• Anonym (förstörd)

Han klarar inte av ett förhållande

Jag träffar en kille sen 3 månader tillbaka... Vi umgås väldigt mycket och det känns väldigt paraktigt... Imorse berättade jag att jag vill mer än att bara dejta... Då svarar han att han inte klarar av ett förhållande just nu, men kanske i framtiden och vill fortsätta träffas... Jag vet ärligt talat inte hur jag ska känna.... Känner mig helt tom... inte ledsen, arg eller glad, bara tom...

Hur länge kan man vänta innan man blir galen? Jag vill kunna känna tryggheten att han finns där för mig... Nu vet jag knappt om han ens har känslor för mig. Han säger att han bryr sig om och tycker om mig... Jag är 22 år och han är snart 30... Han är den första killen som jag släppt in såhär nära... Är livrädd för att han ska såra mig...

Vad skulle ni göra?

• Svar på tråden Han klarar inte av ett förhållande
  • Anonym (ta det lugnt!)
    snillis skrev 2009-09-08 21:16:31 följande:
    Tyvärr, säger man så är man inte tillräckligt kär i personen. Lägg ner honom och gå vidare. Hitta någon som _vill_ ha dig i stället. Lycka till!
    Hur kan du säga så? Det är väl inte konstigt att man inte är kär efter tre månader..
  • Minxy

Min nuvarande sambo ville inte helelr ha ett fast förhållande när vi träffades första gången (för ca 8 år sedan).
    Vi hade väl dejtat och varit i princip tillsammans men utan just den där "par-stämpeln" i ca 2 månader.
    När han sa att han inte ville ha ett förhållande så sa jag att jag inte ville vara en "jag-ringer-när-jag-är-kåt"-tjej och vi bestämde oss för att bryta ett tag.
    3 år senare träffades vi igen och DÅ blev vi ett par.

Har nu varit ihop i 5 år, har en son på 1,5 år och bebis nummer 2 i magen

Kanske behöver han tid? Kanske behöver han eg. vara ensam?

Kolla med honom vad han vill, men var också tydlig med vad DU vill. Du ska inte köra över dina egna känslor bara för att tillfredsställa hans.

Lycka till

***S+M=L***
  • snillis

Anonym (ta det lugnt!) skrev 2009-09-08 21:19:33 följande:

Hur kan du säga så? Det är väl inte konstigt att man inte är kär efter tre månader..
    Det är iaf min erfarenhet.
    Att om man träffar någon så vet man om det är "på riktigt" eller ej efter 3 månader.
    Just 3 månader brukar ju vara en sån där klassisk brytpunkt där man märker om det är ett "strul" eller om man är beredd att gå vidare.
    Om man inte vet om man är intresserad efter 3 månader så är det inte rätt, det är min bestämda uppfattning.

Och det är också klassisk manlig feghet att vilja ha kakan och äta upp den.
    "Nej, jag vill inte bli tillsammans med dig men jag fortsätter gärna att träffa dig (dvs ha sex med dig) tills nåt bättre dyker upp".

Men jag kanske tror för ont om människor
  • Anonym
    snillis skrev 2009-09-08 21:25:29 följande:
    Anonym (ta det lugnt!) skrev 2009-09-08 21:19:33 följande:
    Det är iaf min erfarenhet.Att om man träffar någon så vet man om det är "på riktigt" eller ej efter 3 månader.Just 3 månader brukar ju vara en sån där klassisk brytpunkt där man märker om det är ett "strul" eller om man är beredd att gå vidare.Om man inte vet om man är intresserad efter 3 månader så är det inte rätt, det är min bestämda uppfattning.Och det är också klassisk manlig feghet att vilja ha kakan och äta upp den."Nej, jag vill inte bli tillsammans med dig men jag fortsätter gärna att träffa dig (dvs ha sex med dig) tills nåt bättre dyker upp".Men jag kanske tror för ont om människor
    Håller helt med dig. Nog vet man efter tre månader.
  • Anonym (va rädd om dig)
    snillis skrev 2009-09-08 21:25:29 följande:
    Anonym (ta det lugnt!) skrev 2009-09-08 21:19:33 följande: Det är iaf min erfarenhet. Att om man träffar någon så vet man om det är "på riktigt" eller ej efter 3 månader. Just 3 månader brukar ju vara en sån där klassisk brytpunkt där man märker om det är ett "strul" eller om man är beredd att gå vidare. Om man inte vet om man är intresserad efter 3 månader så är det inte rätt, det är min bestämda uppfattning. Och det är också klassisk manlig feghet att vilja ha kakan och äta upp den. "Nej, jag vill inte bli tillsammans med dig men jag fortsätter gärna att träffa dig (dvs ha sex med dig) tills nåt bättre dyker upp". Men jag kanske tror för ont om människor
    Håller med jag också.

Om det är rätt så ska det kännas ganska snart ändå. Framförallt om man gått in för att dejta varandra och båda söker seriöst förhållande.

Om någon börjar tvivla mycket efter flera månader så är nog inte relationen tillräckligt, inte ur bägges synvinklar iaf. På tre månader hinner man ju iaf lära känna varandra så passa väl att man borde veta vart det lutar, och framförallt borde man KÄNNA något för varandra om det nu ska vara något att satsa på.

TS, fråga dig själv, först och främst, är DU kär? Har du känslor för den här mannen? Är han någon (som person) som du skulle kunna tänka dig en framtid med? Kan HAN ge dig trygghet i en relation? Vad vill DU?

Ibland stirrar man sig blind på själva grejen, att man har någon så nära, att dela något med någon.

För det är faktiskt ingen idé att fortsätta på en relation om inte båda vill det lika mycket. Det kan svida till rejält och göra ont :( Men då får man helt enkelt försöka inse att det hela inte var rätt. För då hade han faktiskt inte tvekat :/.

Har varit i din sits TS, ett par grr. Nästa kille jag väljer att investera känslor i ska jag verkligen märka att det är besvarat och att han är intresserad och seriös med mig. Många par beskriver ju det som att det uppstod kärlek väldigt snabbt mellan dem, så vill jag också att det ska kännas..
  • Anonym (ta det lugnt!)

Men oj... tre månader är ju INGENTING. Jag själv var verkligen inte säker efter tre månader, verkligen inte. Gillade ju att vara i hans närhet och umgås med honom, var väldigt nyfiken men inte var jag kär. Det finns inte i min värld i allafall. Känns oseriöst om man blir tillsammans efter så kort tid i mina ögon.

Jag menar, första månaden är ju ALLT nytt, man känner inte varandra för fem öre.. och efter två? hm nä....

Ts, jag menar bara att det kanske är så han känner.

• Anonym

Anonym (ta det lugnt!) skrev 2009-09-10 18:31:39 följande:

Men oj... tre månader är ju INGENTING. Jag själv var verkligen inte säker efter tre månader, verkligen inte. Gillade ju att vara i hans närhet och umgås med honom, var väldigt nyfiken men inte var jag kär. Det finns inte i min värld i allafall. Känns oseriöst om man blir tillsammans efter så kort tid i mina ögon.Jag menar, första månaden är ju ALLT nytt, man känner inte varandra för fem öre.. och efter två? hm nä.... Ts, jag menar bara att det kanske är så han känner.
    Det handlar ju inte om att man ska gifta sig efter tre månader, men veta om man vill fortsätta nåt tillsammans. Du visste ju att du var väldigt nyfiken och gillade hans närhet. Att du inte visste att ni skulle leva livet ihop är en annan sak. Nog vet man så pass mycket om det är något man vill utforska eller inte efter tre månader.
  • Anonym (ta det lugnt!)
    Anonym skrev 2009-09-10 19:10:03 följande:
    Anonym (ta det lugnt!) skrev 2009-09-10 18:31:39 följande: Det handlar ju inte om att man ska gifta sig efter tre månader, men veta om man vill fortsätta nåt tillsammans. Du visste ju att du var väldigt nyfiken och gillade hans närhet. Att du inte visste att ni skulle leva livet ihop är en annan sak. Nog vet man så pass mycket om det är något man vill utforska eller inte efter tre månader.
    Ja, det är sant.. men jag fattade det som att han vill fortsätta att träffas, eftersom han gillar henne (?) men inte vill ha något förhållande än!
  • Anonym (förstörd)

Anonym (ta det lugnt!) skrev 2009-09-10 19:20:49 följande:

Ja, det är sant.. men jag fattade det som att han vill fortsätta att träffas, eftersom han gillar henne (?) men inte vill ha något förhållande än!
    Han vill forstätta träffas för att det kanske kan bli något i framtiden... Men vi får väl se hur långt fram i framtiden det där innebär i såna fall... Jag kommer nog inte orka rent känslomässigt mer än kanske fram emot jul/nyår... om ens dit... får se... kommer fortsätta träffa honom så länge vi båda vill, och det känns bra från båda sidor...
  • Anonym (förstörd)

Kan uppdatera lite... Vi dejtar fortfarande, ses ganska ofta... och det känns riktigt bra från min sida. Han är supermysig mot mig. Han ringer ofta. Ibland skickar han ett sms utan anledning som inte handlar om nått särskilt... Han hör alltså inte bara av sig när han vill något...

Undrar bara hur länge det kan dröja innan han blir redo för ett förhållande... Jag vet till 100% att jag iaf är kär :) så nu ska jag fortsätta att njuta av stunden och inte ställa några krav varken på honom eller mig själv... En dag i taget...

• Anonym (ta det lugnt!)

Anonym (förstörd) skrev 2009-09-17 20:02:51 följande:

Kan uppdatera lite... Vi dejtar fortfarande, ses ganska ofta... och det känns riktigt bra från min sida. Han är supermysig mot mig. Han ringer ofta. Ibland skickar han ett sms utan anledning som inte handlar om nått särskilt... Han hör alltså inte bara av sig när han vill något... Undrar bara hur länge det kan dröja innan han blir redo för ett förhållande... Jag vet till 100% att jag iaf är kär :) så nu ska jag fortsätta att njuta av stunden och inte ställa några krav varken på honom eller mig själv... En dag i taget...
    Sedär ja! Alltså, känslor är något som växer fram, inte som plötsligt finns där en dag man vaknar. Ingen människa kan ju lova att man kommer vara tillsammans för alltid. Även dom killarna som säger redan efter tre månader att dom VILL ha ett förhållande kan mycket väl göra slut en kort tid senare.. MAN KAN ALDRIG VETA.. Din "kille" är ju åtminstone ärligt och det är ett bra tecken tycker jag! Han kommer säkert hålla dig uppdaterad om det är något känslomässigt som du bör veta.. Njut av tiden nu och ta dagen som den kommer Man kan aldrig se in i framtiden. Lycka till!
  • Jossis87

Anonym (ta det lugnt!) skrev 2009-09-17 23:33:56 följande:

Anonym (förstörd) skrev 2009-09-17 20:02:51 följande: Sedär ja! Alltså, känslor är något som växer fram, inte som plötsligt finns där en dag man vaknar. Ingen människa kan ju lova att man kommer vara tillsammans för alltid. Även dom killarna som säger redan efter tre månader att dom VILL ha ett förhållande kan mycket väl göra slut en kort tid senare.. MAN KAN ALDRIG VETA.. Din "kille" är ju åtminstone ärligt och det är ett bra tecken tycker jag! Han kommer säkert hålla dig uppdaterad om det är något känslomässigt som du bör veta.. Njut av tiden nu och ta dagen som den kommer Man kan aldrig se in i framtiden. Lycka till!
    Precis vad jag har tänkt att göra :) Han har lovat mig att om han känner att han inte vill träffa mig på det här sättet längre, att han säger till mig, och inte låter det rinna ut i sanden t.ex... som en del killar gör :s
  • Anonym (Anonym)

Får jag fråga vilken stad killen kmr ifrån? Undrar för jag varit med en liknande kille som gett samma vibbar, finns säkert många som är så men blev ändå nyfiken. 

• Anonym (Avsluta)
    Anonym (förstörd) skrev 2009-09-06 17:54:00 följande:
    Han klarar inte av ett förhållande

Jag träffar en kille sen 3 månader tillbaka... Vi umgås väldigt mycket och det känns väldigt paraktigt... Imorse berättade jag att jag vill mer än att bara dejta... Då svarar han att han inte klarar av ett förhållande just nu, men kanske i framtiden och vill fortsätta träffas... Jag vet ärligt talat inte hur jag ska känna.... Känner mig helt tom... inte ledsen, arg eller glad, bara tom...

Hur länge kan man vänta innan man blir galen? Jag vill kunna känna tryggheten att han finns där för mig... Nu vet jag knappt om han ens har känslor för mig. Han säger att han bryr sig om och tycker om mig... Jag är 22 år och han är snart 30... Han är den första killen som jag släppt in såhär nära... Är livrädd för att han ska såra mig...

Vad skulle ni göra?

Jag blev nyss lämnad efter två år på grund av att han helt plötsligt kom på att han bara hade vänskapskänslor för mig! Vi har varit ett seriöst par, det var han som ville bli ihop, vi har träffats regelbundet och haft kontakt varje dag. Jag kände snabbt att han var rätt för mig. Jag har pressat lite om framtiden och han har varit svävande. En dag brast det fär honom, han började gråta och efter några veckor sa han att han trodde att han hade de rätta känslorna men att han kom på att han bara hade djupare kompiskänslor för mig! Detta tog mig jättehårt eftersom mina känslor hade flrdjupats och jag var redo för nästa nivå! 

Så vänta inte på honom, efter tre månader bör man nog veta vad man känner! 
  • enola
    Anonym (Anonym) skrev 2024-11-11 04:01:13 följande:

Får jag fråga vilken stad killen kmr ifrån? Undrar för jag varit med en liknande kille som gett samma vibbar, finns säkert många som är så men blev ändå nyfiken. 

Tråden är från 2009...
Svar på tråden Han klarar inte av ett förhållande