Australien?!
Ska flytta till Australien snart=)
Finns det några mammor som bor där?
Hade varit kul att prata med någon=)
ha de bra
Ska flytta till Australien snart=)
Finns det några mammor som bor där?
Hade varit kul att prata med någon=)
ha de bra
Swedish Down Under:
Vi ar nagra mammor som traffas pa gold coast sa det ar bara att hora av dig om du vill hanga pa. Det finns tom en svensk-section med svenska bocker pa Southport library :)
Nån som bor i Goldfields, Victoria? Tycker det är ont om svenskar här . Bästa stället ju
.
Verkar inte finnas många i adelaide vi ska dit på semester nu i december och kolla läget sen får vi se om vi lyckas flytta dit oxå,har nämligen familj där.
Non som bor po nordkusten NSW, serskilt i nerheten av Australiens officiellt besta stad Yamba? Skulle gerna vilja att mina barn fick treffa andra svenska barn och prata lite svenska med nogon annan en mig.
Hejsan Swedish Down Under och M1980!
Jag och min sambo och var ett ariga son ska flytta till Brisbane i februari nasta ar och jag skulle tycka att det vore kul att traffa andra svenskar som bor i narheten. Hur lange har ni varit pa the Gold Coast?
Swedish down under skrev 2009-09-28 00:44:28 följande:
Hej, jag bor i Perth (sen 9 ar) har en dotter pa snart 3 ar och en son pa 14man. har en Aussie sambo. Jag kanner massor med svenska mammor har, vi har en svensk mammagrupp och traffas varje vecka och brukar fira jul, nyar, midsommar tillsammans.
Hejsan,
var ska ni flytta?
Jag bor i Melbourne och har en 4 manaders son, har precis som i de andra storre staderna finns det manga svenska mammor. Svenska Kyrkan har mamma grupp och sangstunder och massa andra aktivteter.
Hor garna av dig om du undrar over nagot mer.
Förlåt: swedishclubsa.com ska det vara! Inget au på slutet alltså!!! Sorry!!!
Ville bara sag att svenska mammgruppen i Perth har en websida nu:
www.swedishmumsperth.co.cc/ om nagon vill veta mer.
Hej!
Vet inte om nån kollar den här gruppen längre?
Jag är bosatt i Adelaide med min man (han är härifrån) och våran son 15 månader, jag är 6 veckor gravid, och jag skulle så gärna vilja umgås med andra svenska mammor, dom är så hårda mot sina barn här, så svårt att relatera!
Hör av er om ni bor runt adelaide!
Hej hej Suzysuz!
Vi flyttar ner till Adelaide den 13 september!
Vore jätte kul o ha nån svenska mamma o prata med! :)
Vi har två små tjejer 3 år och 1,5 gamla.
Hur länge har ni bott där? Vi har mycket att planera nu innan resan men det sak bli väldigt spännande!
hadet så bra!
mvh Ida
Förlåt, missade din fråga!
Vi flyttade hit från surfers paradise september 2009, så vi har inte varit här så jättelänge. Min man har bott här innan dock, han var på "lång-semester" i surfers när vi träffades. (jag flyttade till australien januari 2008)
Adelaide har fina stränder (brighton är en storfavorit) och bra shoppingcentrum utanför city, så man behöver inte åka dit.
Det är relativt dyrt med barnomsorg, men så är det i hela australien.
Men ett bra ställe att ha familj, det var därför vi flyttade hit!
Hej Suzysuz,
Jag ar ocksa foralder och gravid OCh bor i Adelaide! Maila garna om du har lust!
hogben80@gmail.com
Asa
Hej hej! Vad roligt med svensk playgroup! Låter perfekt! :)
Min sambo är uppvuxen i Adelaide så jag har varit där ett par gånger och älskar staden! Vi ska börja med att bo i en lägenhet i Payneham ( min sambos föräldrar äger en del fastigheter så vi ska hyra av dom)
Var håller ni hus?
Min bror och hans familj bor i surfers också ( eller ja i burlie heads) och har bott där i ca 12 år om inte mer :).
jo det är synd att dagis o liknande ska vara så dyrt :(
Har du provat o fikat på The swedish Tart, är inte den vid Brighton?
Vad kul att man kan hålla kontakten med svenskar där nere, ibland behöver man nog prata av sej lite :)
Går din äldsta på dagis? Hur tycker du det är isåfall?
Kram!
Ps har du facebook föresten?
Hej!
Payneham ligger på andra sidan city från oss, vi hyr hus i St Marys för tillfället! Är så sugna på att köpa nu när nr 2 är på G, men svårt att få lån med min mans jobb, (paving, landscaping) så vi får se hur det blir!
Va kul att din sambo är uppvuxen i adelaide samma med min kille, och efterso adelaide är mindre än man tror vet dom säkert vem den andre är hehehe!
Jag saknar surfers paradise, klimatet och folk är liiite trevligare där (förmodligen pga att dom tjänar sina pengar på turister så dom är vana vid att vara trevliga!), men adelaide kändes lite mer som en familjestad... Förmodligen för att jag å min man va så väldigt omogna och galna när vi bodde där så vi relaterade hela stället till en enda stor galenskap!
Kody går på dagis 1 gång i veckan, mest för jag ville att han skulle få träffa andra barn, eftersom jag inte känner så många här. Men han ska sluta snart, vi flyger till sverige 30 maj och blir borta 6 veckor, och dagis ligger väldigt långt bort (vi blev tvungna att flytta efter att vi börjat på dagis)
Annars är dagis bra, dom har egen kock och bra åldersavdelningar osv!
Yep, lägg till mig på facebook
Suzanna Andersson Hommelhoff
(världens längsta namn eftersom jag inte bytt mitt efternamn än!)