• silverdream

Han förstör allt med sitt kissande

Hej! Jag skrev till dig för ett tag sen, ville ha hjälp med min snart fyraåriga son då han kissar på sig ganska ofta. Du skrev då att jag inte skulle kommentera det utan bara torka upp och byta kläder på honom, inte göra nån grej av det helt enkelt. Men nu är det så här, att han verkligen struntar vart han kissar nånstans, okej att man kissar på sig när man sover eller att man helt enkelt inte hinner på toan i tid, men grabben totalt nonchalerar det här med toabesöken, tror att han tycker det är jobbigt, ren lathet alltså, för jag vet att det inte är fysiskt då han har lyckats vara torr en vecka i streck. Häromdagen så var jag hemma hos min syster med Sonen då han har en jämnårig kusin som han leker bra med. Han sprang då på toa när jag sa till, men när vi skulle gå hem så hade han pinkat på sig. Gjorde ingen grej av det utan bytte bara byxor på honom sedan åkte vi hem. På kvällen ringer syrran och är ganska upprörd, grabben hade nämligen pinkat i hennes säng (dom sitter i den när de tittar på barnprogram) utan att säga någonting... varför gör han så? Det är samma hemma, han har pinkat ner soffan, sin egen säng, fåtöljen... och han bara struntar i det... Jag vet ju att han kan men han vill inte gå på toan när vi säger till, varför??? Min syster tycker att jag ska köpa ett paket blöjor och ha hemma (inte på dagis, där är han torr) för att markera hur fel det är av honom att kissa på sig som han gör och låta honom ha dem på sig tills han börjar skärpa till sig och gå på toan när han behöver, för som sagt, jag vet att han kan det galant om han vill, men jag är så rädd att det ska bli galet, men vad ska jag göra, jag vågar nästan inte ta med honom någonstans för att jag är rädd att han ska kissa på sig hemma i någons soffa eller nåt liknande! Det känns som att om jag inte gör någonting åt detta så är det ju precis som om att det är okej för honom att kissa på sig hur som helst, olycka är olycka men nonchalans och lathet tycker jag inte är okej.... Snälla hjälp

P.s. Han vill kissa i blöja säger han för att Julia gör det, (lillasyster på 3 månader)

• Svar på tråden Han förstör allt med sitt kissande
Svar på tråden Han förstör allt med sitt kissande