• SÖ05

Första pergokuren i veckan! Nån fler??

Börjar min första pergokur på fredag. Finns det någon fler som börjar i dagarna kan vi följas åt??

Har en dotter sen tidigare som är fyra år som kom på tredje försöket, men har svårt att få till ett syskon. Utredning visar inga fel på någon av oss men nu skall vi prova pergo och se om det kan hjälpa.

• Svar på tråden Första pergokuren i veckan! Nån fler??
  • Gräddis

Tack tjejer... Majjssan - min lakare sa att jag inte behovde ta vul eller blodprov. Fattar ingenting, hur ska jag da veta om pergo funkar?! Gick till en annan lakare for att fa en annan asikt - han visade sig vara ratt ny sa hade inte sa mkt koll men var VALDIGT trevlig och tillmotesgaende och forstod att jag oroade mig over att inte bli kollad ordentligt. Men han fragade den lakaren jag normalt gar till och hon sa till honom att jag inte behovde kollas. Fattar ingenting.

• Trollmamma till 4
    bubblan79 skrev 2009-11-12 09:10:50 följande:
    ja jag har väl ett ANTAL timmar då eftersom det varar i flera dagar
    Upp till ca 48 timmar efter stegringen kan ägget lossna men även innan.. Vissa har längre stegring utan att det är nåt konstigt
  • Trollmamma till 4
    Gräddeline skrev 2009-11-12 10:41:59 följande:
    Tack tjejer... Majjssan - min lakare sa att jag inte behovde ta vul eller blodprov. Fattar ingenting, hur ska jag da veta om pergo funkar?! Gick till en annan lakare for att fa en annan asikt - han visade sig vara ratt ny sa hade inte sa mkt koll men var VALDIGT trevlig och tillmotesgaende och forstod att jag oroade mig over att inte bli kollad ordentligt. Men han fragade den lakaren jag normalt gar till och hon sa till honom att jag inte behovde kollas. Fattar ingenting.
    Det jag reagerar på är att du åtminstone inte får ett Vul för att kolla slemhinnan å antal äb men läkare gör väldigt olika har jag märkt..
    Min läkare "förbjuder" en att ha oskyddat samlag tills han/hon ser antal äb
  • Gräddis
    Trollmamma till 4 skrev 2009-11-12 11:54:14 följande:
    Det jag reagerar på är att du åtminstone inte får ett Vul för att kolla slemhinnan å antal äb men läkare gör väldigt olika har jag märkt..Min läkare "förbjuder" en att ha oskyddat samlag tills han/hon ser antal äb
    Ja det verkar knepigt. Ska forsoka fa en tid hos lakaren och fraga henne rakt ut. Men tankte kanske vanta tills min mans spermaprov ar tillbaka, annars sager hon sakert att vi ska vanta ut det forst anda...
  • Hjärtat längtar

jag hade ÄL! Fast stickorna inte visat nånting!
    Så i morgon börjar jag med enkel igen. Blir jag inte gravid då, ska jag börja med dubbel i två månader, jag får ingen uppföljning, varken vul eller blodprov, ska bara höra av mig om tre månader om jag inte blir gravid...

• bubblan79

idag har jag ingen älstegring så jag antar att det är som läkaren sa.. dom räknar äl i 3 dagar.. dagen före, själva dagen och dagen efter som toppen är på och som man kan bli gravid på. nu är den långa väntan på bim.. första månaden med pergo och förhoppningarna är skyhöga så känns lite jobbigt

• Gräddis
    Hjärtat längtar skrev 2009-11-12 23:41:33 följande:
    jag hade ÄL! Fast stickorna inte visat nånting!Så i morgon börjar jag med enkel igen. Blir jag inte gravid då, ska jag börja med dubbel i två månader, jag får ingen uppföljning, varken vul eller blodprov, ska bara höra av mig om tre månader om jag inte blir gravid...
    Hade du annorlunda flytningar, eller al-flytningar da? Sjalv har jag ingenting, ar torr men brukar fa aggvite-flytningar och var mer "blot" runt al (da jag trodde jag hade al iaf)..
  • Skytten

Hej alla!

Jag gissar att ni är några riktigt kunniga på Pergotime här så jag hoppas på lite hjälp. Jag ska bara använda pergo under cykeldag 5-9 nu för att få min ägglossning undersökt. Och nu inser jag att jag har glömt vad gynekologen sa....
    På förpackningen står det att jag ska ta två tabletter om dagen. Kan man ta dem samtidigt eller ska man ta en på morgonen och en på kvällen?

Är det fler som bara testat på det här sättet och vad ledde det fram till för er?

Mår man väldigt dåligt av hormonerna?

Tacksam för svar och hjälp!

• Trollmamma till 4
    Hjärtat längtar skrev 2009-11-12 23:41:33 följande:
    jag hade ÄL! Fast stickorna inte visat nånting!Så i morgon börjar jag med enkel igen. Blir jag inte gravid då, ska jag börja med dubbel i två månader, jag får ingen uppföljning, varken vul eller blodprov, ska bara höra av mig om tre månader om jag inte blir gravid...
    Härligt att du har har Äl Jag fick heller inga positiva Ältest.. Vi har väl kort stegring så därför missade vi nog..

Konstigt att ni inte får Vul för att kolla upp er{#lang_emotions_undecided} 
    Skytten skrev 2009-11-13 11:52:27 följande:
    Hej alla!Jag gissar att ni är några riktigt kunniga på Pergotime här så jag hoppas på lite hjälp. Jag ska bara använda pergo under cykeldag 5-9 nu för att få min ägglossning undersökt. Och nu inser jag att jag har glömt vad gynekologen sa....På förpackningen står det att jag ska ta två tabletter om dagen. Kan man ta dem samtidigt eller ska man ta en på morgonen och en på kvällen? Är det fler som bara testat på det här sättet och vad ledde det fram till för er?Mår man väldigt dåligt av hormonerna?Tacksam för svar och hjälp!
    Hej!

Kan tyvärr inte svara på om du ska ta båda på en gång eller en morgon å en på kvällen..

Biverkningarna kan vara jobbiga men inte alla som känner av dem så mycket men man får räkna med illamående, spända bröst, uppsvälld samt pissigt humör.. Inte så kul men helt klart värt det om man blir gravid
  • Pysselmusen
    Skytten skrev 2009-11-13 11:52:27 följande:
    Hej alla!Jag gissar att ni är några riktigt kunniga på Pergotime här så jag hoppas på lite hjälp. Jag ska bara använda pergo under cykeldag 5-9 nu för att få min ägglossning undersökt. Och nu inser jag att jag har glömt vad gynekologen sa....På förpackningen står det att jag ska ta två tabletter om dagen. Kan man ta dem samtidigt eller ska man ta en på morgonen och en på kvällen? Är det fler som bara testat på det här sättet och vad ledde det fram till för er?Mår man väldigt dåligt av hormonerna?Tacksam för svar och hjälp!
    Jag äter dubbelkur pergo och man ska ta båda tabletterna samtidigt.

/ A
  • Skytten

Tack majjsan77 och pysselmusen.
    Då kör jag på båda samtidigt.
    Jobbigt med biverkningarna....jag bävar för dem.

• Förväntansfull0406
    Pysselmusen skrev 2009-11-13 12:26:08 följande:
    Jag äter dubbelkur pergo och man ska ta båda tabletterna samtidigt. / A
    får jag fråga....fick du äl med din enkel kur pergo? antar att du tagit enkelkur först.
  • Utlandssvensk76

Majjssan77 - du har varit tyst pa sistone! Om jag minns ratt har du BIM i borjan av nasta vecka. Hur gar det for dig?

• Trollmamma till 4
    Utlandssvensk76 skrev 2009-11-18 09:20:35 följande:
    Majjssan77 - du har varit tyst pa sistone! Om jag minns ratt har du BIM i borjan av nasta vecka. Hur gar det for dig?
    Hej

Jag har BIM allt mellan 21-26 november men jag satt 21 som startdatum då spottings kan dyka upp även fast man inte ska räkna spottings som mens så blir jag mindre besviken..

Hur är det med dig då??
  • Utlandssvensk76
    Trollmamma till 4 skrev 2009-11-18 10:24:15 följande:
    Hej Jag har BIM allt mellan 21-26 november men jag satt 21 som startdatum då spottings kan dyka upp även fast man inte ska räkna spottings som mens så blir jag mindre besviken..Hur är det med dig då??
    Om min L-fas inte har blivit langre kan min BIM vara sa pass tidigt som man-tisdag nasta vecka, senast fredag om fasen blivit langre. Har du nagra symptom? Jag kanner inget, fast jag ar ju inte ens pa AL+ 1 vecka annu. Vill att tiden ska forsvinna!!
  • Trollmamma till 4
    Utlandssvensk76 skrev 2009-11-18 11:46:01 följande:
    Om min L-fas inte har blivit langre kan min BIM vara sa pass tidigt som man-tisdag nasta vecka, senast fredag om fasen blivit langre. Har du nagra symptom? Jag kanner inget, fast jag ar ju inte ens pa AL+ 1 vecka annu. Vill att tiden ska forsvinna!!
    Okej.. Hoppas du får ditt plus nästa vecka

Jag känner inge annorlunda än förut.. Ömma bröst men det har jag alltid veckan innan BIM speciellt nu när man har börjat med Pergotime!

Jädra skitkropp man blir så less men man är van.. Det jobbigaste är tiden mellan Äl å BIM.. Man hoppas å känner efter hela tiden

Jag är på Äl+9/11 så om det har tagit sig så borde ägget fästa nu tycker man Jag tänker testa på fredag dag 25 i cykeln.. är säkert för tidigt men vill ändå testa va längesedan man testade nu jue

Jag vill hoppa över alla månader så att det blir April så att vi kan starta IVF!!!
Svar på tråden Första pergokuren i veckan! Nån fler??