Ni som får Vårdandsbidrag. Hur försörjer ni er?
Det räcker ju sällan långt med 3000 kr skattefritt när man är förälder. Har era respektive mycket högavlönade jobb eller bor ni billigt?
Jobbar ni extra eller får ni lån?
Det räcker ju sällan långt med 3000 kr skattefritt när man är förälder. Har era respektive mycket högavlönade jobb eller bor ni billigt?
Jobbar ni extra eller får ni lån?
Maken har en lön vi klarar oss på, men jag jobbar extra ibland för att dryga ut kassan lite och för att jag tycker det är kul.
längtar och väntar skrev 2009-12-13 07:48:15 följande:
Jag tycker det är viktigt att även vi som föräldrar trivs.. Jag skulle inte trivas med mig själv om mitt hår såg ut som en risbuske t.ex... Jag tycker inte man kan ge upp allt för att man får familj! Jag jobbar dessutom som lärare så våra barn kommer vara hemma alla lov, alltid.
längtar och väntar skrev 2009-12-18 23:07:24 följande:
Men vad då att jag slits från mitt barn tidigt? Pappan då? Jag kommer vara hemma lite mer än ett år, sen ska vi dela på ledigheten.. Tycker pappan ska vara hemma också.. Mamman har inte ensamrätt på barnet..
Vi kommer fokusera på vår familj också ÄVEN om vi vill fortsätta resa. Planerar t.ex. att resa til USA 2011 då vårt barn kommer vara under året..
Jag tycker det är viktigt att inte glömma bort sig själv eller sin partner!
Har dubbelt vårdnadsbidrag, bor billigt och maken jobbar heltid. Vi har aldrig varit några utsvävare, lever billigt och har tagit det här beslutet att barnen ska kunna vara hemma så länge som möjligt.
jag jobbar bara kvällar och helger, ca 100 timmar månad, brukar landa på 11-12000 efter skatt.
anledningen till att vi får vårdnadsbidrag är f ö att vi har ett barn som inte har rätt till barnomsorg. har liksom inte så mycket val.
Varför har inte ert barn rätt till barnomsorg?
längtar och väntar skrev 2009-12-19 00:12:48 följande:
ok, då är jag med.
Vi har delat upp arbetandet härhemma. Jag jobbar, halva torsdagen, samt fredag lördag och Söndag. Sambon jobbar Måndag, tisdag, onsdag och halva Torsdagen. Sen får vi bidraget på toppen. Vi jobbar alltså båda ca 75%.
Kan tillägga att i och med att jag jobbar mest helger, så får jag ut en normal heltidslön ändå, ca 19500 i månaden. Så själva bidraget är mer en bonus.
längtar och väntar skrev 2009-12-18 23:33:58 följande:
Jag stör mig inte på det du skriver, inte alls, då har du missuppfattat. Jag är bara så trött att vi mammor som inte är hemma i flera år får sura miner från alla andra.. För oss i familjen är det viktigt att kunna fortsätta resa t.ex. Jag reste aldrig som barn, vi hade inte råd, men nu sen jag börjat tjäna egna pengar så har jag rest minst en gång varje år (förra året blev det dock 2 resor, och i år 3 resor).
längtar och väntar skrev 2009-12-19 17:03:43 följande: