• Anonym (flatan)

fan! precis insett att jag är gay men är gift med en man!

så jävla typiskt....jag har alltid vetat om att jag är bi,men har nu efter 7 års förhållande konstaterat att jag är trött på skiten.
    Jag vill ha en tjej.

Hur gör man nudå? Vi har två helt underbara ungar,vem skulle vilja ha mig nu?:-/

usch,hur ska detta gå...skiljas och styra upp lägenhet,egen ekonomi osv....vilken jävla soppa.

• Svar på tråden fan! precis insett att jag är gay men är gift med en man!
  • Kullamannen

Hmmm "Gay" betyder väl killar som är homo?

Men har du inte kännt något drag innan till tjejer då?

• Anonym (flatan)

Gay betyder Homo.

Läs i TS så ser du att jag alltid har varit bisexuell.har haft två förhållanden med tjejer tidigare.

• Anonym (Samma)
    Anonym (flatan) skrev 2009-09-14 11:51:39 följande:
    tack...kanske därför jag har gått och blivit gay,det känns som att det är typiskt karlar att vinkla allt så att kvinnor som klagar framställs som rabiata anarka-feminister.moahaha....
    Mooohahhaha yep yep .. men du vet väl att alla flator är Butchiga Feminister ?
  • Gaytjej
    Kullamannen skrev 2009-09-14 14:14:07 följande:
    Hmmm "Gay" betyder väl killar som är homo?
    Både och! I sammanhanget 'equal rights for gays and lesbians..' så är gay = bög, men det kan lika gärna vara ett samlingsnamn för alla homosexuella; 'equal rights for gay people'
  • Kullamannen
    Gaytjej skrev 2009-09-14 17:58:56 följande:
    Både och! I sammanhanget 'equal rights for gays and lesbians..' så är gay = bög, men det kan lika gärna vara ett samlingsnamn för alla homosexuella; 'equal rights for gay people'
    Kanske det men i allmänhet säger man ju oftast gay för killar och lesbisk för tjejer.
  • Anonym (Samma)
    Kullamannen skrev 2009-09-15 08:04:08 följande:
    Kanske det men i allmänhet säger man ju oftast gay för killar och lesbisk för tjejer.
    I allmänhet du då kanske .. men inte resten av samhället
  • hallonälskare

Om din man älskar dig så släpper han dig. Det hade jag gjort. Det praktiska går att lösa även om det kan kännas tungt i början (jag har blivit bedragen, gått igenom skillsmässa och vårdnadstvist så jag har lite kött på benen), men det viktigaste är att du mår bra inombords. Om han blir oresonlig så fråga om han skulle vilja leva tillsammans med en man?

Glöm aldrig bort att du är en vuxen människa som bestämmer över ditt eget liv.

Okej, nu låter det här kanske jättedumt men jag försöker bara vara ärlig och positiv. Jag önskar att jag kunde göra eller säga något mer. I alla fall... Lycka till!

• regnbågspappan

Anonym (flatan) skrev 2009-09-14 14:25:54 följande:

Gay betyder Homo.Läs i TS så ser du att jag alltid har varit bisexuell.har haft två förhållanden med tjejer tidigare.
    vet din man om att du är/var bi då??
  • Anonym (samma sits)

shit jag är i precis samma sits som du.. Hade kunnat vara jag som skrev ditt inlägg. Ha rtvå underbara barn och om inte min man varit så underbar han också så hade jag lämnat honom för en kvinna snarast. Det är just det.. han är så himla bra och helst vill jag ju att barnen ska växa upp med oss båda så länge det bara funkar!

Det är ett dilemma...

• Gummy

nu har jag ingen erfarenhet alls av att inse att jag inte gillar killar alls överhuvudtaget längre, är hetero så det bara smäller om det

däremot har jag levt i en relation med en man som var fin och omtänksam och snäll och bra pappa och allt som man kan önska sig (nästan) men jag var inte ett dugg kär i honom och höll på att avlida av tristess och panik inför ett liv som ensamstående (med delad vårdnad)

så långt tänker jag mig att det är precis samma situation, du vill inte leva med din man längre för du är inte kär i honom. du tycker det är skitjobbigt för ni har barn tillsammans och du har inget jobb.

när jag blev själv så flyttade jag in i en tvåa och lyckades få ett deltidsjobb på förskola. Där fick jag ut ungefär 7000, sen fick jag 2200 i bostadsbidrag och 636 kr i underhåll från försäkringskassan + 1050 i barnbidrag. det gick runt helt ok.

jag kanske är skitkorkad som säger så men måste man säga att man lämnar för att man är gay? kan man inte ta det sen när man träffat nån? eller är det skitdumt?

jag tänker att å ena sidan så ljuger man kanske om man inte säger något eftersom det spelar stor roll bakom varför man vill skiljas. Å andra sidan så är du ju inte längre kär i din man. är det bara för att han är man och inte kvinna så kanske det är snällast att säga det. Men om man kanske hade haft samma känslor att man inte är kär längre men vill hitta en annan man så är det kanske inte nödvändigt att säga det.

och varför skulle du inte hitta någon? finns väl massa människor som har barn och träffar nån ny, däribland jag själv. Sen kanske marknaden vad gäller lesbiska kvinnor är lite mindre än marknaden med heterokillar men ändå. Och med tanke på att vi kvinnor fostras in i att vilja ha familj och barn så kanske det tom är lättare för en kvinna att träffa någon med barn än en man som inte fostrats in i den rollen

• Anonym (dot)

Anonym (Samma) skrev 2009-09-15 08:14:01 följande:

I allmänhet du då kanske .. men inte resten av samhället
    haha, snap!
  • Svampp

Jag har lite svårt att se vart biten med att du blivit gay kommer in? Handlar det inte om att du tröttnat på att leva tillsammans med din man? Om du sen blir tillsammans med en man eller kvinna eller väljer att leva som singel har väl inte så mycket med saken att göra? Jag tror det är betydligt bättre att börja med att skilja dig och lösa allt praktiskt och emotionellt kring den biten än att först börja tänka på vem du ska hamna tillsammans med efter det. Och precis lika lite som jag skulle vilja höra min sambo prata om att träffa andra tjejer i samband med att han gjorde slut skulle jag vilja höra honom prata om andra män. Så det är nog bättre att ta det med att du kommit på att du är gay när den dagen kommer att du träffat en annan kvinna än just när du gör slut. Inte för att det spelar nån roll att du är gay utan för att det är rätt taskigt helt enkelt att prata om andra i samband med att man bryter upp. Tycker jag...

Hoppas ni får till en så schysst och bra skilsmässa som möjligt och att det löser sig med jobb och annat praktiskt!

Svar på tråden fan! precis insett att jag är gay men är gift med en man!