• Barnlängtan1

Vi ensamstående bi/homo tjejer.

Hejsan alla därute!!

Skulle vara jättekul å prata med andra kvinnor härinne som är ensamma och är homo eller bi...

Så skriv på!!;)

• Svar på tråden Vi ensamstående bi/homo tjejer.
  • Anonym (Maja)

skriver inte i den andra tråden just nu för det är krångligt att kolla båda samtidigt.

jo det är klart att det blir ännu svårare när man väl tagit steget ut....

• Anonym (Maja)

Måste hoppa i säng nu..... mina ögon är helt röda för jag är så trött.....

• Stumpan84

aaa lugnt... =)

Allt handlar ju också om hur ens familj och omgivning ser på hbt... är dom inte så lyckliga över den gruppen så är det klart man inte vill stå mitt på stora släktkalaset och visa upp sin flickvän... min familj är inte anti hbt men jag tror att min mamma är lite rädd för det då hon inte kanske riktigt vågat ta steget att se vad det egentligen är... men så är det med äldre generationer... minns när jag satt hemma hos mitt x farmor och farfar så berättade jag att min tjejkompis och hennes FLICKVÄN skulle flytta in i ett hus nära dom... hans farfar tyckte att tjejer som gillar tjejer kunde han helt klart förstå men de där med killar som gillar killar va inte så förståligt. Dock hade dom redan grannar som va bögar varpå farmor helt plötsligt säger "jaja, dom är trevliga dom me..." *Asg* Visst de låter kanske hemskt men jag satt och tyckte bara dom va så söta! Dom växte upp då det inte va okey att gilla någon med samma kön men ändå så försöker dom tolerera folk som dom är, och inte efter vem dom tycker om. Visst det märktes att det va svårt men dom försöker iaf! Mer än vad man kan säga om många andra i samhället...

• Anonym (Maja)

Verkligen de gjorde de verkligen. Man får ju också ha i tankarna att dom tillhör en annan generation. hbt människor har väl alltid funnits men i tysthet när de växte upp....

natti natti

• Lucille

Jag är ensam gravid (bf 3 februari) och bisexuell! Kunde inte tänka mig en seriös relation med en kvinna, för jag ville ha ett barn på naturlig väg (inte om massa år genom provrör eller adoption), men nu när jag är gravid så börjar jag längta efter en kärleksfull kvinna i mitt liv. Hoppas jag lade fram det på ett sånt sätt så att ni inte missförstår mig.  

♥Knyttet BF 3/2/2010! ♥
  • Stumpan84

Anonym (Maja) skrev 2009-09-04 23:28:41 följande:

Verkligen de gjorde de verkligen. Man får ju också ha i tankarna att dom tillhör en annan generation. hbt människor har väl alltid funnits men i tysthet när de växte upp.... natti natti
    Ja exakt de e stämmer ju... sen samtidigt kan jag väl hålla med några om att pride parade ibland är lite överdriven för hur ska man kunna ta en kille med läderbrallor, fjädrar i röven och en dildo i pannan på allvar?
  • Stumpan84
    AllieF skrev 2009-09-04 23:35:03 följande:
    Jag är ensam gravid (bf 3 februari) och bisexuell! Kunde inte tänka mig en seriös relation med en kvinna, för jag ville ha ett barn på naturlig väg (inte om massa år genom provrör eller adoption), men nu när jag är gravid så börjar jag längta efter en kärleksfull kvinna i mitt liv. Hoppas jag lade fram det på ett sånt sätt så att ni inte missförstår mig.  
    Nu har jag aldrig skaffat barn med en kvinna utan har samma pappa till mina båda barn men man kan använda en donator och inseminera hemma med och sköta det privat så att säga. Har läst om många homosexuella par som använt sig av just det för det känns lättast för dom. Tycker det är synd att du utesluter ett seriöst förhållande med en kvinna pga det. Visst du vill ha en kvinna nu och säkerligen vara seriös men vad händer om kanske 2 år när hon eller du vill ha fler barn? Ska du då göra slut för att kunna ha sex med en kille och bli gravid? Inget illa ment men förstår inte riktigt ditt resonemang...
  • Lucille
    Stumpan84 skrev 2009-09-05 23:08:18 följande:
    Nu har jag aldrig skaffat barn med en kvinna utan har samma pappa till mina båda barn men man kan använda en donator och inseminera hemma med och sköta det privat så att säga. Har läst om många homosexuella par som använt sig av just det för det känns lättast för dom. Tycker det är synd att du utesluter ett seriöst förhållande med en kvinna pga det. Visst du vill ha en kvinna nu och säkerligen vara seriös men vad händer om kanske 2 år när hon eller du vill ha fler barn? Ska du då göra slut för att kunna ha sex med en kille och bli gravid? Inget illa ment men förstår inte riktigt ditt resonemang...
    Nej, det var inte så jag menade. Var rädd att jag uttryckte mig lite fel. Ska nog fundera en stund innan jag förklarar vidare, så det blir rätt nästa gång. Svårt att få fram precis vad jag menar och känner. I det här fallet så var jag kär den man som jag nu väntar barn med, men det funkade inte.

Återkommer om jag kommer på ett bättre sätt att förklara. :)
    ♥ Knyttet BF 3/2/2010! ♥ sisterrose.blogg.se
  • Stumpan84
    AllieF skrev 2009-09-06 00:53:53 följande:
    Nej, det var inte så jag menade. Var rädd att jag uttryckte mig lite fel. Ska nog fundera en stund innan jag förklarar vidare, så det blir rätt nästa gång. Svårt att få fram precis vad jag menar och känner. I det här fallet så var jag kär den man som jag nu väntar barn med, men det funkade inte. Återkommer om jag kommer på ett bättre sätt att förklara. :)
    På de stadiet förstår jag dig. Tyckte om pappan till mina barn med (och kommer alltid göra på ett visst sätt) men vill bara inte att du ska tro att det måste ta år att skaffa barn bara för man är med en kvinna... kan gå snabbt också ;)
  • Barnlängtan1
    Stumpan84 skrev 2009-09-05 19:03:59 följande:
    Anonym (Maja) skrev 2009-09-04 23:28:41 följande:
    Ja exakt de e stämmer ju... sen samtidigt kan jag väl hålla med några om att pride parade ibland är lite överdriven för hur ska man kunna ta en kille med läderbrallor, fjädrar i röven och en dildo i pannan på allvar?
    där håller jag med..hur kan dom tas på allvar med en skylt att vi vill med ha barn..hade dom kommit i finare kläder så hade man ju inte reagerat..

jag är inget fan av pride..tycker inte om det..finns det hetro parad med?? nää
  • Barnlängtan1
    AllieF skrev 2009-09-04 23:35:03 följande:
    jo jag är med på vad du menar..men som Stumpan 84 säger så kan man insemiera hemma med privat donator å sen adopterar den andra kvinnan barnet..hade jag gärnat vela göra,,men den tjejen jag levde med ville kanske ha barn..men när vi väl skulle ställa oss i kö till detta fick hon kalla fötter å hela min värld raserade...så nu är det 1 års sedan vi delade på oss...men känner fortafarande att jag vill ha barn innan jag blir allt för gammal..så nu är jag på g...har BIM 10 sept..

skulle ge allt för att få planera barn med en kvinna å dela på allt..hoppas detta kommer ske ändå..men hitta en *normal* kvinna..urstäkta ta inte detta fel nu..men finns itne så många gaytjejer som vill bilda familj..inte av dom jag träffat i allfall..
  • Stumpan84
    Barnlängtan1 skrev 2009-09-06 11:19:44 följande:
    där håller jag med..hur kan dom tas på allvar med en skylt att vi vill med ha barn..hade dom kommit i finare kläder så hade man ju inte reagerat.. jag är inget fan av pride..tycker inte om det..finns det hetro parad med?? nää
    Både 07 och 08 gick jag i paraden för jag vill ändå visa att jag är stolt men gick inte i närheten av dom som attentionhore för i mina ögon e de exakt de dom e... går dom inte så privat så behöver dom inte göra de då heller... dock gillar jag dom som klär ut sig i äldre tidens kläder för dom ser ändå normala ut men har bara klätt ut sig...
    Barnlängtan1 skrev 2009-09-06 11:24:25 följande:
    jo jag är med på vad du menar..men som Stumpan 84 säger så kan man insemiera hemma med privat donator å sen adopterar den andra kvinnan barnet..hade jag gärnat vela göra,,men den tjejen jag levde med ville kanske ha barn..men när vi väl skulle ställa oss i kö till detta fick hon kalla fötter å hela min värld raserade...så nu är det 1 års sedan vi delade på oss...men känner fortafarande att jag vill ha barn innan jag blir allt för gammal..så nu är jag på g...har BIM 10 sept.. skulle ge allt för att få planera barn med en kvinna å dela på allt..hoppas detta kommer ske ändå..men hitta en *normal* kvinna..urstäkta ta inte detta fel nu..men finns itne så många gaytjejer som vill bilda familj..inte av dom jag träffat i allfall..
    De finns "normala" kvinnor som vill ha familj... man får bara sluta bo på fel ställe ;) hehe
  • Barnlängtan1
    Stumpan84 skrev 2009-09-06 12:08:21 följande:
    Både 07 och 08 gick jag i paraden för jag vill ändå visa att jag är stolt men gick inte i närheten av dom som attentionhore för i mina ögon e de exakt de dom e... går dom inte så privat så behöver dom inte göra de då heller... dock gillar jag dom som klär ut sig i äldre tidens kläder för dom ser ändå normala ut men har bara klätt ut sig...

De finns "normala" kvinnor som vill ha familj... man får bara sluta bo på fel ställe ;) hehe
    jag är mig själv..stolt kan man ju vara ändå:)

hahaha jättekul...kan ju inte flytta heller ju:P:P
  • Esören

ensamstående bisexuell mamma :)
    en tråd för mig detta!

Svar på tråden Vi ensamstående bi/homo tjejer.