• EmmaElsa

Någon som plussat efter fler än 3 försök med IVF?

Hej tjejer!

Tänkte höra om någon av er kunde ge mig lite hopp....

Har precis genomgått vårt 4:e misslyckade ivf!! Vårt första slutade i mf och sedan bara minus, minus & minus! Det verkar inte som om mina ägg är särskilt bra. Vi har fått ut cirka 7-10 ägg varje gång, men av sämre kvalitet.

Finns det någon som lyckats efter så här många försök???? Är förtvivlad och funderar på om vi ska göra fler eller ge upp....

Några solskenshistorier??

Kram Emma

• Svar på tråden Någon som plussat efter fler än 3 försök med IVF?
  • mammahärochnu

Samma MEN fick en kanyl i armen på återinsättningen vilket den andra läkaren vägrat innan o jag har då tagit mediciner som dom godkännt utan att eg ta reda på effekten o nu TROR jag fullt o fast att det kan ha spelat roll att jag inte tog den mediciene. Då jag har haft väldigt besvärligt o ont vid återinsättningarna o varit så nervös så hela kroppen skakat har jag varit tvungen o ta nåt. Nu sa bms:an att den inte har nån direkt effekt på smärtorna vilket jag nog kännt men den har gjort mig lite lugnare, och förstår nu att man ska ha undvikit sådana mediciner några veckor före man planerar en graviditet. Detta var kramplösande stolpiller som jag nån gång fått för gallstenskramper, som innehåller morfin.
    Kommer inte släppa detta utan vill ha en förklaring av den läkaren hur hon kunde godkänna att jag tog dessa. Den senaste läkaren, en underbar man som förstod min ångest o smärta hade inte något som helst problem o ge mig kanylen inför återinsättningen, det underlättade både för mig o för honom som läkare o allt gick jättelätt o enkelt o utan smärtor för min del. Dessutom, den förra läkaren "missade" att informera oss om nya regler att då kvinnan fyllt 40 ger dom inga mer behandlingar. Men då jag via telefon av bms:an fick höra det vägrade jag acceptera detta o fick då brev 3 v senare att ett äggplcok till godkänndes o det 5:e o näst sista ägget blev jag nu då gravid på o har 1 kvar i frysen. Ett underverk alltså i dubbel betydelse, annars hade vi inte fått fler chanser o ja, jag hade aldrig fått uppleva detta med min sambo!

• anirac1
    EmmaElsa skrev 2009-09-14 13:29:32 följande:
    Hej tjejer!Tänkte höra om någon av er kunde ge mig lite hopp....Har precis genomgått vårt 4:e misslyckade ivf!! Vårt första slutade i mf och sedan bara minus, minus & minus! Det verkar inte som om mina ägg är särskilt bra. Vi har fått ut cirka 7-10 ägg varje gång, men av sämre kvalitet. Finns det någon som lyckats efter så här många försök???? Är förtvivlad och funderar på om vi ska göra fler eller ge upp....Några solskenshistorier?? Kram Emma
    Hej
    Jag förstår att du/ni tycker det känns tungt och avlägset... Jag kan bara berättat att jag har försökt bli gravid i 10 år. Har gjort 6 misslyckade IVF behandlingar. Nu i april fick jag ta emot ett donerat ägg. Och den 24 December är sonen beräknad. =D Att jag skulle få bli gravid kändes väldigt avlägset och den längtan å hål som fanns efter barn var olidlig. Nu kommer vi inte försöka mera då vi är glad för sonen. MEN visst ett syskon hade vart mysigt.

Önskar dej all lycka.
  • anirac1
    EmmaElsa skrev 2009-09-28 14:51:27 följande:
    anirac1: Underbart, GRATTIS!! Vilken julklapp!! Kram
    Tusen tack. Jaa d blir förmodligen en riktig kanon julis. Men helt ärligt så hade jag nog försök att välja ngn annan dag..... MEN med IVF så försvann valmöjligheten ;)
  • Höst flickan

måste rätta mig..det är kasnke fulla ivf som menas..
    jag räknade alla återföringar..även FET.

• Missne

EmmaElsa: JAg har tyvärr inte lyckats ännu, men hoppas så klart fortfarande då jag ruvar just nu. Apropå att byta från Menopur till Puregon kan det nog vara bra. Jag har använt Puregon 3ggr och Menopur engång. Jag har fått embryon av toppkvalitet alla gånger med puregon men den gången med Menopur så blev kvalitén dålig. Kommer aldrig att ta MEnopur igen.

• EmmaElsa

Missne: Håller tummarna för att din ruvning slutar i ++++++!! Ok, det känns skönt att någon föredrar Puregon, annars verkar det som om de flesta har fått bättre resultat med Menopur. Du ska se att det går vägen för dig denna gång!! KRAM

• Monismonis

EmmaElsa: Lyckades på försök nummer 6. Första 5 gick vi på CVL med korta metoden och Menopur. Sista och lyckade försöket var på Huddinge sjukhus, korta metoden fast med Puregon. Fick ett par riktigt fina ägg. Inför sista försöket gick jag ner lite i vikt också. Blev lite överstimulerad också, vilket verkade göra gott. Två månader innan plusset hade vi precis ställt oss i kö för adoption. Ge inte upp!

• EmmaElsa

Monamona: Tack för din historia! Det känns lite bättre och som om det kanske finns lite hopp trots allt... KRAM

• Elin 70

Gravid på 4;e, utomkveds, 5;e blev en liten pojke!!! Ge inte upp, du har ju varit gravid, vilket är bra odds! Lycka till!

• ullis oh

Gravid (precis plussat) på 5e försöket. Vi har gjort 3 ICSI och 2 FET. Detta var FET.
    Plussade på 4e försket men tidigt MF. Så jätte nervös. Lycka till och hoppas att du orkar att fortsätta.

• Marquise

2 ET och 11 (!!!) FET med donerade ägg (har inga egna ägg pga tidigare sjukdom). Gravid på FET 5 med missfall i v16, nu gravid igen på totalt 13:e försöket!!
    Behöver jag säga att jag tar det riktigt lugnt nu!

Hoppet är det sista som överger en, å jag kan säga att mitt hopp var väldigt väldigt litet inför sista FET... Hade tvåägg kvar i frysen, ett överlevde inte så de fick tina de sista, å så slutade de med +, vem kunde tro de?!

• Missne

Marquise: FAntastiskt Stort grattis. Härligt med lite solskenshistorier som visar att det kan gå til slut även om man misslyckats många gånger. Håller tummarna att det ska gå hela vägen denna gången.

Svar på tråden Någon som plussat efter fler än 3 försök med IVF?