bebbe 09 - hur emanr du med att dom närmaste är flickan föräldrar? Hon bor mer dej o sin pappa, det är väl klart att du är en av de nämaste.. Jag skulle ALDRIG välja bort min sambos son även nu när vi ska ha ett "eget" barn. Han blir stortebror och en stolt sådan, jag blir lite upprört över ditt tankesätt, men vi är väl alla olika.
Emmli 84 skrev 2009-08-07 17:07:37 följande:
Åh vad trevligt med ett litet syskon! Hur är din och bonusmamman relation? Pratar ni med varandra? Kan ni sköta byten eller måste pappan göra det? Jag skulle så gärna vilja ha en bättre relation till biomamman men jag vet inte hur jag ska gå tillväga. Jag vill inte heller ta hennes plats, den tanken har aldrig slagit mig men jag tror hon är orolig för det. Varför kan hon inte se mig som en tillgång i hennes sons liv? Kanske lätt för mig att säga som inte har egna barn och ingen bonusförälder att konkurera med.
Emmli 84 - Min relation till biomamman är "sådär". hon beter sig så dumt mot min sambo och det som hon säger är det som gäller.. tror hon. nu är det en jobbig situation och tvistel är påväg till rätten, för hon har brytit många löften, dels med semestrar (vi bokade semester denna vecka men fick inte hem sonen som det var bestämt). Så nu är det krig kan man säga..
Tidigare, i lugnare perioder så har jag kunnat hämta o lämna, men ofta görs det på dagis tråkigt nog. Hon är falsk och säger en sak en dag, men sen ändrar hon planeringen helt själv. Det är jobbigt för sonen oxå, för hon använder honom med utfrågningar och så.. Det är klart att en sexåring säger det som mamma vill höra när hon säger saker som att "åh, ja kommer längta så mkt efter dej och jag kommer vara så själv nu när du åker till pappa" osv.. hon har sagt det framför oss och vi stod som två fågelholkar.. snacka om att ge det lilla barnet dåligt samvete... Det skulle jag aldrig göra, skulle aldrig dra in honom och använda honom för att vinna något. inte genom att ge dåligt samvete.
Varför hon inte ser dej, Emmli 84, som en tillgång är nog för att hon ser dej som ett hot, för tänk om barnet skulle tycka om dej mer eller vilja vara med dej?? Det skulle ju knäcka mamman.. så är det iaf hos oss..
Mamman tror att jag ska ta hennes plats, det har hon även skrikit åt mej när vi hämtade sonen för ett år sedan "Du ska inte tro att han älskar dej, han älskar mej och jag älskar honom, det är min son och ja hoppas att ni får egna barn så ni inte har tid med sonen, för då vill han bara va hos mej" Då sa sonen till biomamma "hej då mamma.. vi ska åka nu.." Han blev helt skrämd av henne.. under vissa "svårare" tider har jag inte vatt med o hämtat honom efter detta.. för ja tycker i första hand synd om sonen om hon beter sig så här.. men det är biomamman i ett nötskal "tyck synd om mej och stanna med mej.. då får du den här leksaken" osv..
Oj va långt d blev..

Men skönt att få dela med sig lite.. har inte gjort d innan..