• nötskrikan

    Vi som fick barn i jan-feb 2007, hösttråd

    Ny tråd

    11/1 Irma - mpta
    28/1 Emanuel - Lappen
    29/1 Nova - Puman78
    31/1 Lova - nötskrikan
    5/2 Emelie - spacebeare
    5/2 Isak - Mammanna
    26/2 Ian - beavies
    28/2 Mio - Michayla


  • Svar på tråden Vi som fick barn i jan-feb 2007, hösttråd
  • nötskrikan

    Ok har kommit över gårdagens tillfälliga ögonblick av svaghet. Har fått sova några timmar.

    Vi ska ändra Lovas dagistider till 9-14 tis-tor, får se hur det funkar. Blir från 1 december. Kostar nästan som heltid men men. Hon blir ledsen när jag hämtar henne nu, hon vill ju stanna kvar och äta och leka lite till. 

  • mpta
    nötskrikan skrev 2009-10-30 09:52:25 följande:
    Ok har kommit över gårdagens tillfälliga ögonblick av svaghet. Har fått sova några timmar.Vi ska ändra Lovas dagistider till 9-14 tis-tor, får se hur det funkar. Blir från 1 december. Kostar nästan som heltid men men. Hon blir ledsen när jag hämtar henne nu, hon vill ju stanna kvar och äta och leka lite till. 
    Här får vi nu betala samma pris som en heltid oavsett vilka tder vi väljer. så inga mindre kostnader bara för att man e föräldraledig lr arbetslös. Hårda tider haha
  • spacebeare

    vet inte om de går att betala för mer timmar hos oss, annars är det fasta tider 9-14 tis-tors för 15timmars barnen. jag som får 25 har valt 8-14 tis-fre. kan säga att denna vecka har hon surat rejält över att hon inte fått äta mellis på dagis.

  • nötskrikan

    Går fortfarande att välja 8-11 fem dagar eller 9-14 tre dagar här, får väl se när det försvinner pga sparkrav. 9-14 är dyrare pga att lunch ingår.

    Lova klänger på mig, måste ägna all uppmärksamhet åt henne tycker hon... Sambon försöker lägga Saga, han tror att hon tänker sova.

  • nötskrikan

    Gäsp, uppstigning kl. sex tycker lillan. Jättekul, vad ska man hitta på en söndagsmorgon?

    spacebeare: Jag saknar mitt gamla jobb jättemycket, skulle älska att få jobba deltid och hinna vara med barnen. Men gamla jobbet har anställningsstopp och nåt nytt jobb hinner jag inte leta så länge jag är ensam med två barn. Börjar känna mig väldigt stressad över det här med pengar så jag måste verkligen försöka hitta tid till jobbletande.

    Lova tyckte förresten inte det var så kul med nattblöja så nu har hon varit duktig och gått på pottan och sovit utan nattblöja. Hon får välja själv hur hon vill göra, vi har inget emot nattblöja om hon hellre vill ha det.

  • spacebeare

    duktig Lova!
    här vågas det inte på blöjlöst på nätterna än......

    själva var vi på fest hos kompisar med twinsen, de sov som grisar, vaknade vid 00,30, ammade var sen uppe till 1,40 då vi åkte hem! vi fick sova till 11,30 idag(med lite amning)! var 100år sen jag sov så länge!
    var riktigt kul att få sitta med folk utan barnpass heeeeela tiden.
    Em var hos mormor å hade blivit livrädd när ngr killar kom förbi, men de hade varit snälla å tagit av sig maskerna å då delade hon med sig av sin Svampbob choklad!
    jag var dessutom tiger och Em visste inte riktigt hur hon skulle relatera till det igår men i dag när jag hämtade henne såg hon nästan sur ut å sa " mamma är inte tiger "

  • nötskrikan
    spacebeare skrev 2009-11-01 22:21:09 följande:
    duktig Lova!här vågas det inte på blöjlöst på nätterna än......själva var vi på fest hos kompisar med twinsen, de sov som grisar, vaknade vid 00,30, ammade var sen uppe till 1,40 då vi åkte hem! vi fick sova till 11,30 idag(med lite amning)! var 100år sen jag sov så länge!var riktigt kul att få sitta med folk utan barnpass heeeeela tiden.Em var hos mormor å hade blivit livrädd när ngr killar kom förbi, men de hade varit snälla å tagit av sig maskerna å då delade hon med sig av sin Svampbob choklad! jag var dessutom tiger och Em visste inte riktigt hur hon skulle relatera till det igår men i dag när jag hämtade henne såg hon nästan sur ut å sa " mamma är inte tiger "
    Oj vad dina små kan sova! Kan hälsa att här tyckte Saga det var morgon 5:20 idag och skrek och vägrade sova mer... Hon hade även en skrikperiod vid 23-tiden igår och sen vaknade Lova vid midnatt och grät och var förvirrad. Hon pratade nåt om att kladdet (=hudkräm) var borta och att vi måste smörja in henne. Blev inte mycket sömn.

    Alla som kom och ringde på hos oss i lördags kom efter att barnen redan gått och lagt sig, jätteirriterande. Kl. 21 kom de sista och de hängde på ringklockan, usch vad sura vi blev och inte öppnade vi då heller.

    Måste nog sluta amma, ammar bara två gånger per dygn men nu biter lillan mig varenda gång och jag tycker inte alls det är kul. Gör riktigt ont ju.
  • nötskrikan

    Var till läkaren idag p.g.a. karpaltunnelsyndrom, blev erbjuden operationstid imorgon (!). Tackade nej, har fått tid om en månad istället.

  • beavies

    Här e det full fart med nytt jobb o dagis o allt... e ju tungt att jobba, huga förstår int hur man ska orka jobba o sen orka leka med barnen när man kommer hem. Men blir väl bättre bara man kommit in i nya jobbet o alla nya rutiner.

    Nötsktikan: jag slutade oxå amma när Ian började bita. Var inte så skönt när han bet fast o inte släppte o hade tänder både uppe o nere, då fick det va nog

  • nötskrikan
    beavies skrev 2009-11-03 16:57:14 följande:
    Här e det full fart med nytt jobb o dagis o allt... e ju tungt att jobba, huga förstår int hur man ska orka jobba o sen orka leka med barnen när man kommer hem. Men blir väl bättre bara man kommit in i nya jobbet o alla nya rutiner.Nötsktikan: jag slutade oxå amma när Ian började bita. Var inte så skönt när han bet fast o inte släppte o hade tänder både uppe o nere, då fick det va nog
    Det blir nog bättre sen när alla nya rutiner funkar bra. Hoppas jag i alla fall!

    Jo det gör nog ont som det är nu med bara två tänder, förstår dig!

    Nån mer som får höra "titta mamma, titta. så här mamma, titta" heeeeela dagarna?
Svar på tråden Vi som fick barn i jan-feb 2007, hösttråd