Till sista anonym 26 år ... (sorry TS, lånar tråden lite): Jag tycker du ska prova att göra ett uppehåll med dina p-piller. Tror inte att de är hela problemet, men det är värt ett försök.
Jag åt p-piller i 11 år, från att jag var 15 till för ungefär en månad sedan, när jag inte orkade längre. Har under åren aldrig haft särskilt mkt sexlust, men skyllt detta på att de killar jag varit tillsammans med inte riktigt varit rätt. Nu är jag dock ihop med världens mest fantastiska kille, och har aldrig varit så kär. Ändå fanns inte sexlusten där! Till slut gick jag till en barnmorska och frågade vad hon trodde, och hon sa "släng p-pillerna på en gång!". Enligt henne kan biverkningar av p-piller komma succesivt, de kan dyka upp decennier senare än du börjar äta pillren eftersom kroppen ändrar sig.
Hon ville nästan garantera mig att jag skulle märka skillnad, och nu en månad senare börjar jag sakta märka att lusten kommer tillbaka. Det kom inte pang bom över en natt, men jag märker skillnad. Eftersom ni har ett litet barn och dessutom verkar ha lite olika åsikter om hur ni vill lägga upp det hela tror jag inte att ett byte av p-medel är någon universallösning för er del, men det kanske är värt ett försök. Klart man kan vara trött och deppig och ändå inte känna för sex, men om inte lusten finns där i grunden blir det ju helt olidligt. Eftersom du inte ens vill göra ngt "på egen hand", känns det som att lusten bara är borta, och det kan påverkas av p-piller. Gör ett försök!