Har ni delad eller egen ekonomi före/efter barnet kommit?
Jag undrar hur alla andra har det med ekonomin både före /efter ni fått barn.
Delar ni allt & har gemensamma pengar eller är det var för sig?
Vi har alltid haft vårat eget,när man jobbat o.s.v & betalat allt som man har tillsammans t.e.x allt som rör hus,men betalat var för sig m egna räkningar så som bil,telefon....det som man står på själv så att säga.
Alltså så lever jag på de pengarna jag får i fp,betalar räkningar & mat om det räcker,killen betalar sina räkningar,om något går sönder & viss mat.
Men är mina pengar slut så är dom & jag kan inte tänka ååå det där skulle jag villja göra eller köpa....... medans killen bara kan åka & köpa det han vill ha.
Känner att det inte är rättvist för det var ju faktist båda två som skaffade barn & inte att jag bara måste leva på de ynka pengarna för att jag går hemma.
Han tycker att vaddååå..... om han tjänar 16 tusen t.e.x & jag får 7 tusen så tar ju jag hans pengar...jaaa han har sagt det ordagrant också......
Hur tänker man då,kan man ju undra.....
Visst kan jag få en 500 lapp då och då och han betalar om jag inte har,men det är ju när han ger mig det........ måste man fråga för att få alltså,tycker det är helidiotiskt....
En kompis frågade mig häromdagen om jag ska med till ullared,vad svarar man då !!!! nääää jag har inga pengar,man måste få försvara sig hela tiden & hon blir skitförbannad över hur han resonerar......jag förstår det.... sen får man sig världens skopa över det också.
I stället för att killen säger: ja men klart du ska åka,julklappar måste man ju handla oavsett.... men han har inte det tänker liksom...
Snälla hjälp mig att kunna lägga fram på ett bra sätt till honom ang ekonomin att det är hel tokigt.....
Eller har jag fel?