• MySweetChocolate

Vi som spelar Mafia Wars på Facebook!

Har nyss fastnat för spelet och börjat spela det. Men det är ju en del man undrar, och då vore det väl bra att kunna fråga andra som också spelar?

Välkommen hit!

• Svar på tråden Vi som spelar Mafia Wars på Facebook!
  • MySweetChocolate

Hur mycket uppdaterar ni produktion och det där i era affärer på Cuba och i Moskva? Jag har inte uppdaterat alls i Cuba, eftersom det verkar gå att uppdatera hur mycket som helst! Tar det stopp någongång? Är det värt att lägga massa pengar på att öka produktionen och det?

• MammaHela
    MySweetChocolate skrev 2009-12-01 20:23:25 följande:
    Hur mycket uppdaterar ni produktion och det där i era affärer på Cuba och i Moskva? Jag har inte uppdaterat alls i Cuba, eftersom det verkar gå att uppdatera hur mycket som helst! Tar det stopp någongång? Är det värt att lägga massa pengar på att öka produktionen och det?
    Jag uppgraderar allt innan jag köper nästa sak. Jag tycker att det gör stor skillnad på inkomsten.
    T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • eeisor
    MySweetChocolate skrev 2009-12-01 20:23:25 följande:
    Det tar stopp och är definitivt värt att lägga pengar på. Dessutom, i Cuba producerar man Politico Corruptos som används MASSOR av senare i jobben, samla många sådana.
  • MySweetChocolate
    MammaHela skrev 2009-12-01 20:36:20 följande:
    Jag uppgraderar allt innan jag köper nästa sak. Jag tycker att det gör stor skillnad på inkomsten.
    Ja, men alltså. Jag menar inte uppgradera affären från typ däck och sen till bil. Utan hur mycket som ska produceras och med vilken kapacitet. Lägger ni ner pengar på det? Att öka kapaciteten och produktionen?

Jag har ökat det på en av affärerna, hur mycket som helst! Lagt MASSOR med pengar på det, men det tar ju aldrig stopp! Går ju fortfarande att öka det... Så jag undrar om det verkligen går att få stopp där?
  • Småtokig
    MySweetChocolate skrev 2009-12-02 11:41:11 följande:
    Ja, men alltså. Jag menar inte uppgradera affären från typ däck och sen till bil. Utan hur mycket som ska produceras och med vilken kapacitet. Lägger ni ner pengar på det? Att öka kapaciteten och produktionen?Jag har ökat det på en av affärerna, hur mycket som helst! Lagt MASSOR med pengar på det, men det tar ju aldrig stopp! Går ju fortfarande att öka det... Så jag undrar om det verkligen går att få stopp där?
    Det går att få stopp där. Ju mer du ökar kapacitet och prodution ju mer pengar ger det. Vilken av affärena är det? jag har fulluppgraderat en på Cuba så jag kan skriva vad den kan få på max
  • MammaHela

Sugar plantation:
    ANejo Rum (C16)
    Capacity:2240
    Output: 280/3 hour

Factory:
    Engines (C32)
    Capacity: 2080 (inte helt uppgraderat)
    Output: 280/ 3 timmar

• Cyaneorhabdos

Lång trevlig tråd, jag avstår från att läsa hela (jag är för lat).
    Självfallet spelar man MW, det är beroende som kommer att bli svårt att avstå.

Ligger i skrivande stund på level 680

• Illspecko

Här kommer en till MW galen tjejj ;P

• eeisor
    Småtokig skrev 2009-12-02 12:01:30 följande:
    På tobaco plantation är max kapacitet 2240 och max produktion 280
    Förutom Bodega och Bribery Ring så är det samma 2240 och 280 på alla Cuba-jobben. På Bribery Ring är det 5 Politico Corruptos var 3e timme, men man måste Collect take ofta eftersom det bara får plats 10 i "förrådet" eller vad man ska kalla det.
    Har uppgraderat alla till max i både Cuba och Moskva så nu är det bara att håva in pengar.
  • MySweetChocolate

Nu fick jag äntligen dom FULLT uggraderade på ALLT! Tjoho! Tack för era svar!

• lindalake
    eeisor skrev 2009-11-19 21:39:27 följande:
    Kastar mig in...Det tog en stund innan jag begrep detta och jag kände mig ganska korkad när poletten trillade ner. Varje maffiamedlem du har kan ha 3 saker; ett attackvapen (diverse pistoler, gevär osv), ett försvar (bulletproof vest osv) och ett förflyttningsmedel (bilar, båtar, bussar osv). Av allt det du "äger" så används bara de starkaste sakerna i varje kategori till din maffia. Ett enkelt exempel, om du har 300 maffiamedlemmar och du har 305 Mara Serpientes, äger inga andra förflyttningsmedel, då räknas bara 300 av dem, de 5 som "blir över" kan du ge bort utan att attack och försvar påverkas.Mao ju fler personer du har i din maffia, desto fler vapen osv används = du blir starkare.Just ja, att du blir starkare när du slåss, beror på att du hittar någon ny pryl som är bättre än de du har, som läggs in din loot. Hoppas jag inte snurrade till det för mycket...
    hmm, ska Jag ha ex. ett fordon för varje medlem i maffian? Jag trodde att jag skulle se till att alla mina medlemmar hade en bra sak av varje.
    Jag märkte nämligen att när jag gav bort bil och skydd till de som behövde det så sjönk totala försvaret.
    Så lika många vapen, skydd och förflyttning som medlemmar då??
  • AndreasL

Innan gick  de att sälja   fastigheter men  hur  kommer det sig att det går nu  ??
    Mågon som känner till  orskaen  ???

• MammaHela
    AndreasL skrev 2010-05-09 01:51:06 följande:
    Innan gick  de att sälja   fastigheter men  hur  kommer det sig att det går nu  ?? Mågon som känner till  orskaen  ???
    Ja det är mycket nytt nu, varje gång man kommer in så har nått nytt hänt. Har inte testat att sälja faktist..
  • AndreasL
    MammaHela skrev 2010-05-09 11:54:50 följande:
    Ja det är mycket nytt nu, varje gång man kommer in så har nått nytt hänt. Har inte testat att sälja faktist..
    Det gick förut att sälja  och det gick att köpa 10 st per gång
  • MammaHela
    AndreasL skrev 2010-05-12 11:03:21 följande:
    Det gick förut att sälja  och det gick att köpa 10 st per gång
    ja nu kan man bara uppgradera tydligen...
Svar på tråden Vi som spelar Mafia Wars på Facebook!