Fött 5 kg bebis?
Någon fler där ute som fött ett barn vaginalt på över 5 kg?
Min dotter vägde 5280 g och var 56 cm lång och kom ut vaginalt.
Vore kul att få veta.
Någon fler där ute som fött ett barn vaginalt på över 5 kg?
Min dotter vägde 5280 g och var 56 cm lång och kom ut vaginalt.
Vore kul att få veta.
hihi ja men man är ju så lixom vad ska jag kalla de förundrad hur de kunde bli s stora... man var ju inet berädd på de lixom... min barnmorska sa ja men de e nog en 4 kilos bebis... å hur kunde hon ha så fel lixom???? på mer än ett kilo... de är ju rätt storskillnad. tänk om de hade hänt nogot under förlossningen tillexempel... nu gick de ju bra men... iaf, tänk om..
ja jag har väl en liten rund å go tjej jag me då da... hon e 7 månader å väger 12 kilo nu å är 75 cm lång.... hon fäljer kurvan jätte fint men ligger ju n¨gra sträck över förstås... men de är ju för att hon var stor redan från starten lixom..
var du eller pappan stor som bebis?
mn sambo var stor när han föddes å jag var en sån där standars.. men pappan gener va tydligen super kraftiga...
men min sambo är "normal" (eller vad jag ska kalla de) nu idag...
Nu har jag inte läst hela tråden, men min yngsta son vägde 4890... inte riktigt 5 kilo med andra ord men nästan. Ivilket fall så var det lättare förlossning med honom än med den första som vägde 3,3. Nu är 5 kilos killen 3 år och min mvs sköterska är orolig för hans vikt :( Tycker det är tråkigt att dom börjar "tjata" om sådant redan, men jag antar att hon har sina anleddningar. Nu väger han 19 kilo.
förväntade mig en unge av den kalibern eftersom barnmorskan skrämt upp oss ( vi är 197 samt 180 långa
)... men vi var ju bägge "normalstora" vid födseln och likaså dottern.
tror kanske det hjälpte mig med förlossningsupplevelsen, jag väntade mig en melon men det kändes bara som en apelsin, blev jättechockad!
sen så växte hon typ 5 cm i månaden så lång är hon ju allt!
vad härligt att se att det kan gå så bra med stora ungar också, jag har också fått höra att storleken kan hjälpa till med bara tyngdlagen och ge en lite snabbare förlossning. men allt är ju såklart så olika beroende på hur man är skapt.
långa kvinnor har ju också ofta stort bäcken och får då lättare att föda fram större barn, men även bäckenet varierar ju!
grattis till alla härliga stora barn!
Min bror vägde 5,5 kg och var 55 cm när han föddes, kom ut på 2 krystvärkar. Min mamma har sagt att hon var glad att jag kom först och inte min bror (jag är 3 år äldre och vägde 3,5 kg och va 50 cm när jag föddes). Mamma klipptes när brorsan skulle ut, men det var nog vanligare på den tiden än det är idag (24 år sen).
Min son vägde 3980 och var 53 cm när han föddes med snitt pga värksvaget. Min Bm hade tippat på runt 4 kg så det var bra gissta men så hade hon också jobbat som BM vääääldigt länge och känt på mååånga magar
vill ha en kotte skrev 2009-11-07 00:42:36 följande: