• Anonym

När är man bisexuell?

Jag o sambon surrade idag o så säger han ngt i stil med "ja men du är ju bisexuell"..jag har aldrig tänkt på det förut. Jag nekade inte men svarade att jag inte skulle kunna vara tillsammans med en tjej.
    Sen dess har jag funderat, när ä man bi eg?
    Jag tänder mycket mer på tjer än killar. Skulle jag få för mig att kolla på porr skulle det vara tjejer jag vill se. Jag har 2-3 ggr i mitt liv fastnat för ngn tjej jag sett. Oftast dom med anorlunda utseende. En fastnade jag för henes läppar. En annan för.. ja hennes mun. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli tillsammans med en tjej, men har alltid velat ha sex med en. Jag kan inte tänka på en kille o bli kåt tex..

ja.. jag är bara nyfiken:) har aldrig funderat på det tidigare förrän han sa så där idag

• Svar på tråden När är man bisexuell?
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2009-09-03 11:57:34 följande:
    Jag o sambon surrade idag o så säger han ngt i stil med "ja men du är ju bisexuell"..jag har aldrig tänkt på det förut. Jag nekade inte men svarade att jag inte skulle kunna vara tillsammans med en tjej.Sen dess har jag funderat, när ä man bi eg?Jag tänder mycket mer på tjer än killar. Skulle jag få för mig att kolla på porr skulle det vara tjejer jag vill se. Jag har 2-3 ggr i mitt liv fastnat för ngn tjej jag sett. Oftast dom med anorlunda utseende. En fastnade jag för henes läppar. En annan för.. ja hennes mun. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli tillsammans med en tjej, men har alltid velat ha sex med en. Jag kan inte tänka på en kille o bli kåt tex..ja.. jag är bara nyfiken:) har aldrig funderat på det tidigare förrän han sa så där idag
    Man är bisexuell när man definierar sig som bisexuell. *rycker på axlarna*
  • LadyWillow

Är fortfarande nyfiken på att få svar på fråga #10...

• engdahl

Multisexuell var ju en bra beteckning. Men någon slags bisexualitet är det väl att tända på det egna könet, även om du (ännu) inte blivit kär i någon av det egna könet.

Jag ser det mer som att du är väldigt öppen och ju kan ha betydligt fler sköna varianter i sängen...

• rlevitte

Vad betyder "multisexuell"? Försöker man googla kommer man mest fram till sidor där andra ställer just den frågan, så jag undrar om ni vet vad ni pratar om...

Bisexualitet är inte så himla enkelt att förhålla sig till, för det är ofta missförstått. Jag betraktar mig som bisexuell, och tänder mer och snabbare på kvinnoidentifierade än på mansidentifierade personer. Bisexualitet har ibland beskrivits som spektrumet mellan heterosexualitet och homosexualitet.

Men först och främst är det som Dorian säger, vilken sexualitet man än identifierar sig med så bör det vara självidentifikation som ska gälla. Ingen annan kan tala om för en vilken sexualitet man har.

Mvh,
    Richard

• Anonym

OJ! förlåt jag hade tagit bort tråden från mina faviriter i hittade den i forumet nu! :)

Jag gillar att ta på min sambo, hans rumpa, göra det skönt för honom. Vill dagligen ha sex med honom.
    Men jag. Men rent kroppsmässigt så tänder jag inte på han.. svårt att förklara.
    När vi har sex gillar jag att se på han. Hans armar är jätte sexiga så även ringfingert med ringen;)

Däremot så.. ja.. det är og känslorna som styr att jag tänder på honom.
    Men som sagt. Skulle jag fantisera om ngn. Skulle det aldrig bli en man. Utan en kvinna. Manskroppen är för mig inte det minsta intressant. Slickar hellre en fitta än o suga en kuk;)
    nu suger jag ju min sambo. Men det är annat!

• Anonym

Men nu när jag läser låter det ju elakt.

• Anonym

jag har aldrig heller sett ngn man jag fantiserat om att ligga med. Däremot kvinnorna då.
    Jag har även lättare för att umgås med män.. Och har väldigt svårt att tänka mig i ett förhållande med en tjej..

• FlamingRed

Det är alltid så viktigt för människor att sätta etiketter på sig själva och andra...

Varför skall man överhuvudtaget behöva klura på om man är "bi" eller inte, passar jag in i denna etikett...?

Hur svårt är det att säga bara att ibland tänder jag på tjejer, eller jag vill inte vara tillsammans med en tjej... Och helt sonika skita i att fundera på att det passar under etiketten "bi"...?

• Anonym (kärleksfull.)

Själv har jag aldrig gått längre än hånglat med en tjej. Lever ihop med min kille, men under sexet fantiserar jag ofta om kvinnokroppen faktsikt, tycker den är extremt sexig och vacker. Har jag funderat på om jag är bi? Många många gånger, speciellt under tonåren, idags läget känner jag att jag behöver inte veta egentligen.. Jag tänder på de jag finner upphetsande för stunden och så länge jag ändå älskar att ha samlag med min kille så, vad spelar de egtnligen för roll?

Jag tror precis som Sanna (tidiager i tråden) att man inte blir förälskad i eller tänder på ett visst kön, jag tror de handlar om personen. Jag har fått oskyldiga förälskerlser i personer av båda könen.. Och jag tror som sagt att de handlar om personlighet, utstrålning och personkemin, inte om vilket kön personen har..

• Dorian Ertymexx
    rlevitte skrev 2009-09-09 00:04:28 följande:
    Vad betyder "multisexuell"? Försöker man googla kommer man mest fram till sidor där andra ställer just den frågan, så jag undrar om ni vet vad ni pratar om...Bisexualitet är inte så himla enkelt att förhålla sig till, för det är ofta missförstått. Jag betraktar mig som bisexuell, och tänder mer och snabbare på kvinnoidentifierade än på mansidentifierade personer. Bisexualitet har ibland beskrivits som spektrumet mellan heterosexualitet och homosexualitet.Men först och främst är det som Dorian säger, vilken sexualitet man än identifierar sig med så bör det vara självidentifikation som ska gälla. Ingen annan kan tala om för en vilken sexualitet man har.Mvh,Richard
    Kanske med enstaka undantag, som den där kändisen som kallar sig bi och säger att alla är bi, men bara ligger med lesbiska kvinnor för att bitjejer rör vid äckliga killar. Och inte själv inser det absurda i det hela. ;D
  • rlevitte

Dorian Ertymexx skrev 2009-09-09 10:42:39 följande:

Kanske med enstaka undantag, som den där kändisen som kallar sig bi och säger att alla är bi, men bara ligger med lesbiska kvinnor för att bitjejer rör vid äckliga killar. Och inte själv inser det absurda i det hela. ;D
    Mm, jag såg den på ansiktsboken... jag bara gapade...

Mvh,
    Richard
  • TheCoopers

Hmmm Bi eller inte , du är ju du . Sen vilken etikett man väljer ( om man nu måste det ) är ju upp till var och en .

Du gillar tjejer helt enkelt och killar . Föredrar tjejer sexuellt , iallafall när du fantiserar
    Men säger att du inte skulle kunna ha ett förhållande med en tjej ...

Fast det vet du ju egentligen inte . Everything is possible .

Skit i etiketten Du är du

I'm the me I choose to be ...
  • Anonym (biologi)

Anonym (kärleksfull.) skrev 2009-09-09 10:24:27 följande:

Själv har jag aldrig gått längre än hånglat med en tjej. Lever ihop med min kille, men under sexet fantiserar jag ofta om kvinnokroppen faktsikt, tycker den är extremt sexig och vacker. Har jag funderat på om jag är bi? Många många gånger, speciellt under tonåren, idags läget känner jag att jag behöver inte veta egentligen.. Jag tänder på de jag finner upphetsande för stunden och så länge jag ändå älskar att ha samlag med min kille så, vad spelar de egtnligen för roll? Jag tror precis som Sanna (tidiager i tråden) att man inte blir förälskad i eller tänder på ett visst kön, jag tror de handlar om personen. Jag har fått oskyldiga förälskerlser i personer av båda könen.. Och jag tror som sagt att de handlar om personlighet, utstrålning och personkemin, inte om vilket kön personen har..
    Har hånglat med tjejer, har även haft en trekant, där en annan tjej och en kille var inblandad. Killen fokuserade mest på den andra tjejen, men det är för att hon tänder på killar mer än tjejer, men har inte något emot tjejer (helt uppenbart). För egen del är jag inte i behov av sex i större mängd, men jag har min sambo sen ett år tillbaka, ca. och han vet var jag befinner mig - att jag faktiskt tänder på tjejer och inte på killar på samma sätt, iaf inte den nedre delen av kroppen. Det ska mycket till innan jag kan tänka på samlag med en man som en njutning.
    Ibland känns det som om jag beter mig fel för att jag har de här känslorna, men samtidigt vet jag att jag vill leva med den här mannen, och vi är förlovade - och planerar bröllop - och ändå fantiserar jag till och från om en kvinnokropp när vi myser tillsammans. Jag tror det är helt naturligt att från tid till annan, precis som (kärleksfull) uttrycker det att falla för någon utan att behöva ha en etikett på sig, utan att för den skull vara bi.
  • Anonym (LL)

Verkar lite som att man som tjej kan ha lite olika läggning och lite hur man tycker passa in på olika etiketter:

1)tänder på killar, blir kär i både tjejer och killar
    2)tänder på killar och tjejer, vill vara ihop med en kille
    3)tänder på killar och tjejer, vill vara ihop med kille eller tjej
    4)tänder på killar och tjejer, vill vara ihop med tjej
    5)tänder på killar, men blir kär i tjejer, vill vara ihop med kille
    6)tänder på tjejer, blir kär i killar, vill vara ihop med kille eller tjej
    7)tänder på tjejer, blir kär i killar, vill vara ihop med kille
    8)tänder på tjejer, blir kär i killar, vill vara ihop med tjej
    9) tänder på killar, blir kär i tjejer, vill vara ihop med tjej eller kille
    10) tänder på killar, blir kär i tjejer, vill vara ihop med tjej
    11) tänder på killar, blir kär i tjejer, vill vara ihop med kille

osv osv osv....och naturligtvis gäller detta även killar:)

Själv blir jag lätt kär i tjejer, tänd på killar vid äl, tänd på tjejer ibland, vill helst ha en kille och en hemlig tjej.....

Det är inte lätt när det är svårt..:D

• Anonym (biologi)

LL: skulle du våga vara hemlig med en tjej? Jag funderar om jag skulle våga utsätta mig för det... det vore på nåt (o)lustigt höger komplicerat att ha som stadigvarande förhållande i alla fall. Men, visst, jag kan ju drömma om det. :)

Har ett par vänner där tjejen är bisexuell och sambo med en kille nu, men han accepterar att hon har sex med tjejer så länge hon är öppen med det. En annan av mina vänner sa däremot att jag genom att vara sambo med en kille "har valt sida" - nu är jag ju hetero, menar han. Och utåt sett är jag ju det, men inuti försvinner ju inte människan jag som känner olika för olika människor i min omgivning. Jag är glad att jag har ett val att fantisera fritt, oavsett kön. Men, att jag just nu lever med en man och tänker fortsätta med det.

Svar på tråden När är man bisexuell?