• Carcassonne

Småttingar med Knapp...Tråd 5 !

Hej!
    Jag har en liten kille född i v.26+5 som har sjuka lungor och som blev knapp-opererad i september 2008.
    Jag har märkt att de trådar om knapp som finns här på FL, handlar ganska mycket om ungdomar och äldre barn med knapp- så den här tråden tänkte jag skulle vara för oss som har barn från nyfödd till 3 år.
    Lillen kaskad-kräker även nu, sen operationen, så jag är mycket intresserad av matningar, olika mat mm mm
    Fick själv ett jättebra råd av en annan FL mamma- be sjukvården om kräkpåsar- sen vi fick dem har vi kunnat halvera tvätt-tiderna!
    Kraaam
    M

Dags för ny tråd....

Nu är ju de flesta av våra prematurer runt 1/2- 2 år- tiden flyger iväg!!!!

• Svar på tråden Småttingar med Knapp...Tråd 5 !
  • Adni
    Carcassonne skrev 2009-09-13 12:49:14 följande:
    Välkommen hit!
    Vad duktig du är på att komma ihåg att skapa nya trådar! Det tackar vi för!
  • Carcassonne

Ja, men det är ju även för min egen skull...
    Dessutom tänkte jag att jag skulle vara ute i god tid, för en gångs skull.

Är allt bra med dig och lilla E?
    Hur har det gått nu med dagis och allt?

• Adni

Det har gått jättebra med inskolningen och nu går hon där de dagar jag har jobb. Hon har en egen assistent på 100 % som följer henne överallt, utifall hon skulle fastna med slangen eller om pumpen larmar. E tycker jättemycket om henne och ler stort varje gång vi kommer till förskolan! Är skönt för oss föräldrar också att äntligen få lite avlastning. Tror nog att storasyster tycker att det är bra att E börjat också så att det är båda som lämnas och ingen som följer med hem igen, nu är det lika.

• trim

Adni: Skönt att det funkar bra med dagis, att hon trivs och så att ni får lite avlastning! Tyckte också att det var skönt att någon annan hade koll på läget när O började och fick assistent. Har ni hört något om matteamet, när ni får komma dit? Vi ska också dit, det är visst den vägen man ska gå om man har önskan och förhoppning om att åka längre bort för bättre hjälp... Vi har inte fått någon tid, men de har sagt att det inte är så mycket kö, så har ni inte fått nån tid än tycker jag ni ska höra efter igen...

• Adni
    trim skrev 2009-09-13 20:09:44 följande:
    Adni: Skönt att det funkar bra med dagis, att hon trivs och så att ni får lite avlastning! Tyckte också att det var skönt att någon annan hade koll på läget när O började och fick assistent. Har ni hört något om matteamet, när ni får komma dit? Vi ska också dit, det är visst den vägen man ska gå om man har önskan och förhoppning om att åka längre bort för bättre hjälp... Vi har inte fått någon tid, men de har sagt att det inte är så mycket kö, så har ni inte fått nån tid än tycker jag ni ska höra efter igen...
    Ja, det är så skönt att få släppa lite på kontrollen för en stund. Tycker inte att jag gör annat än räknar på Ellens mat och kollar pump och tider.

Idag när vi kom hem hade vi meddelande på telefonsvararen från 34:an och de hade förslag på att vi skulle komma 19, 20, 21 oktober. Det passar bra för oss, men det känns lite långt dit...
  • trim

Adni: Oj, det var långt fram. Då blir det antagligen ännu senare för oss som inte hört något ännu...

• Emmy K

Tänkte fråga er som ger era barn nutrini. Vi har haft det i två veckor nu och lilltjejen bajsar inte längre varje dag och det är nästan som barnbeck, svart och kletigt. Skall det vara så här?

• Adni

Emmy K skrev 2009-09-20 19:23:10 följande:

Tänkte fråga er som ger era barn nutrini. Vi har haft det i två veckor nu och lilltjejen bajsar inte längre varje dag och det är nästan som barnbeck, svart och kletigt. Skall det vara så här?
    Precis som vi har med Ellen. Frågade om det när vi var på lasarettet i veckan och dietisten sa något i stil med att det inte är så mycket att "jobba med" som om hon åt vanlig mat och att det därför antagligen inte blir lika mycket bajs. Dessutom har E ganska liten mängd mat, och det kan också spela in (men hon går upp bra i vikt). De verkade i alla fall inte speciellt oroade. Vi ger ju E laktulos för magen varje dag, vet inte om det hjälper men hon är då inte besvärad av magen eller det sega bajset. Vi har Nutrini Peptisorb.
  • Klara 80

Emmy K skrev 2009-09-20 19:23:10 följande:

Vi har provat två olika sorters Nutrini till Ester, men hon har blivit totalt förstoppad av det trots laktulos. Verkar inte som magen tål det, kanske är så att magen får jobba mer och inte fixar det.
Svar på tråden Småttingar med Knapp...Tråd 5 !