• HannaPanna29

Vad gör ni på kvällarna efter att barnet sover?

Jag är gravisd i 14 veckan och tankarna på hur det kommer bli när knodden är född börjar dyka upp i huvudet. Både jag och min kille är väldigt sociala och aktiva människor och har gått ut mycket i vårt "tidigare" liv. Vi inser båda att det har och kommer förändras ytterligare nu när vi inte längre bara är två.

Frågan är nu vilka aktiviteter man kan hitta på hemma på vardagskvällar när det bara är just vardag, man kanske är lite trött och barnet har somnat. Vad gör ni hemma, ihop bortsett från att titta på tv och passar på att ha sex?:)

• Svar på tråden Vad gör ni på kvällarna efter att barnet sover?
  • Hejpådig
    Mariohn skrev 2009-09-18 13:20:23 följande:
    Vi brukar gå ner på sportbaren och ta varsin öl tillsammans när dottern har somnat. Hon är bara 3 månader så än så länge finns ju inte risken att hon går upp och skadar sig! Får se hur vi löser det när hon blir äldre.
    det gör vi också. lämnar våra små hemma o går ut o super. vill de komma efter så gör d det.
  • Meemmee

Vi va också väldigt mycket ute innan tösen kom, men nu efter så har vi inte ens saknat det utan, tösen lägger sig 7 varje kväll och då har man passat på att ha räk och vinkvällar, filmkvällar och bara njuta av lugnet och tryggheten hemma!

Saknar faktiskt inte att äta ute och bio, inte med sambon iallafall. Det gör jag hellre med vänner om jag får chansen

• Kazeer
    Mariohn skrev 2009-09-18 13:27:55 följande:
    Seriöst hur gör ni andra? www.familjeliv.se/Forum-5-154/m47364126.html
    Jaså, det är till sandlådan man ska gå om man vill vara seriös. Jag måste ha missförstått något
    BF febr-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • tindralva

plockar undan, viker tvätt, ser på tv, förbereder morgondagen, läser, pratar i telefon, somnar....

När de var bebisar blev det mycket sitta i soffan och mysa på kvällarna. Se på tv, dricka lite glögg (december och juletider....), prata, gosa bebis, amma..... Det var det som blev gjort
    Ibland kom vänner och hälsade på och vi bara satt och pratatde och umgicks. Inga krav, inga förväntnngar, tog det bara lugnt.

• IsaCMoJs

Vi spelar WoW båda två så när dottern sover så spelar vi!{#lang_emotions_smile}

Äntligen är hon här, vår älskade Moa
  • felizz

Vi har tre barn, 3 år, 1½ och 5 månader

När dom somnat på kvällen dricker vi alltid te och pratar om dagen, ibland fikar vi med något gott och spelar ofta alfapet tillsammans. Efter det är vår egen tid, sitter vid våra datorer, hänger tvätt, diskar, pysslar med våra hobbies.

• felizz

Någon tv har vi inte, det är skönt! Men film ser vi ofta också kom jag på, jättemysigt!

• gryning2

Vi lägger oss tidigt, ofta vid 21-tiden eftersom sonen vaknar så tidigt på morgonen (ibland redan vid kl 5....) Måste sova i tid själv om jag ska orka upp på morgonen. Sonen lägger sig kl 19 ungefär. Men när han var mindre var han ofta uppe senare tills vi la oss själva. Han skulle ammas mycket hela kvällarna och så tror jag många små barn är.

Den tiden vi har på kvällen brukar vi laga mat, sitta vid datorn eller titta på TV. Inte så spännande men det är ingefär vad man orkar med..... =)

• Mylla

Jag gör sånt jag kan göra hemma och som inte är dyrt. Skulle kunna haft party om jag ville när de var bebisar, de vaknade inte. Inte av dammsugning under deras säng ens.

Nuförtiden är jag ju oftast själv, det blir lite tråkigt, kan ju inte gå ut någonstans. Brukar diska och lägga ut auktioner på Tradera, läsa titta på tv e.t.c. Eller Pilates om jag orkar.

• solgumman

kollar film eller bara slappar och umgås.
    Vi är oftast jättetrötta vid den tiden, orkar inte så mycket

• Lani747

Bjuder hem några vänner och umgås inpå småtimmarna.

• Rödtott

Spelar tv-spel, datorspel, läser böcker, sitter i soffan och stirrar framför oss (utpumpade efter skrik&panik-läggning). Räkna med att ni har mindre energi att göra av med på kvällarna sen när knodden kommer

• Busunge09

När barnen sover så är det dags att ta hand om tvätt, städning och framför allt så måste du passa på att äta själv! Jag tror inte att du kommer känna samma behov av att gå ut och supa om du har en liten att ta hand om, plus allt annat som tillkommer.

• Dripknot

Jag brukar landa och fastna rätt hårt vid datorn så fort lillan somnat. Har jag min kille hemma hos mig blir det i regel nån bra film och mys i soffan. På helgerna blir det en flaska vin tillsammans och någon god lagad mat vi gjort tillsammans. Spelar spel, pratar, surfar, tittar på film, älskar, duschar, tvättar o städar... basic saker de flesta småbarnsföräldrar ägnar sig åt om kvällarna då "arbetsgivarna" somnat.......

Svar på tråden Vad gör ni på kvällarna efter att barnet sover?