Gravid - killen vill inte bli pappa - hjälp
Jag fick igår veta att jag är gravid, med största sannolikhet blev barnet till för 2 veckor sedan (4-5 veckan nu alltså). Så det är fortfarande väldigt tidigt i graviditeten.
Det här var inte något vi planerat, vi har varit ihop på distans i ett halvår och flyttade ihop för knappt en månad sedan. Jag är 22 och han är 25. Vi brukar skydda oss men var korkade och ansvarslösa nog att slarva några gånger för mycket, och naiva nog att tro att det skulle vara svårare att bli med barn.
Jag känner mig väldigt kluven till det här, en stor del av mig vill vill vill så gärna ha det här barnet med den man jag älskar så mycket, samtidigt som en del av mig är rationell och tänker i banor som "vi har ju inte bott ihop länge alls", "klarar vi av ett barn?" "hur fungerar vår relation med ett barn?".
Min kille blev väldigt ställd och vi diskuterade, grät och pratade hela kvällen igår. Han vill inte bli pappa nu helt enkelt, han tycker att det gått alldeles för fort och ångrar bittert att vi inte skyddade oss. Han sa att hade det bara gått ett år/ett halvår till hade han blivit jätteglad över en oplanerad graviditet, men nu blev det ju inte så... Och det här får mig att må så dåligt, att ett barn blev till för tidigt för att kanske få ett liv.
Jag är förtvivlad, sitter här ensam i en ny stad utan att känna någon annan än hans familj och vet inte vart jag ska ta vägen
En abort skulle vara så "enkel" men samtidigt så fruktansvärd och jag vet inte om jag kan döda något som är vårat barn. Hans och mitt.
Samtidigt vill jag absolut inte behålla ett barn mot någons vilja.
Vad ska jag göra?