• Tintene

Ni som blivit gravida efter många IVF-försök, snälla ge mig hopp!

Har precis fått mens efter vårt tredje misslyckade försök (2 ICSI+ 1 FET), och d känns så tungt... Skulle behöva lite solskenshistorier o peppning fån er som fått göra många försök innan ni äntligen lyckades!

• Svar på tråden Ni som blivit gravida efter många IVF-försök, snälla ge mig hopp!
  • mammahärochnu

Jag har försökt i 6 år och aldrig blivit gravid, förrän nu, på vårat 5:e provrörsförsök och är nu gravid (imorgon v 6).
    Hoppas att allt ska gå hela vägen men än går allt bra. Lycka till!

• Tintene
    mammahärochnu skrev 2009-09-24 09:52:21 följande:
    Jag har försökt i 6 år och aldrig blivit gravid, förrän nu, på vårat 5:e provrörsförsök och är nu gravid (imorgon v 6). Hoppas att allt ska gå hela vägen men än går allt bra. Lycka till!
    Härligt att höra! STORT GRATTIS! :)
  • Gräshoppan

Vi har gjort 2 IVF och ett FET som inte tog sig. Tredje IVF tog sig och vi är idag gravida, 6+3. Hoppas bara att det håller i sig!!! Lycka till! Det kommer att gå bra för er med! Jag hade nästan tappat hoppet... De finns de som gjort ännu fler och lyckats. Lev hälsosamt och försök att inte tappa hoppet!

• diggiloo

Jag är gravid i v 29 efter 3 ivf och 6 fet. Så visst finns det goda chanser för er med

• Pomperipossan

Jag tog ett test på RD13 imorse och fick ett streck!! Jag kan inte fatta att det är sant. Det har tagit 2 år, 2 IVF med puregon, 1 FET och slutligen ett 3:e lyckat IVF med menopur!!

Vi är oförklarligt barnlösa. Jag började tro att jag aldrig ens skulle få se ett andra streck på ett gravtest. Jag är bara glad att jag har kommit ett steg längre i processen och jag håller givetvis tummarna för att det håller hela vägen jag med. Men damn.... det känns skönt att veta att det kunde fästa!

GE INTE UPP!!!

• Tintene

GRATTIS till er alla! Glad för er skull!
    Hoppas att jag själv får peppa andra en vacker dag... :)

• mammahärochnu

Ja, det är helt oootroligt när det händer för efter många år och försök tror man 100% att man inte fungerar överhuvudtaget och ger upp, man måste hålla hoppet uppe men jag kände de sista 3-4 åren att jag var tvungen att hålla det på distans, för min egen mentala hälsas skull och vara beredd på att bli helt barnlös också, det är liksom 50-50% men för att orka leva vidare sitt liv måste man, el jag kännde att jag var tvungen att tänka så, för att överleva på nåt sätt. Så nu när man går här med kraftigt illamående o mår pyyyyton är det lite jobbigt men samtidigt helt fantastiskt underbart, att bara få veta att man fått uppleva det i alla fall.

• anirac1
    Tintene skrev 2009-09-23 18:22:59 följande:
    Har precis fått mens efter vårt tredje misslyckade försök (2 ICSI+ 1 FET), och d känns så tungt... Skulle behöva lite solskenshistorier o peppning fån er som fått göra många försök innan ni äntligen lyckades!
    Hej
    Jag förstår att du/ni tycker det känns tungt och avlägset... Jag kan bara berättat att jag har försökt bli gravid i 10 år. Har gjort 6 misslyckade IVF behandlingar. Nu i april fick jag ta emot ett donerat ägg. Och den 24 December är sonen beräknad. =D Att jag skulle få bli gravid kändes väldigt avlägset och den längtan å hål som fanns efter barn var olidlig. Nu kommer vi inte försöka mera då vi är glad för sonen. MEN visst ett syskon hade vart mysigt.

Önskar dej all lycka.
  • Lilla Pluxx

Det finns absolut hopp för er!!!
    Efter flera års barnlöshet, inseminationer och ivf blev jag äntligen gravid på 4:e (ivf) försöket (har nu en 10 månaders tjej) och som genom ett mirakel har jag nu blivit gravid på naturlig väg och är i v 13.

• Tintene
    anirac1 skrev 2009-09-28 14:11:34 följande:
    HejJag förstår att du/ni tycker det känns tungt och avlägset... Jag kan bara berättat att jag har försökt bli gravid i 10 år. Har gjort 6 misslyckade IVF behandlingar. Nu i april fick jag ta emot ett donerat ägg. Och den 24 December är sonen beräknad. =D Att jag skulle få bli gravid kändes väldigt avlägset och den längtan å hål som fanns efter barn var olidlig. Nu kommer vi inte försöka mera då vi är glad för sonen. MEN visst ett syskon hade vart mysigt.Önskar dej all lycka.
    Lilla Pluxx skrev 2009-10-29 18:59:55 följande:
    Det finns absolut hopp för er!!!Efter flera års barnlöshet, inseminationer och ivf blev jag äntligen gravid på 4:e (ivf) försöket (har nu en 10 månaders tjej) och som genom ett mirakel har jag nu blivit gravid på naturlig väg och är i v 13.
    GRATTIS! Underbart att höra era historier :)
    Väntar just nu otåligt på att få göra ett nytt ET....
  • ullis oh

Vi har försökt i 5 ½ år och nu är vi 6+4. Vi har gjort 3 ICSI, det sista plus men tidigt MF. Detta var vårat andra FET försök.

• Flisan79

Grattis till er alla som lyckats. Vet precis hur det är. Var oförklarligt barnlös i 7 år och har 3 misslyckade IVF i bagaget. Lyckades tillslut spontant och även med ett syskon (oplanerat tom) ganska tätt så det kan vända.

Mitt råd är att inte ge upp. Läste om någon som lyckades på 12:e försöket. Sån läsning hjälpte mig jättemycket.

• Tintene

ullis oh skrev 2009-10-31 10:38:52 följande:

Vi har försökt i 5 ½ år och nu är vi 6+4. Vi har gjort 3 ICSI, det sista plus men tidigt MF. Detta var vårat andra FET försök.
    STORT GRATTIS! :) Ta hand om dig o magen nu ;)
  • Tintene
    Flisan79 skrev 2009-10-31 11:07:17 följande:
    Grattis till er alla som lyckats. Vet precis hur det är. Var oförklarligt barnlös i 7 år och har 3 misslyckade IVF i bagaget. Lyckades tillslut spontant och även med ett syskon (oplanerat tom) ganska tätt så det kan vända.Mitt råd är att inte ge upp. Läste om någon som lyckades på 12:e försöket. Sån läsning hjälpte mig jättemycket.
    Å Grattis! Va häftigt att ni lyckades på naturlig väg tillslut..... D tror man ju nästan inte kan hända.... Underbart att höra!
    Nej vi ska inte ge upp :D!!!
  • challis777

Jag har gjort 5 ivf.
    Ingen av gångerna har jag kunnat gjort Fet eftersom inget embryo klarat upptiningen.
    Min läkare sa att "vi kan inte hjälpa alla och ni verkar vara ett av de paren som vi inte kan hjälpa".

Jag blev gravid på mitt 5:e ivf och har en son som är 1 år och 4 månader.
    Nu är jag gravid igen i v. 16 efter "bara" 4:a pergotimebehandlingar.

Så viss finns det hopp, lycka till!!!!

• fågelblå

Härligt att läsa om er som lyckats efter många försök!

Själv har jag gjort 3 ET och är inne på FET nr 5. Har en dotter som kom till spontant innan ivf-rumban så jag vet att att jag kan bli gravid. Av någon orsak har det inte fungerat med ivf. Har flera gånger varit nära att ge upp men att läsa om er härliga kämpare ger mig styrka att orka vidare. Tack för det!

• moi moi

Efter totalt 7 ägginsättningar ruvar jag nu på en eskimå och har just tjuvtestat positivt på RD9...

Håll ut!!! Allt hårt slit kommer att löna sig i slutändan:)

Kram

• Tintene

moi moi skrev 2009-11-01 13:47:30 följande:

Efter totalt 7 ägginsättningar ruvar jag nu på en eskimå och har just tjuvtestat positivt på RD9...Håll ut!!! Allt hårt slit kommer att löna sig i slutändan:)Kram
    Å underbart!! Hoppas d g¨år hela vägen nu.... GRATTIS!
Svar på tråden Ni som blivit gravida efter många IVF-försök, snälla ge mig hopp!