Någon som köpt golden från allaballatassens kennel?
Jag söker någon som köpt en goldenvalp från allaballatassens kennel, det spelar ingen roll när, har du gjort det? svara då på detta inlägg, jag är jätteintresserad att komma i kontakt med dig.
Jag söker någon som köpt en goldenvalp från allaballatassens kennel, det spelar ingen roll när, har du gjort det? svara då på detta inlägg, jag är jätteintresserad att komma i kontakt med dig.
Vi har en hane från Allaballatassens :)
Fast om du har haft han sedan valp är det ju ni som gjort honom rädd. Inte uppfödaren -.-
Vår kille blir 6år i juni
Hej!
Har en tik där i från.. Hon är inte så värst rädd av sig men kan vara väldigt osäker på andra hundar, vilket ter sig rätt aggressivt. Men annars är hon världens mest underbara hund.
Hon har genomgått bph med väldigt bra resultat, så bra att testledaren ville ha valp efter henne.
Min kusin har en rik därifrån, tror hon är 7 år. Världens snällaste och mysigaste hund.
Hej!
Vi har en hane som är 3 år ,han är lite skraj av sig ;De här jakt golden som jag fattar det är inte så tuffa av sig .
Vi tränar ganska mycket apporttering och är med i en grupp som träffas . Men varje gång är det nya människor och nya hundar svansen står rakt upp ca 5-10 minuter sen när han och faktiskt alla andra hundar av olika Retriver raser har kollat in varandra så är de lugna och gör sitt jobb :) Tränar du med din hund ?Jag tycker att han tar kortare tid på sig att bli en i gänget ju fler gånger vi träffar andra hundar ./Monika
har du varit i kontakt med uppfödaren?
på vilket sätt och i vilka sammanhang visar din hund rädsla?
Hej!
Hittade den här tråden av en slump. Det är ju några år sen du ställde frågan men svarar endå. Jag köpte min golden av Allaballatassen -07, kanske rent av från samma kull som du? Finns vissa likheter med min som du beskriver, han är inte direkt jätterädd men väldigt tjippig av sig.
Har det blivit någon skillnad med rädslan?
Hej. Cam82
Hittade tråden av en slump.
Vi har en tik därifrån som är född i augusti -07, Lilja Forever är mamma. Borde vara samma kull som er hund.