• angelyangel

En annorlunda ung mamma.

Visst är det dötrist med mammabloggar som bara handlar om blöjbyten och barnmat?
    Och visst är det roligt att läsa om en morsa som vägrar vara ohipp?
    Då ska ni kolla in min blogg, en helt annorlunda ung mamma blogg som växer sig allt större.
    Varför? Den är roligare än Blondinbella, tar upp samma allvar som Stina Lee.
    Den innehåller shopping och lite smått och gott om allt och inget, precis det du vill läsa.
    Mode fester och starka åsikter utlovad. Och så får ni läsa om trollungens äventyr och
    den golfspelande sambon som är galen i pommfrittes. Och om mig förstår. Angelica 20 år,
    mamma till en tvååring, pluggande, jobbande och jävligt glamourös!
    Detta är ung mamma bloggen som kommer slå Dessie och Kissie på käften på bloggtoppen!

ENKÄRLEKSSAGA.SE

• Svar på tråden En annorlunda ung mamma.
  • Registrerad

Haha, det är så roligt med 20+ som beskriver sig själva som "Unga mammor", snälla, nej. Unga mammor är under 18.

• Jomppelina
    Registrerad skrev 2009-09-27 18:16:34 följande:
    Haha, det är så roligt med 20+ som beskriver sig själva som "Unga mammor", snälla, nej. Unga mammor är under 18.
    En person under 18 är dock i min värld "ett barn". Unga mammor kan nog snubbla över 20-strecket tycker jag personligen, men det beror förstås på HUR man är ung. Omogna mammor är ytterligare ett begrepp och det hänger inte alls på ålder.
  • FlickaMedGuld

Vadfalls? Man kommer ju inte in på bloggen utan användarnamn och lösenord?

• jerseyko
    Hur hänger det ihop när medelålden ökat till 29 år är den väl uppe i nu?

Som Jomppelina skrev, finns det unga mammor och det finns omogna mammor.
  • MammaTillDomFinaste

hmm, jag läser bloggar om blöjbyten för att jag tycer dom är intressanta, annars måste man väl vara ganska blåst som läser en blogg man inte är intresserad av??

tack!!! herregud, min mamma var 18, min mster var 18, alla i min släkt får barn runt 20-års åldern, de är väl fullt normalt att starta familj då enligt mej!!! jag har ALDRIG kallat mej en ung mamma och jag har helelr aldrig haft någon som sett snett på mej. jag är ju för fan vuxen!
  • ungmamma89
    Men grejen är ju den att oavsett om man är 20+ så räknas man som ung förälder så länge man blev förälder tidigare. Ta mig som exempel: Jag räknas fortfarande som ung förälder, i och med att min son är 5 år, medan jag är 20.
  • unga familjer

Ni som är föräldralediga och har lite tid mellan bloggarna, är välkomna till Armfeltsgatan 2, Sthlm! Där finns öppen förskola för unga föräldrar med Sanna och Daniel (som tidigare jobbade på Xist). Tanken är att ni kan träffa varandra, pyssla, vara med era små, göra det till ert!
    Vi är öppna mån fm 9-12, och onsdag em 12.30 - 15.30. Vi bjuder på fika och det är gratis!!! Kolla på vår facebookgrupp, sök stadsmissionen!!
    Varmt Välkomna!!!!

• Valdis

bebbe längtan skrev 2009-09-15 21:44:04 följande:

ehhhh...din blogg e TRÅKIG!!!!!!!och du e EGO!!!!
    Öhh va? Vad fan har du för jävla stil på dina inlägg egentligen? Hur kan man sitta och vädra sina åsikter på det där viset? Skäms du inte?

Om inte annat kan jag göra det åt dig. Är man intresserad av att kritisera människor får man hålla lite klass.
    Eller, ännu bättre, låt folk få göra reklam för deras bloggar om dom vill det. Du behöver inte läsa, så slipper du störa dig.
  • tobiq
    Valdis skrev 2009-10-09 12:05:00 följande:
    bebbe längtan skrev 2009-09-15 21:44:04 följande:
    Öhh va? Vad fan har du för jävla stil på dina inlägg egentligen? Hur kan man sitta och vädra sina åsikter på det där viset? Skäms du inte?Om inte annat kan jag göra det åt dig. Är man intresserad av att kritisera människor får man hålla lite klass. Eller, ännu bättre, låt folk få göra reklam för deras bloggar om dom vill det. Du behöver inte läsa, så slipper du störa dig.
    Fast jag tycker att man får vara beredd på lite mothugg när man skriker såna här inlägg- lyfter sig själv till skyarna och dissar andra, "ohippa" mammor och deras bloggar:P
    Trådstarten är ju inte speciellt ödmjuk direkt, eller är det bara jag som får lite kväljningar?
  • Valdis
    tobiq skrev 2009-10-10 21:38:27 följande:
    Fast jag tycker att man får vara beredd på lite mothugg när man skriker såna här inlägg- lyfter sig själv till skyarna och dissar andra, "ohippa" mammor och deras bloggar:PTrådstarten är ju inte speciellt ödmjuk direkt, eller är det bara jag som får lite kväljningar?
    Trådstartaren är ung och beter sig ungefär som alla andra i hennes ålder som har en blogg =) Ha lite överseende. För att du ska få en lyckad blogg med många läsare måste du ju sticka ut lite. Och dom, som inte är intresserade, behöver inte läsa.
  • tobiq
    Valdis skrev 2009-10-12 10:05:29 följande:
    Trådstartaren är ung och beter sig ungefär som alla andra i hennes ålder som har en blogg =) Ha lite överseende. För att du ska få en lyckad blogg med många läsare måste du ju sticka ut lite. Och dom, som inte är intresserade, behöver inte läsa.
    Jag är ett år äldre än TS och skulle med största säkerhet aldrig formulera mig sådär- men du har rätt, det är ju ett effektivt sätt att få fler läsare:P
  • Lilla illa

då e jag nog en dötråki mamme enligt en del billemamma 23 väntar nr 2 anser inte attjag e en ung mamma diskuterar gärna barnmat blöjbyten vaknätter mm man kanlara sig mkt av varandra på sådanna bloggar å kundskap e inte tungt att bära

Svar på tråden En annorlunda ung mamma.