Snälla hjälp. Extremt mammig 15 månaders. Hur ska jag hantera det?
Hej. Har en liten kille på 15 månader som sista veckorna blivit extremt mammig. Han har alltid varit en mammagris men inte så här. Följer han med till storebrors förskola för att hämta och lämna sitter han fastvuxen som en liten apunge på mig och gråter för han är rädd att bli kvar. Hälsar vi på hos mormor/morfar och moster vaktar han mig och gråter om dom försöker ta i honom. Vi träffas mer eller mindre dagligen så han känner dom väl. Har funkat bra tills för någon vecka sen när jag fick lämna honom där varje dag en stund för att kunna inskola storebror. Vet att han haft det bra men han grät hysteriskt på slutet och efter det så har han gjort slut med dom. Kommer dom över hit funkar det lite bättre nu men där så får dom knappt se på honom.
Hade fått förskoleplats från månadskiftet som var men har flyttat fram inskolningen för att jag vill vara hemma längre + att han är så här just nu. Är det galet av mig?
Hur ska jag bete mig när han gråter runt andra? Behöver ju barnvakt ibland men det är inte kul varken för mig, honom eller dom som ska sköta när han reagerar så här nu. Hur ska man göra? Umgås mer, mindre, lämna trots gråt, ingen barnvakt just nu???
Behöver råd. Är det jag som gör mina barn så mammiga?
Hade jobbigt med storebror också men det kom efter han börjat på förskola där han inte trivdes.