Sashimi skrev 2009-10-19 21:38:58 följande:
Men maskrosbarn eller "stressmotståndskraftiga barn", identifieras de som "starka" människor i vuxen ålder? Jag har klarat mig igenom en jobbig uppväxt med alkoholmissbrukande förälder och jag har ett välfungerande liv idag, men jag är samtidigt en känslomänniska som styrs av mina känslor. Och känslor vet ni ju hur de är, ibland är de på topp eller stabila och ibland är de oroliga och ställer till det.
Hej på dig
Så länge man inte är slav under sina känslor och utåtagerande så är det nog ingen fara.
Känslor är känslor och ska kännas. Och det är jobbigt att känna, framför allt de jobbiga. Men dom e som vågar på vatten, de blir mindre o mindre för att sedan försvinna och allt blir ett lugnt hav igen...alla känslor är övergående.
Jag tror vi alla är känslomänniskor med med olika styrkor på dem beroende på temperament.
Sen tror jag lite också mycket beror på hur dina första levnadsår var, de kanske var trygga och du fcik det du behövde vilket har gjort att du klarar dig bra i livet och är "stark" eller kansek tillräckligt trygg skulle jag vilja säga.
Eller vad tror du?
Kram på dig vännen