Vad har butiker för skyldighet gentemot kunderna? (dålig erfarenhet av skobutik)
Åh, jag är så irriterad.
Jag köpte ett par sneakers för ca 1000kr på Footlocker för typ 6v sedan.
Jag har använt dem sporadiskt sedan dess.
För någon vecka sedan upptäckte jag att de gått sönder i skarven fram vid tårna och även vid hälen.
Gick tillbaka till butiken för att reklamera dem och de ville inte ens åta sig ärendet. De tycker att det är normalt slitage och sånt man får ta med tanke på sulans tjocklek.
Jag förstår att skoföretaget vill sälja mycket men att skorna gå sönder helt efter knappt två månader tycker jag är att lura kunden.
Jag kan INTE acceptera att mina skor för 1000kr är oanvändbara efter 6v men butiken ignorerar mig helt.
Det känns krångligt att jag ska behöva vända mig till tillverkaren utomlands och tycker att butiken som återförsäljare borde göra något.
Hur skulle ni gå vidare?
Vad kan jag göra?