snillis skrev 2009-09-08 21:25:29 följande:
Anonym (ta det lugnt!) skrev 2009-09-08 21:19:33 följande: Det är iaf min erfarenhet. Att om man träffar någon så vet man om det är "på riktigt" eller ej efter 3 månader. Just 3 månader brukar ju vara en sån där klassisk brytpunkt där man märker om det är ett "strul" eller om man är beredd att gå vidare. Om man inte vet om man är intresserad efter 3 månader så är det inte rätt, det är min bestämda uppfattning. Och det är också klassisk manlig feghet att vilja ha kakan och äta upp den. "Nej, jag vill inte bli tillsammans med dig men jag fortsätter gärna att träffa dig (dvs ha sex med dig) tills nåt bättre dyker upp". Men jag kanske tror för ont om människor
Håller med jag också.
Om det är rätt så ska det kännas ganska snart ändå. Framförallt om man gått in för att dejta varandra och båda söker seriöst förhållande.
Om någon börjar tvivla mycket efter flera månader så är nog inte relationen tillräckligt, inte ur bägges synvinklar iaf. På tre månader hinner man ju iaf lära känna varandra så passa väl att man borde veta vart det lutar, och framförallt borde man KÄNNA något för varandra om det nu ska vara något att satsa på.
TS, fråga dig själv, först och främst, är DU kär? Har du känslor för den här mannen? Är han någon (som person) som du skulle kunna tänka dig en framtid med? Kan HAN ge dig trygghet i en relation? Vad vill DU?
Ibland stirrar man sig blind på själva grejen, att man har någon så nära, att dela något med någon.
För det är faktiskt ingen idé att fortsätta på en relation om inte båda vill det lika mycket. Det kan svida till rejält och göra ont :( Men då får man helt enkelt försöka inse att det hela inte var rätt. För då hade han faktiskt inte tvekat :/.
Har varit i din sits TS, ett par grr. Nästa kille jag väljer att investera känslor i ska jag verkligen märka att det är besvarat och att han är intresserad och seriös med mig. Många par beskriver ju det som att det uppstod kärlek väldigt snabbt mellan dem, så vill jag också att det ska kännas..