kissar och bajsar på sig
Har en son på snart fyra och ett halvt. Han har varit blöjfri på dagen sen ett år tillbaka och helt blöjfri sen i januari. Det har fungerat jättebra, bara små missöden i bland då han inte hunnit till toaletten och det kommit lite i kalsongen. Nu vet jag inte vad jag skall göra - han har börjat kissa på sig rejält flera gånger dagligen. Det är jag som brukar märka att han är blöt om kalsongen/byxan. Själv fortsätter han leka och säger att han inte hinner gå på toaletten. Jag kan förstå att han är mitt uppe i leken och inte hinner till toan i bland, men det är jobbigt när det händer tre-fyra gånger dagligen och han dessutom fortsätter leka med plaskblöta kalsonger. Nu har han dessutom börjat bajsa på sig. Har flera gånger ertappat honom med att sitta på huk och klämma med kalsongerna på. Han beter sig som om han hade blöja på. På natten kissar han också på sig i bland, han sover så djupt att han inte ens märker att han kissat - men det förmodar jag är normalt för en fyraårig pojke. Dessutom är han inne i en trotsperiod - sen länge - som verkar ha förvärrats. Vissa dagar bråkar och gnäller han för att få uppmärksamhet. Jag vet inte om det kan vara en reaktion på att vi för två månader sedan flyttade till ny stad, visserligen har både han och lillebror på två år vant sig vid det nya boendet och leker som vanligt. Pojkarna har också en lillasyster på snart ett halvår, jag är hemma med barnen och min man jobbar. Kanske det hela även beror på att pojkarna snart skall börja på nytt dagis. Även om han ser fram emot det måste det ju vara lite nervöst. Vad det än beror på behöver jag hjälp med vad jag skall göra.