Hej på er! Kände att jag ville dela med mig av nedanstående till er! samt berätta att C igår åt en halv lussebulle (pillade ur russinet!) och en hel pepparkaka, samt satt med en halv brysselkål i munnen tills hans pappa petade ut den 20 minuter senare!
Lite goda nyheter från oss.
Vi träffade lillens lungdoktor idag och han anser att det är en mycket god framtida prognos för C!!!!
Han borde vara mycket mer infektionskänslig med tanke på sina omständigheter-men då han ännu inte haft mer än en infektion sen han kom hem och dessutom inte inhalerar längre samt då inte haft någon förkylningsastma, tror de att han faktiskt har fått så mycket ny frisk lungvävnad att hans BPD nu kan räknas som väldigt mild!!!
Viss, han kan fortfarande bli allvarligt sjuk vid lunginfektion-men det är osannolikt, tror hans doktor.
Vi skall to.m lämna tillbaka "Bananen" då de tycker det känns meningslöst att ha den kvar-dels för att proben är för liten, dels för att han är så frisk!
Jag är jublande glad och törs inte riktigt tro att detta är sant!
Men vi skall behålla syrgastuber tyckte de, för akuta situationer och sen se hur han klarar resten av vintern-i framtiden blir det ett inplanerat besök om året!
Ja, jag är som sagt var extatisk-och kände att jag ville dela detta med er som förstår-både motgångar och framsteg!!
Hur har ni det allihop-hur går det för barnen på dagis mm mm .Har ni sluppit sjuka barn-äter de något?
Kram M & C
Skumboll skrev 2009-11-30 13:29:48 följande:
Förresten Qeen; Vi har fått bekräftat att S är rätt sen. Ligger väl efter ca ett år grovmotoriskt, han går men det är inte mycket mer än så. Talmässigt vet jag ingen nivå än men han pratar inte ens tvåstavigt, har mycket svårt med förståelse osv. Finmotoriskt är han däremot bara något omogen.
Jag förstår att ni har en tid av många frågor och att ni lever med detta hela tiden, Skumboll!
Om ni bara kunde slippa nässonden! Vår C fick sin ganska snabbt (8 månader) och det var inget snack-läkarna hävdade att sonden ytterligare försämrade hans chanser att bli bättre i lungorna-en sond kan tydligen reta så mycket att den kan hämma en massa viktiga funktioner-tjata till dig en ny läkare-skrik och gråt! Man vet oftast själv vad som är bäst för ens barn-så ni måste få vettig hjälp!!!
Jag tänker på er och håller mina tummar hårt för att det snart blir bättre!