• CarAndG

Mammalediga i Göteborg?

Är hemma och är mammaledig med min lilla Wilma som är föddes i juni 09.
    Är du sugen på att ta en fika eller bara gå ut på en promenad får du gärna höra av dig.

Mvh Carola

• Svar på tråden Mammalediga i Göteborg?
  • atena100
    Doodie1 skrev 2009-10-30 10:44:59 följande:
    Hej, slänger mig in på tråden. Sitter och väntar på att förlossningen ska starta. Är 2 dagar över tiden och nu liiiite frustrerad. tänkte att jag "skuggar" tråden lite & hänger gärna med närmare julen. Hoppas ni får många goa höstpromenader och fikor! Snart blir det jummy med glögg och peppisar också! KRAM
    Ooo myysig tid du har framför dig! All lyckönskningar..Hoppas att det snart kommer igång!!
    Pyret blev en TJEJ! Föddes 090109. Molly är namnet!
  • atena100

MinSaile
    Hej, kul o se dig igen! Hoppas allt är bra! Var var det du bodde?

• Doodie1

atena, tack! !

Går runt som en värpsjuk höna och bara väntar. Har gjort allt nu känns det som, gått promenader i trappor, vilat, bakat i massor... men det känns inte så mkt här, så jag gissar att det kommer att ta några dagar till. :-P

Ps. Bor i johannesberg m sambon Thomas, är 34 år och soon to be a mom! Ds.
    KRAM

• atena100
    Doodie1 skrev 2009-10-31 09:05:29 följande:
    atena, tack! ! Går runt som en värpsjuk höna och bara väntar. Har gjort allt nu känns det som, gått promenader i trappor, vilat, bakat i massor... men det känns inte så mkt här, så jag gissar att det kommer att ta några dagar till. :-PPs. Bor i johannesberg m sambon Thomas, är 34 år och soon to be a mom! Ds.KRAM
    Ja, det är helt sjukt. Förra året vid den här tiden var jag med gravid. Precis gått hem på havandeskapspenning efter någon/ra veckors sjukskrivning med. Jag gick över 8 dagar...åååå sicka lååånga dagar de sista var. Puuuuh! Så vet hur du känner dig nu....men SNART så!! :=))))
    Aa, trevligt! Känner en till som bor i Johnneberg, eller 2 faktiskt! :=)
    Ha det SÅ gott! Vila o ta hand om dig! Kram
  • minSaile
    atena100 skrev 2009-10-30 19:47:19 följande:
    MinSaileHej, kul o se dig igen! Hoppas allt är bra! Var var det du bodde?
    Hej hej...tjaaa, det kunde vara bättre. Jag är ju i dom sista grav.veckorna och nu under helgen har jag svullnat till otroligt mkt, lillasyster har rört sig mkt mindre, haft huvudvärk etc så jag har varit lite orolig. Ska till bm nu idag samt göra CTG så det blir säkert bra.
    På tors får jag veta om jag får igångsättningstid och då förhoppnigsvis redan på fred el helgen eller om en vecka. Det hade varit mkt skönt att få ut henne nu.

Jag bor också i Johanneberg fast den övre delen bakom Götaplatsen. Var bodde du nu och hur är det med er?
  • Doodie1

Atena, de bor inte på framnäsgatan? flyttade hit i augusti och det är nog något i vår trappuppgång för det är babyboom i nästan varje familj.

ja puh! då vet du hur frustrerad jag är.

• atena100
    minSaile skrev 2009-11-02 09:11:40 följande:
    Hej hej...tjaaa, det kunde vara bättre. Jag är ju i dom sista grav.veckorna och nu under helgen har jag svullnat till otroligt mkt, lillasyster har rört sig mkt mindre, haft huvudvärk etc så jag har varit lite orolig. Ska till bm nu idag samt göra CTG så det blir säkert bra. På tors får jag veta om jag får igångsättningstid och då förhoppnigsvis redan på fred el helgen eller om en vecka. Det hade varit mkt skönt att få ut henne nu.Jag bor också i Johanneberg fast den övre delen bakom Götaplatsen. Var bodde du nu och hur är det med er?
    hejhej! Aaa, så du var med gravid!? Oki, teflonminne här.. :=) Mmm, jaa svullnaden i kroppen är inget kul o att vänta de sista veckorna eller att gå över. Oj, har du en lillasyster som med är gravid!? Så kul!! Igångsättning låter bra. Jag blev lite snuvad på det efter en koll på Östra specen. Jag hade graviddiabetes o först sa en läkare att jag inte skulle behöva gå över tiden, att jag skulle få igångsättning, men nääe så var det ju inte iaf sen då. Läkaren hade sagt fel till mig... :( Så blev att gå o vänta 8 extra dagar...
    Jag bor i Lunden, vid Nya Lundenskolan, Östra kyrkogården.
    Doodie1 skrev 2009-11-02 10:04:16 följande:
    Atena, de bor inte på framnäsgatan? flyttade hit i augusti och det är nog något i vår trappuppgång för det är babyboom i nästan varje familj. ja puh! då vet du hur frustrerad jag är.
    Vet inte vilken gata de bor på? Den en har en son på 8 månader. Jaaa, absolut...vet preeecis hur du känner dig!!! Väntan e så jobbig, men SÅ mysigt sen!! Ååå, minns o ler, vill nästan ha tillbaka den tiden.... :=)
  • minSaile

Hehehehe....nej atena...jag har ingen lillasyster utan jag bär på lillasyster .
    Men hur kunde läkaren säga så fel till dig? Var det jobbigt med gravdiabetesen och är den helt väck?
    Ja, jag hade ju hellre haft gravdiabetes än en livslång men nu är det så. Fast mkt mer jobbigt under graviditeterna att kolla och hålla på så det ska bli skönt när allt det går tillbaka till det vanliga efter förlossningen .

Hur känns det att ha börjat jobba lite och är pappan hemma med ert barn?

Doodie, tillhör inte Framnäsgatan mer Burås än Johanneberg? En kompis till mig bor inte långt från Framnäs och hon säger att det är Burås...

• Doodie1

atena100, då var jag nästan granne med dig innan. Bodde fram till augusti på Persgatan, mellan alla kyrkogårdar.... Så spöken kan jag allt om!

mins, eftersom jag inte kan området, så kan det säkert stämma... ibland får jag för mig att det även tillhör fredriksdal.... men de som bor här och omkring säger Johannesberg, så då gör ja de me. Burås känns lite okänt för många, så lite krångligare att förklara. Ligger längre ner på min gata, Buråsskolan.

• atena100

MinS
    Aha, oeeekj! Förstår..o trodde att de var så när jag läste första gången att jag fattade fel, typ..hahaha :=) Vad har du för barn sedan innan ( kön?) Hur gammal?
    Jaa, du...just nu kommer jag inte ihåg vf läkaren kunde ta så fel. Men hon fick nog för sig att jag hade diabetes som så, eller nått..inte diabets2, typ....Nä, fick det i v35 så var ju inte SÅ länge kvar, o var inte så jobbigt att äta "rätt". Lite svårt bara att hitta bröd i affären som låg på under 9 kolhydrater....Japp, väck nu, direkt efter förlossningen...Men ska ju ändå försöka vara lite försiktig med sött, sa de...hmmm, har jag varit det, är jag det!?!?! näääee...När bebisen blir 1 år ska jag till VC o kolla mig igen...kan bli diabetes2 utav det....HAr du diabetes?
    Det funkar okej att jobba, 2 månder kvar nu. Men vill att de ska gå fort o VILL vara hemma igen! Men trivs inte så bra med jobbet som såå..Pappan trivs som fisken i vattnet att vara hemma... :)
    Burås känner jag inte alls till!?!?

Doddie
    Aaa, synd att du flyttat ifrån alla spökena då....hehe...

• minSaile
    atena100 skrev 2009-11-04 22:38:12 följande:
    MinSAha, oeeekj! Förstår..o trodde att de var så när jag läste första gången att jag fattade fel, typ..hahaha :=) Vad har du för barn sedan innan ( kön?) Hur gammal? Jaa, du...just nu kommer jag inte ihåg vf läkaren kunde ta så fel. Men hon fick nog för sig att jag hade diabetes som så, eller nått..inte diabets2, typ....Nä, fick det i v35 så var ju inte SÅ länge kvar, o var inte så jobbigt att äta "rätt". Lite svårt bara att hitta bröd i affären som låg på under 9 kolhydrater....Japp, väck nu, direkt efter förlossningen...Men ska ju ändå försöka vara lite försiktig med sött, sa de...hmmm, har jag varit det, är jag det!?!?! näääee...När bebisen blir 1 år ska jag till VC o kolla mig igen...kan bli diabetes2 utav det....HAr du diabetes?Det funkar okej att jobba, 2 månder kvar nu. Men vill att de ska gå fort o VILL vara hemma igen! Men trivs inte så bra med jobbet som såå..Pappan trivs som fisken i vattnet att vara hemma... :)Burås känner jag inte alls till!?!?DoddieAaa, synd att du flyttat ifrån alla spökena då....hehe...
    Jag har en kille Elias på 3 år...blir 4 i mars. Hmmm..hur kan man få för sig att nån har diabetes? Man gör ju tester och sockerglukosbehandling för att utesluta detta. Skönt att det "bara" var måttligt. Jaså, skulle du räkna kolhydrater i bröd? Har jag aldrig behövt men jag har alltid fått en lista på vilka bröd som är bra och att man utesluter vetemjöl och socker i innehållet...eller att det åtminstone är sist då det är minst av dom.
    Sköt om dig iallafall och gå på kontroller så du slipper detta. Eg så tar det inte på krafterna så mkt när jag inte är gravid men ändå jobbigt att ha det jämt. Sen så har mina ögon också fått förändringar nu under graviditeten, precis som förra gången, men har jag otur så är det allvarligare (förr kunde man bli blind).

Skönt att du kommer vara hemma över jul iallfall...ska du fortsätta jobba efter det?

Burås är ett mysigt område med villaområde som ligger nedanför Johanneberg.
  • atena100

hejhej mammorna! Hur mås det i höstrusket o i influensatider!?
    Här knallas det på med jobb..varit sjuk 2 ggr nu...isch! En gång per månad..suck..första en magsjuka o nu en förkylning...Inte hunnit vaccinerat mig ännu..3 av 5 är nu vaccinerad iaf...
    Nu är det snart bara EN månad kvar o jobba..SÅ sköönt! Så kan man vara hemma o njuta med bebis, som snart inte är någon bebis längre..hujedamaj..vart tog tiden vägen!?! Åå, då kan vi vara med på promenader o fikan igen!! :=)))

Hoppas alla mammor o bebisar mår bra!!

• atena100

Aaaa, NU kan vi damma av den här gamla tråden igen! Lite coolt att de får "liv" igen..trådarna...hehe...Snacka om spöken, dooodie!! ;=)

Svar på tråden Mammalediga i Göteborg?