• 871222

Gravid trots negativt test?? FÖRVIRRAD..

Heeej!

Jag är en tjej på 21 år och jag är HELT förvirrad.. Skulle fått min mens för precis 2 veckor sedan, men den har uteblivit.. Har ett X antal symptom, som jag har haft sen 1-2 dagar innan utebliven mens, som senare ökat och utvecklats mer.. Utebliven mens, svullnare bröst + lite små öm, rapar OTROLIGT mycket, halsbränna, illamående på morgonen, som normalt brukar gå över 1-3 tim efter uppvaknandet.. Förstoppad, känner mig febrig under dagarna men under natten lite frusen, trött och småyr, sjuukt torr i munnen och törstig, kissar minst 10 gånger per dag haha (räknar INTE, men på ett ungefär). Känns lättare att falla i gråt än vanligt.. Känns som man har PMS fast i mycket större om fattning ungefär =S Gjorde ett test i Torsdags (mensen var då 1 vecka och 3 dagar sen) men testet visade NEGATIVT. Men symptomen har sedan dess fortsatt och även ökat i omfattning.. Igår var en vanlig dag, gick runt på stan i ca 2 tim, men sen när jag kom hem kände jag mig så oerhört trött och lite småförkyld.. Nu idag så har jag bara känt mig riktigt häning.. Som när man är snuvig och bakis samtidigt. Illamående men ändå lite småhungrig konstant och tröttare än vanligt..

Men iaf min fråga till er är att, är detta vanliga graviditets tecken?? Och kan man vara gravid TROTS att testet visat negativt?? Min mamma och syster säger att jag är gravid med all säkerhet, men killen säger "nää men den (mensen) kommer snart ska du se" och trots att testet visade negativt så känner jag inom mig att det inte stämmer ALLS, för det känns skumt, har en konstig känsla bara.. Vad gör man?? Ska jag ta ett till test?

Har aldrig varit gravid tidigare.. Så jag är förvirrad, alla svar uppskattas!! Taack på förhand! Mvh N

• Svar på tråden Gravid trots negativt test?? FÖRVIRRAD..
  • MalinMio

Halloj!
    Jag är på BIM + 16 idag och har testat neg två ggr. Senast i fredags...
    Har värk i livmodern, väldigt ömma bröstvårtor- de har fått vit/gula pricka på sig som jag aldrig sett förut.., hade metallsmak i munnen- vilket avtagit något, är väldigt trött, blir på dåligt humör väldigt lätt och gråter för ingenting (såg reprisen på "Bonde söker fru" och det var en tjej som svarade i telefonen super glatt då en bonde ringde henne... o jag börjar gråta.. *fniss*)

Vad tror ni?? Jag har innan jag började med Piller alltid haft regelbunden mens.. kanske kan den ändras när man slutar äta piller??

Jag har tänkt att vänta till nästa BIM (ungf 24/10) och kommer inte mensen då så är det väl dags för att kontakta BM eller gyn...

• minisabell

jag har en fråga kanske låter dumt men alla skriver BIM+ något siffra vad menar ni med det???

• nyfiken och otålig

Hej, jag har inte läst att inlägg, men tänkte bara berätta att jag inte fick + på stickan förrän BIM +13. Kanske kan det ge någon hopp. Hade inga direkta symptom, blev bara irriterad över att min mens inte kunde komma igång ordentigt, hade bara bruna flytningar och lite molvärk. Den dagen då jag testade fick jag inte plusset direkt, utan la det ifrån mig, och när jag skulle beklaga mig inför min man att min kropp beter sig underligt, visade jag stickan, som hade två streck...undrar inte om de finns kvar i mitt galleri....just nu ligger min lille kille bredvid mig och snusar, han fyller snart 1 år!!!

Lycka till!

• SC11
    minisabell skrev 2009-10-12 22:08:12 följande:
    jag har en fråga kanske låter dumt men alla skriver BIM+ något siffra vad menar ni med det???
    Beräknad Mens, +3
    Betyder tex att man gått 3 dagar "över tiden"
    Skulle fått min mens (bim) den 9:onde.
    Idag är det den tolfte, så nionde +tre dagar = BIM +3
    Imorgon är det fyra dagar sedan jag skulle ha fått min mens, så då blir det BIM+4.

Oh, väntan är jobbig. Man hoppas såklart. Men hur fasiken kommer det sig att man plussar så sent, om man nu är gravid??
    har alltid haft väldigt regelbunden mens.. men nu vill den som sagt inte komma..
    försöker att inte inbilla mig..skengravid osv, men mina bröstvårtor är verkligen ömma, och större. Fasiken, man kan ju inte vara annat än gravid då? Eller..?
    ja, vi får helt enkelt se.. ..
  • FruMårdbrink

Undra när man ska få ett possitivt test är nu på BIM+13

Ska testa på söndag igen få se vad de visar då.

Symtom: Ont i brösten, ständigt trötthet,gasig i magen,lite illamånde började i dag.

Slutade med p-piller i mars måndad har haft regelbunden mens nu dom sista 4 mån.
    Mensen har aldrig varit så här sen som den är nu.

Hur sent kan man plusa undrar jag????

Någon mer i samma sits?

• GullpuckotMe

hur har det gått ts'?????????????

• And3RZsoN

Jag är i bim + 6 imorgon 7, har ALDRIG oregelbunden mens.
    Ömma bröst RIKTIGT ömma, aldrig haft ömma bröst förut ALLS....
    Illamående, frusen,trött,gråten (är ja iofs alltid) yrsel springer på toa och törstig.
    vart är plusset?
    annars måste ja va skengravid.
    vill ha ett plus :(

• SC11

Väntar på att brevbärarn ska komma med mina tester från testlagret. är nu på bim+12, så nu borde det visa.. OM det nu skulle va nått (hoppas fortfarande...)
    Hur går det förer andra?

• Dakine

Hej.

Har nu varit på KK, grav testet visade fortfarande plus hos dem också.
    Fick träffa en läkare som gjorde ett VUL.
    Han kunde se att det skett en befruktning, men tyvärr inte någon levande graviditet.
    Han sa att det kan ju visa plus långt efter ett missfall & att det inte ger någonting att jag tar fler tester hemma.

Barnmorskan tog även ett blodprov, för att mäta hcg. De sa att visar det blankt, behövde jag inte komma tillbaka. Men visar det någon hcg hormon, så ska jag få komma tillbaka och ta ett nytt blodprov. Så de får se ifall det sjunker, eller stiger.

Jag frågade om de verkligen är säkert att det var ett missfall.
    För att ifall jag inte är så långt gången, kan de ju inte se någonting levande pga att de inte ser ett hjärta? Men jag fick som bara lummiga svar, och inga tydliga besked.

Men just nu känns det som att jag tar detta som ett missfall!
    Och det som sker härnäst det får ske.
    Jag är bara orolig att det är ett utomkveds.. :/

De sa även att nu skulle jag använda kondom då vi hade sex, så jag inte blir gravid direkt igen. För då vet dom inte vad som är vad, och om den graviditeten är en ny eller om det är den här iaf. ( Lät mest som att det var för deras skull, att det skulle bli lättare för dem att räkna) Hon avslutade med att det är nog bäst för alla, och det skulle jag tjäna på om jag väntade med att bli gravid tills jag fått en mens igen.

Vad tycker ni?

Det här var verkligen inget besked som jag ville ha ...
    Försöker se positivt, att jag faktiskt kan bli gravid ganska snabbt.
    Men ville ju det skulle vara nu... :(

• mammageno

Neeeejj! vad synd! värst är att du inte får säkra svar....vad skall du göra nu? vänta? skitsvar!

• Dakine
    mammageno skrev 2009-10-21 12:30:31 följande:
    Neeeejj! vad synd! värst är att du inte får säkra svar....vad skall du göra nu? vänta? skitsvar!
    Jo. Jag menar, det kan ju vara för tidigt än att se någonting på ett vul. Om det skulle vara så att graviditeten är för kort gången. Man ser ingenting i v7-v8.. och jag är bara i v5-v6 ..

Men jag ska vänta på blodproven, sen ska jag inte göra ett gravtest förrän om 2 veckor här hemma ( även om de sa att jag itne skulle det ) visar det fortfarande plus då, då ska jag ringa in och fejka att jag har riktigt ont i magen och vill göra ett vul. Då får jag ju klara besked.

och jag tänker inte ha oskyddat sex, jag skiter i dom.
    tänker bli gravid så fort som möjligt!
  • mammageno

men du fick lämna blod för se hcg iaf?

gjorde de ett vul kan de väl se om det finns en hinnsäck och så, vad såg de igentligen?

• Fridayyy
    Dakine skrev 2009-10-21 12:34:24 följande:
    Jo. Jag menar, det kan ju vara för tidigt än att se någonting på ett vul. Om det skulle vara så att graviditeten är för kort gången. Man ser ingenting i v7-v8.. och jag är bara i v5-v6 .. Men jag ska vänta på blodproven, sen ska jag inte göra ett gravtest förrän om 2 veckor här hemma ( även om de sa att jag itne skulle det ) visar det fortfarande plus då, då ska jag ringa in och fejka att jag har riktigt ont i magen och vill göra ett vul. Då får jag ju klara besked. och jag tänker inte ha oskyddat sex, jag skiter i dom. tänker bli gravid så fort som möjligt!
    Ja, tycker också att du ska strunta i kondom, du kan ju inte ha bli gravid igen om du redan är det, och skulle du blir det igen är det väl ingen fara, eller är det för att de inte tror att allt kommit ut i såfall?? Hade du inte åkt in nu hade du ju inte skyddad dig med kondom!

Hoppas ändå för din skull att du är gravid redan!!
  • Dakine
    mammageno skrev 2009-10-21 12:38:08 följande:
    men du fick lämna blod för se hcg iaf? gjorde de ett vul kan de väl se om det finns en hinnsäck och så, vad såg de igentligen?
    Jo de tog blodprov och skulle återkomma med resultaten.
    Nej han sa som inte vad han såg. Han sa bara att livmordern och äggstockarna såg bra ut och att det inte fanns någon levande graviditet vad han kunde se. Men att det inte var ngt fel på mig .. mer sa han som inte :/ Förstod som inte riktigt.. han sa att den kan ha dragit sig tillbaka och kommit med mensen, eller åt ut i buken?

Jag fattade ingenting.. har mailat sköterskan och hon skulle svara på mina frågor imorgon. Men jag ska även höra med min mamma i helgen! Hon är sjuksköterska!!
  • dellelgarin

här är en till som undrar, planerar inte barn och använder skydd men är nu 12 dagar sen har testat 2 gånger neg och tänkte gå och tjata till mig ett blodprov i morgon. Kan inte påstå att jag har några direkta sympton (men om jag verkligen verkligen känner efter så har jag varit väldigt trött på sistone och haft lite molvärk..

Får se vad som händer i morgon.

• Dakine

Fick besked av Sköterskan att min hcg nivå i blodet var låg. Och att jag skulle få komma in för ett nytt blodprov nästa vecka.

Först då kan de vara säkra på om det är ett missfall, eller en graviditet.

Men jag känner på mig att det är ett missfall, så jag tänker försöka på nytt!

• Sandraa94

Hej, så som du berättar nu om dina symptom så har jag EXAKT samma alla säger att jag är gravid men testade NEGATIVT innan idag. Mensen är över en vecka försenad, mår illa, kissar mer än vanligt , ömma bröst , tröttare än vanligt o lite febrig i kroppen , yrsel, och igår morse spydde jag. Är själv helt looost :/ ... kommer vänta några dagar till för att se om testet ändras.. om det visar negativt o inte Mensen kommit så kommer boka tid hos vårdcentral elr barnmorska. Jag undrar om de e Mensen som spökar eller om de e graviditet ? Det ska ju egentligen kunna visa nått nu om jag nu e med barn...

• Elinxxxxx

Jag är också en förvirrad tjej på 26 år. Har en son på 4 år. Har provat i 3 månader med test lite då och då men har visat negativt varje gång.. känner dock idag att nu har jag t o m börja få svullna ben som jag fick med sonen när jag väntade och gått upp ganska mycket och inte ätit mer än vanligt. Ont i magen .. gasig i magen kliar på bröstvårtorna. Mycket trött..

Får man hjälp hos Vårdc om man är orolig ?

Mvh elin

Hjääälp
  • Marie-anne

hej! jag har inte haft min mens sedan augusti 17
    men enligt läkare är jag inte i klimakteriet men har gått ganska mycket i vikt
    men har alla sk menssymtom.. ilsk ägglossning trött mm
    men ska tll kvinnokliniken senare så jag hoppas på svar!

Svar på tråden Gravid trots negativt test?? FÖRVIRRAD..