smärtstillande att få.

• Pellepellepelle

Tack!

Jag vet inte om jag vill ta eda, det stannar visst av värkarbetet..? Vill att det ska gå så snabbt som möjligt, hur var det för dig? Har hört av en del att de har ont i ryggen i flera månader efteråt också och det låter inte alls bra... Är kanske för negativ men är bara så trött!

• Eisa

Jag trodde också under förvärkarna att "shit, om det här bara är början så kommer jag dö när det sätter igång på riktigt"

Men när det satte gång på riktigt så var det inte SÅ mycket starkare än förvärkarna. Man klarade absolut av det.

• catten78

Jag har oxå bf 19/8... Är oxå ganska rädd... hade en ganska jobbig första förlossning,,,,.. Men alla man pratar med säger ju att det blir lättare , så man får väl lite på det...
    Jobbigt med förvärkar. det har jag inte känt så mycke av...
    Hoppas det går bra för dej när det väl är dax.

• Pellepellepelle

Eisa, är det sant?! Det är ju toppen (nåja, bättre än jag trodde) isf. Men då undrar jag om det verkligen ÄR förvärkar... Känns som en blandning av mensvärk, studntals knivar i underlivet och att det känns som om jag sträcker mig i magen om någon kan förstå den känslan?

Tack ni andra, hoppas det går fint för er också!

• viseversa
    Pellepellepelle skrev 2009-08-02 19:23:41 följande:
    Tack!Jag vet inte om jag vill ta eda, det stannar visst av värkarbetet..? Vill att det ska gå så snabbt som möjligt, hur var det för dig? Har hört av en del att de har ont i ryggen i flera månader efteråt också och det låter inte alls bra... Är kanske för negativ men är bara så trött!
    Ja värkarbetet stannade av för mig båda gångerna. Men det sket jag i för jag låg på ett flöt på ett måln utan smärta. Fick värkstimulerande dropp som satte igång värkarna igen och det kändes inte ens då.

Det sved när jag krystade ut barnen men det var en uthärdlig smärta. Kan säga att värkarna är värst enligt mig. Och tack vare edan så slapp jag dom värsta iallafall.

Jag hadde inga problem alls efter edan. Vissa kan få svårt att kissa men jag kissade glatt på som vanligt förutom att det sved lite i underlivet(av förklarliga skäl).

Har inte haft iont i ryggen efteråt heller. Skulle jag föda barn igen så tvekar jag inte en sekund på att ta eda igen. Den har hjälpt mig att årka igenom mina förlossningar.
  • Pellepellepelle

viseversa, tog det lång tid innan värkarbetet började igen med droppet?

• viseversa
    Pellepellepelle skrev 2009-08-02 19:31:05 följande:
    viseversa, tog det lång tid innan värkarbetet började igen med droppet?
    Nej det gjorde det inte. vet inte exakt tid men jag fick inte vänta länge förns det var igång igen efter droppet.
  • Eisa
    Pellepellepelle skrev 2009-08-02 19:29:08 följande:
    Eisa, är det sant?! Det är ju toppen (nåja, bättre än jag trodde) isf. Men då undrar jag om det verkligen ÄR förvärkar... Känns som en blandning av mensvärk, studntals knivar i underlivet och att det känns som om jag sträcker mig i magen om någon kan förstå den känslan?Tack ni andra, hoppas det går fint för er också!
    Svårt att säga om det är förvärkar eller inte...
  • Eisa
    Eisa skrev 2009-08-02 19:34:52 följande:
    Svårt att säga om det är förvärkar eller inte...
    Men det låter ju så.
  • Pellepellepelle

Ja, jag får lita till vad min BM sa och hon trodde att det var det... Hon säger iofs att allt är graviditetsrelaterat...även när hon aldrig hört talas om symtomet förut.

Svar på tråden Nu orkar jag inte längre!!