Dö under förlossning
har fått nå noja att dö under förlossning, hade inte så förut, var är risken för det? tex att hjärtat stannar av tex ansträgning eller nått??
har fått nå noja att dö under förlossning, hade inte så förut, var är risken för det? tex att hjärtat stannar av tex ansträgning eller nått??
Ajaa, men är man orolig kan man säkert be dem mäta pulsen då..
När jag födde min dotter 2005 så svimmade jag under förlossningen så barnmorskorna hjälpte mig..
Allt gick bra dotter kom ut med sugklockan.
Med snittet så var jag nära att dö men natten där på själva snittet hade gjorts.
Jag blev mkt bra tagen fick åka in akut till röngen osv massa tabletter slangar överallt ..
Men det var pågrund av ett stort barn.
Jag frågade min BM (vid aurorasamtal) om just risken att dö, och hon sa att det händer ett fåtal gånger per år i Sverige och då har det ALLTID ett samband med någon svår sjukdom. Så oroa dig inte! Det är nog farligare att åka bil till förlossningen med en nervös blivande pappa vid ratten...
jag fråga min bm i dag, hon sa samma sak
jag fråga tänkt om man har ett hjärtfel du inte vet om då, då sa hon efter som jag klarat en förlossningen så skulle jag inte oroa mig för det för så skulle det vissa sig vid första. klarar man första så brukar man klara som andra vid ansträngning. för dom flesta hjärtfelen man inte vet om är från födseln och så märks de första graviditeten..
så vart lugn av svaret