Gravid trots negativt test?? FÖRVIRRAD..
Heeej!
Jag är en tjej på 21 år och jag är HELT förvirrad.. Skulle fått min mens för precis 2 veckor sedan, men den har uteblivit.. Har ett X antal symptom, som jag har haft sen 1-2 dagar innan utebliven mens, som senare ökat och utvecklats mer.. Utebliven mens, svullnare bröst + lite små öm, rapar OTROLIGT mycket, halsbränna, illamående på morgonen, som normalt brukar gå över 1-3 tim efter uppvaknandet.. Förstoppad, känner mig febrig under dagarna men under natten lite frusen, trött och småyr, sjuukt torr i munnen och törstig, kissar minst 10 gånger per dag haha (räknar INTE, men på ett ungefär). Känns lättare att falla i gråt än vanligt.. Känns som man har PMS fast i mycket större om fattning ungefär =S Gjorde ett test i Torsdags (mensen var då 1 vecka och 3 dagar sen) men testet visade NEGATIVT. Men symptomen har sedan dess fortsatt och även ökat i omfattning.. Igår var en vanlig dag, gick runt på stan i ca 2 tim, men sen när jag kom hem kände jag mig så oerhört trött och lite småförkyld.. Nu idag så har jag bara känt mig riktigt häning.. Som när man är snuvig och bakis samtidigt. Illamående men ändå lite småhungrig konstant och tröttare än vanligt..
Men iaf min fråga till er är att, är detta vanliga graviditets tecken?? Och kan man vara gravid TROTS att testet visat negativt?? Min mamma och syster säger att jag är gravid med all säkerhet, men killen säger "nää men den (mensen) kommer snart ska du se" och trots att testet visade negativt så känner jag inom mig att det inte stämmer ALLS, för det känns skumt, har en konstig känsla bara.. Vad gör man?? Ska jag ta ett till test?
Har aldrig varit gravid tidigare.. Så jag är förvirrad, alla svar uppskattas!! Taack på förhand! Mvh N