• nötskrikan

    Vi som fick barn i jan-feb 2007, hösttråd

    Ny tråd

    11/1 Irma - mpta
    28/1 Emanuel - Lappen
    29/1 Nova - Puman78
    31/1 Lova - nötskrikan
    5/2 Emelie - spacebeare
    5/2 Isak - Mammanna
    26/2 Ian - beavies
    28/2 Mio - Michayla


  • Svar på tråden Vi som fick barn i jan-feb 2007, hösttråd
  • Mammanna

    Mår mycket bättre nu, skallen är fortfarande för trång och näsan rinner, hostan är kvar men den hotar jag med molipekt 3 ggr om dagen..

    Hoppas vara helt på benen i helgen så jag får ta tag i det jag missat den här veckan i skolan.. HUA känns inge bra att behöva plugga igen en hel vecka på egen hand samtidigt som man ska hänga med i det som görs nu... men det ska nog gå.. hoppas jag iaf..


    ~En i himlen~två i famnen~
  • Mammanna
    spacebeare skrev 2009-11-13 09:45:51 följande:
    skönt! men det brukar väl sitta i ett tag...
    Jo dessvärre så är det väl så.. är SÅ öm i mällangärdet efter allt hostande. Mekane sov i sovrummet för första gången i natt sen jag blev sjuk och han vill inte sova med mig nå mer så länge som jag hade hostan kvar sa han men då får jag iaf 180 själv medans han ligger i en 80s och trängs

    Var ner till stan och köpte mjölk före lunch.. tog all min ork så nu blir det lungt hela em och kvällen..

    Snart dax för en ny tråd.. ojoj vad tiden går
    ~En i himlen~två i famnen~
  • nötskrikan

    Hej alla, har läst men inte orkat skriva så mycket. Har inte fått så mycket sömn men igår lyckades jag få båda barnen att sova middag med mig så nu är jag pigg, ha ha. Hoppas du blir frisk snart Mammanna, jobbigt med hosta Lillan är snorig och hostar men jag hoppas det bara är en förkylning.

  • Mammanna

    Mycket bättre bara hostan och lite snorig nu, barnen och maken däremot är sjuka, meken har nog åkt på samma som jag. Barnen har fått feber och är jätte snoriga. Lilla Jacob är sämst hoppas att det inte är någon influensa på dom utan att det bara är feber och förkylning... Isak hör ju till riskgrupperna men är för lite (eller va förliten) för sprutan och nu är han sjuk så då får han den inte heller Jacob är ju allergisk mot ägg så vi får se vad läkaren säger om honom.. men vaccinera oss ska vi alla 4.

    Nu ska jag sätta mig i soffan och se om det är något att se på dumburken

    ha en trevlig helg


    ~En i himlen~två i famnen~
  • spacebeare

    peppar peppar men nu verkar vi vara friska allihopa. Isa hade feber förra helgen å efter 3mån vacc blev Oscar febrig men nu verkar alla må bra.

    jag vann 2200 på vår häst igår! Lotus drog in 125000 till sina omkostnader så morfar var nöjd. slog farsan Järvsöfaksen i sitt sista lopp i karriären så det var inga som hurrade på läktarna....

  • nötskrikan

    spacebeare: Det enda vi lyckats få Lova att se på tv är trav

    Här har vi alla blivit sjuka. Saga hostar massor och är täppt i näsan och sover ingenting alls på nätterna. Lova vaknade 4:45 imorse... Svärföräldrarna har haft Lova fyra timmar på eftermiddagen så att sambon och jag fick sova lite.

  • Mammanna
    spacebeare skrev 2009-11-15 16:16:07 följande:
    peppar peppar men nu verkar vi vara friska allihopa. Isa hade feber förra helgen å efter 3mån vacc blev Oscar febrig men nu verkar alla må bra.jag vann 2200 på vår häst igår! Lotus drog in 125000 till sina omkostnader så morfar var nöjd. slog farsan Järvsöfaksen i sitt sista lopp i karriären så det var inga som hurrade på läktarna....
    NEJ!!! fick han inte vinna sista lopper men tusan vad roligt för er

    Vi har bestämt oss för vaccinering nu, nästa vecka för mig och maken 2 dec för Isak och så ska jag ringa barnmot och kolla när jag får komma med Jacob, han är ju äggallergiker så han måste på barn och få sprutan..
    ~En i himlen~två i famnen~
  • mpta
    Mammanna skrev 2009-11-16 12:50:56 följande:
    NEJ!!! fick han inte vinna sista lopper men tusan vad roligt för er Vi har bestämt oss för vaccinering nu, nästa vecka för mig och maken 2 dec för Isak och så ska jag ringa barnmot och kolla när jag får komma med Jacob, han är ju äggallergiker så han måste på barn och få sprutan..
    Jag ska också iväg och vaccinera Irma den 2 dec, gruvar mig dock för allt folk,så va tror du vilken tid är folk minst villiga att gå dit?
    Måste ju släpa med mig Cornelis så d skulle ju inte förvåna mig om han blir gnällig lagomt till det är vår tid för sprutan haha...
    Dags att börja bearbeta Irma. Drygt att det är två sprutor dom måste ta!
  • Mammanna
    Michayla skrev 2009-11-16 17:32:56 följande:
    är alla era 07:or blöjfria?
    mpta skrev 2009-11-16 13:44:37 följande:
    Jag ska också iväg och vaccinera Irma den 2 dec, gruvar mig dock för allt folk,så va tror du vilken tid är folk minst villiga att gå dit? Måste ju släpa med mig Cornelis så d skulle ju inte förvåna mig om han blir gnällig lagomt till det är vår tid för sprutan haha...Dags att börja bearbeta Irma. Drygt att det är två sprutor dom måste ta!
    Jag kommer nog åka dit tidigt på morgonen, måste ha joppas med också så då är det bäst innan det är dax för sovning. Ja det är väl lika bra att börja förbereda så det inte bli en massa tjafs när man är där :-S och jag som är så grymt spruträdd Ska ta mitt vaccin nästa måndag, hoppas dom kan då för jag vet inte hur övriga veckan ser ut än. och så tänkte vi dela upp det jag och anders utifall vi skulle bli dåliga av vaccinet så får vi vara dåliga i omgångar

    Isak är bara blöjfri när vi är hemma och på dagarna. på natten har han blöja och lika så på dagis eller om vi ska iväg åt något håll, den delen har inte släppt än men vi provar ibland. Har som mål att till nästa höst ska han vara helt torr dagtid iaf
    ~En i himlen~två i famnen~
  • spacebeare
    Michayla skrev 2009-11-16 17:32:56 följande:
    är alla era 07:or blöjfria?
    inte natt å hon protest kissar en del på sista tiden....
  • nötskrikan

    Blöjfri - ja, det skulle jag säga om Lova. Hon är utan blöja dygnet runt men dagtid händer det lite "olyckor" ibland, det går i perioder. Protestkissar var ett bra ord. Nattetid har vi inte haft en enda olycka på flera veckor (men nu när jag skriver det kommer det väl att vända...)
    Tror att Lova vill vara bebis igen. Hon försöker med att jag ska bära henne hem från dagis, jag skulle stoppa in nappen flera gånger på henne nu vid nattningen, hon fejkgråter istället för att prata, såna saker. Väldigt irriterande Tänk om hon bara kunde förstå att vi tycker det är såå mycket roligare med en liten tjej än med en till bebis.

  • nötskrikan

    11/1 Irma, 12/10-09 Cornelis - mpta
    28/1 Emanuel, 14/9-08 Ristin - Lappen
    29/1 Nova, storebror - Puman78
    31/1 Lova, 13/4-09 Saga - nötskrikan
    5/2 Emelie, 12/8-09 Oscar och Isa - spacebeare
    5/2 Isak, 24/1-09 Jacob - Mammanna
    26/2 Ian, storasyster 9 år - beavies
    28/2 Mio - Michayla, BF 100317

    Det pratades ju om att lägga till syskon i trådstarten. Vad säger ni, stämmer detta? Nån som vill ändra nåt?

  • mpta
    Michayla skrev 2009-11-16 17:32:56 följande:
    är alla era 07:or blöjfria?
    irma är blöjfri på dagarna och även om hon skulle sova då men på nätterna har hon blöja
Svar på tråden Vi som fick barn i jan-feb 2007, hösttråd