• J L86

Varför blir inte jag gravid ?? (ledsen och funderar)

Hejsan. Jag e 23år och min sambo 27. Vi har under ett år kört utan skydd... och det inte ha blivit något (jag vet att det kan ta längre tid) men oxå kortare. Man kan börja undra om det är nått fel på någon av oss...

Jag vet inte jag kanske ha pco ?? någon som kan/vet något om det ???

• Svar på tråden Varför blir inte jag gravid ?? (ledsen och funderar)
  • J L86
    Hannah76 skrev 2009-09-25 19:07:01 följande:
    Vad får dig att tro att du har pco?
    har läst någonstans att de ha kraftig hårväxt. och det har jag... mera vet jag inte
  • HarriettA

vad finns det mer för symtom. jag undrar också lite över det...

• Jessika82

För att man ska få diagnosen PCOS krävs att man har flera symptom förutom cystor (små vätskefyllda blåsor) på äggstockarna. Bland dessa symptom finns kraftig kroppsbehåring (hirsutism), förstorade äggstockar, upprepade missfall och utebliven eller oregelbunden menstruation samt BMI över 25

lite kosttillskott som kan hjälpa hormonerna rätt (finns tex på www.bodystore.com)
    bidrottninggele, Agnus Castus Örtteextrakt, rosenrot, L-Arginine

vet du när du har ägglossning? annars kan ofta tro att man har ägglossning fast det igentligen är en helt annan tid och då finns det ägglossningstest eller fertilitetsmonitor att tillgå.

men är det så att du mistänker pco tycker jag att du ska gå iväg till en doktor och undersöka dig, för mig tog fet mer än 1år innan jag blev gravid första gången, har försökt över 1år med andra och inte gravid än...

• PCO20
    Jessika82 skrev 2009-09-25 22:42:38 följande:
    För att man ska få diagnosen PCOS krävs att man har flera symptom förutom cystor (små vätskefyllda blåsor) på äggstockarna. Bland dessa symptom finns kraftig kroppsbehåring (hirsutism), förstorade äggstockar, upprepade missfall och utebliven eller oregelbunden menstruation samt BMI över 25 lite kosttillskott som kan hjälpa hormonerna rätt (finns tex på www.bodystore.com) bidrottninggele, Agnus Castus Örtteextrakt, rosenrot, L-Arginine vet du när du har ägglossning? annars kan ofta tro att man har ägglossning fast det igentligen är en helt annan tid och då finns det ägglossningstest eller fertilitetsmonitor att tillgå. men är det så att du mistänker pco tycker jag att du ska gå iväg till en doktor och undersöka dig, för mig tog fet mer än 1år innan jag blev gravid första gången, har försökt över 1år med andra och inte gravid än...
    Hoppar in här =) Blev intresserad av att vissa kosttillskott kan hjälpa, vet du vilket som är bäst? Jag har pco nämligen och får inte ens äl med pergotime, äter nu metformin. Provade rosenrot för ett år sedan ca och då lyckades jag få en liten blödning, liknande mens i en vecka, och sen slutade jag med rosenroten och fick ingen mer "mens". Vet dock inte om det berodde på rosenroten.
  • Jessika82

en stark bidrottninggele + Agnus Castus Örtteextrakt tror jag skulle hjälpa

• LiselottePCOS

Bäst att besöka en gynekolg och fråga om man har PCO/S och han eller hon tar blodprover och gör ett vaginalt ultraljud.

BMI över 25 har jag inte hört. Även under och normalviktiga kan ha PCOS.

Finns tre viktiga syntom som läkar följer

orgelbudne eller utebliven mens
    påverkade hormonivåer , främst manliga
    pco-äggstockar

Har kvinnan 2 av 3 av dess syntom ses det som PCO/S.

Min blogg: blogg.passagen.se/liselottepcos/

Svar på tråden Varför blir inte jag gravid ?? (ledsen och funderar)