• PennyD

Att kunna se sina egna brister.

Jag förundras över föräldrar som verkar känna sig tvingade att försvara även de val de gör, som inte gynnar barnen.

Själv tycker jag att det är bättre att man tar mod till sig och säger
    ?Jag vet att detta inte är det mest optimala för mitt barn, men pga omständigheter gör vi/jag så här, och jag hoppas mitt barn kommer må bra ändå?.

Jag ser en fara i att föräldrar går in i en kamp, där de t.o.m. propagerar för förhållningssätt som kan komma till skada för barnen.

Ingen är perfekt, ingen bör så vara. Jag tror barn mår bra och utvecklas väl av att erfara vuxna som kan se och erkänna sina egna brister. Jag försöker själv vara en av dem.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-04 23:19

Synd med så lite respons! Jag undrar om det är för att jag uttrycker mig för snällt. Det verkar gå hem lättare när man är rå.

Men jag tycker att det här är ett jätte viktig ämne att ta upp!

Och tro mig, hade jag använt mig av mer konkreta exemplen så hade ni nog varit flera som stött er!

• Svar på tråden Att kunna se sina egna brister.
  • 7Illyl1
    Marinero skrev 2009-11-04 08:24:24 följande:
    Får jag lov att fråga vilken tråd det är? Har inte skrivit här men tycker det är intressant att följa diskussionen.
    den famBroberg startade om AP
  • frukarlssonn
    7Illyl1 skrev 2009-11-04 08:35:10 följande:
    den famBroberg startade om AP
    Ok tack.
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • Lilla trynet

Men snälla ni som fortfarande skriver här- oavsett vad man har för åsikter så finns det ju gränser för hur man beter sig! Ni borde skämmas som driver denna personhets, det är ju ren mobbning. Kanske läge att fundera på hurvida ni är några god förebilder för era barn, när ni kan hålla på med denna sandlådediskussion.
    Och att dessutom berätta att man själv trodde sig ha lösningen på allt som nybliven enbarnsförälder själv och sen bete sig så ansvarslöst mot andra. Skäms!

• Fru U

Du, jag har inga barn! Trots snart tio års försök.

Har du läst de sista sidorna? De som fick oss att kanske tramsa ut lite mer? Hur moget är det att kommentera att tråden nåt det antal inlägg man ville ha o därför är det adjöss. Då är man inte ute efter att diskutera man är ute efter att enbart få andra att läsa ens åsikt eller till och med försöka trycka den åsikten på andra.

Lilla trynet skrev 2009-11-05 15:12:34 följande:

Men snälla ni som fortfarande skriver här- oavsett vad man har för åsikter så finns det ju gränser för hur man beter sig! Ni borde skämmas som driver denna personhets, det är ju ren mobbning. Kanske läge att fundera på hurvida ni är några god förebilder för era barn, när ni kan hålla på med denna sandlådediskussion. Och att dessutom berätta att man själv trodde sig ha lösningen på allt som nybliven enbarnsförälder själv och sen bete sig så ansvarslöst mot andra. Skäms!
  • Lilla trynet

Fru U skrev 2009-11-05 18:22:16 följande:

Du, jag har inga barn! Trots snart tio års försök.Har du läst de sista sidorna? De som fick oss att kanske tramsa ut lite mer? Hur moget är det att kommentera att tråden nåt det antal inlägg man ville ha o därför är det adjöss. Då är man inte ute efter att diskutera man är ute efter att enbart få andra att läsa ens åsikt eller till och med försöka trycka den åsikten på andra.Lilla trynet skrev 2009-11-05 15:12:34 följande:
    Oavsett tycker jag att det är helt oförsvarbart att vara så kränkande i sina kommentarer som många har varit. Visst netikett får man väl ändå hålla!
  • Fru U

Om du ser så mycket fel så får du väl ta och anmäla.

• Lilla trynet

Fru U skrev 2009-11-05 18:40:10 följande:

Om du ser så mycket fel så får du väl ta och anmäla.
    Ja för att bemöta folk direkt är visst fel....
  • Fru U

Det sa jag inte. Det är din tolkning.

Vi har alla olika uppfattning om vad som passar, vad som är fel och det är därför man har möjlighet att be om en s.k objektiv åsikt genom att anmäla

• Lilla trynet

Fru U skrev 2009-11-05 18:45:15 följande:

Det sa jag inte. Det är din tolkning. Vi har alla olika uppfattning om vad som passar, vad som är fel och det är därför man har möjlighet att be om en s.k objektiv åsikt genom att anmäla
    Jag har inga behov av att anmäla någon men jag anser att flera gått över gränsen och ville uppmärksamma dem på att tänka sig för (och se sina egna brister....)
  • Pemmel

Lilla trynet skrev 2009-11-05 18:48:16 följande:

Fru U skrev 2009-11-05 18:45:15 följande: Jag har inga behov av att anmäla någon men jag anser att flera gått över gränsen och ville uppmärksamma dem på att tänka sig för (och se sina egna brister....)
    Bland annat ts på ett antal ställen. Lite grann så får man vad man förtjänar. Och om du läser lite så verkar hon varken ha förstått eller tagit åt sig så värst. När det värsta utbröt här hade hon dessutom redan satt nivån och lämnat tråden.
  • TessaS

När jag läste den här artikeln från första-sidan på familjeliv, så tänkte jag direkt på PennyD.
    Artikeln beskriver väl mina åsikter i den här frågan och många andra där det talats om att erkänna brister, erkänna sina "synder" som förälder och denna eviga strävan efter att vara perfekt.

www.familjeliv.se/Foralder/1.631764

• Familjenärlivet
    TessaS skrev 2009-11-06 08:53:13 följande:
    När jag läste den här artikeln från första-sidan på familjeliv, så tänkte jag direkt på PennyD. Artikeln beskriver väl mina åsikter i den här frågan och många andra där det talats om att erkänna brister, erkänna sina "synder" som förälder och denna eviga strävan efter att vara perfekt.www.familjeliv.se/Foralder/1.631764
    Mycket bra artikel! Jakten på att vara perfekt på alla områden kan ödelägga i stället för att li något bra.
Svar på tråden Att kunna se sina egna brister.