Samma MEN fick en kanyl i armen på återinsättningen vilket den andra läkaren vägrat innan o jag har då tagit mediciner som dom godkännt utan att eg ta reda på effekten o nu TROR jag fullt o fast att det kan ha spelat roll att jag inte tog den mediciene. Då jag har haft väldigt besvärligt o ont vid återinsättningarna o varit så nervös så hela kroppen skakat har jag varit tvungen o ta nåt. Nu sa bms:an att den inte har nån direkt effekt på smärtorna vilket jag nog kännt men den har gjort mig lite lugnare, och förstår nu att man ska ha undvikit sådana mediciner några veckor före man planerar en graviditet. Detta var kramplösande stolpiller som jag nån gång fått för gallstenskramper, som innehåller morfin.
Kommer inte släppa detta utan vill ha en förklaring av den läkaren hur hon kunde godkänna att jag tog dessa. Den senaste läkaren, en underbar man som förstod min ångest o smärta hade inte något som helst problem o ge mig kanylen inför återinsättningen, det underlättade både för mig o för honom som läkare o allt gick jättelätt o enkelt o utan smärtor för min del. Dessutom, den förra läkaren "missade" att informera oss om nya regler att då kvinnan fyllt 40 ger dom inga mer behandlingar. Men då jag via telefon av bms:an fick höra det vägrade jag acceptera detta o fick då brev 3 v senare att ett äggplcok till godkänndes o det 5:e o näst sista ägget blev jag nu då gravid på o har 1 kvar i frysen. Ett underverk alltså i dubbel betydelse, annars hade vi inte fått fler chanser o ja, jag hade aldrig fått uppleva detta med min sambo!