• Dakine

Riklig blödning i början av graviditet. Men där det gått bra ngn!?

Hej!

Finns det ngn här som haft en riklig blödning som liknat mens i början av er graviditet men som INTE varit missfall!?

• Svar på tråden Riklig blödning i början av graviditet. Men där det gått bra ngn!?
  • Dakine

Okej ..

Jag pratade med en barnmorska nu igen som sa att jag inte ska ta ngt test förrän om 4 veckor. Och är det fortfarande positivt så är jag gravid, annars var det ett tidigt missfall.

Dom kan inte se ngt så här tididgt, utan man måste vara i v 7-8 isf...

• Höst flickan

Löjligt att säga att du måste vänta i 4 veckor.
    hcg halten vid en normal graviditet ökar massa från dag till dag, så det räker med att vänta några dagar/en vecka.

• Dakine

Höst flickan skrev 2009-10-12 11:41:54 följande:

Löjligt att säga att du måste vänta i 4 veckor. hcg halten vid en normal graviditet ökar massa från dag till dag, så det räker med att vänta några dagar/en vecka.
    Ja dom sa 4 veckor. Inte mindre än 3 veckor iaf ... Åkte hem från jobbet på min lunch nu för jag kan inte hålla mig från att gråta! Vet inte vad det är med mig, jag brukar inte grina och det slutar aldrig komma floder.. :((

Sen sa hon ha inte sex medans blödningen varar, vänta helst till nästa mens. Det kan ta 4-8 veckor innan mensen kommer igång igen. Du ska inte använda tampong ( vilket jag ju gjort hela tiden ) .. :( Tänk om det var tampongen som orsakde missfallet?! Då är allt mitt fel!? För jag använde ju tampong då jag fick min nidblödning, vilket jag trodde var mensen.. men det vare ju inte!! men hur ska jag veta det liksom!?!?!?
  • Höst flickan

Tycker bm du snakade med verkar lite snurrig...ingen tampong kan orsaka mf i normalt leverne kan orsaka mf.
    Som sagt, hcg halten ökar fort..o du bör se ett + efter enbart några dagar.
    Annars är det "bara" att ta nya tag

• Dakine

Höst flickan skrev 2009-10-12 12:20:55 följande:

Tycker bm du snakade med verkar lite snurrig...ingen tampong kan orsaka mf i normalt leverne kan orsaka mf. Som sagt, hcg halten ökar fort..o du bör se ett + efter enbart några dagar. Annars är det "bara" att ta nya tag
    Hon sa inte att det kunde orsaka ett missfall. Men hon sa att det kan leda till en inflammation i livmodern om man har tampong.

Men jag som tror det är mitt fel!!

Jag ser ett plus redan nu. Men du menade ifall det blir starkare?
    För vissa blir det ju aldrig starkare heller, är ju så olika från person till person. Men ska nu först fara till privat gyn i Umeå, se vad de kan se eller göra. Sen får jag helt enkelt vänta 4 veckor och kolla då ifall jag har ett plus eller minus.
  • Dakine

Mina blödningar såg ut så här:

Dag1: klarrött knappt ngt..
    Dag2: Bruna flytningar
    Dag3: ingenting alls
    Dag4: klarrött lite på morgon, sedan ingenting alls
    Dag5: ingenting alls
    Dag6: ingenting alls, på kvällen bruna flytningar
    Dag7: Riklig mens, som den mens jag brukar ha. Varken mer eller mindre.
    Har varit precis som den mens jag brukar ha vid 2:a-3:e dagen i min cykel.
    Med små klumpar ibland som är lite mörkare ( kanske kring 1 cm stora max, olika), rött blod annars.. lite "slem" ibland ..
    Dag8: Samma som Dag7, fasst mycket mindre..

Kvällen på Dag6 tog jag och kände på min tapp av nyfikenhet, kanske var det detta som påverkade blödningen? :S

Har haft mensvärk sen jag hade ÄL. Men Dag 7 var lite mer än de andra dagarna. Men ändå inte mer än vad jag brukar ha vid vanlig mens.

Någon som känner igen sig?

• Fiyali

Nej du har inte orsakat det genom tampong. Men är det ett missfall du har, är livmodern öppen och kan då få upp bakterier av en tampong som sitter där och håller "tätt". När man har ett missfall försöker kroppen göra sig av med det, och blodet som samlas upp av tampongen bildar snabbt bakterier.

• jennyz

Jag fick mensliknande blödningar med klumpar och allt från Testdagen till ca v 9-10 om jag minns rätt... Var på flera koller efter v 7 då vi såg hjärta slå, men man kunde ju inte sluta oroa sig när det fortsatte komma blod... varvat med bruna flytningar, nu är jag i v 39 och det sparkar för fullt i magen... Som tidigare skrivit så orsakar inte tampongen missfall, men den kan göra att det bli inflammation, av samma anledning ska man undvika samlag under tiden som blödningen håller i sig, jag håller tummarna att det går bra för dig!! Angående att ta test igen så om de tar hcg-prover hos en läkare så borde de kunna ta nya några dagar senare för att se att de ökar som de ska, men tar man ett test hemma så kan det gå flera veckor efter ett missfall innan testet visar negativt igen...

Äntligen GRAVID!!! Bf 26/10
  • Dakine
    jennyz skrev 2009-10-12 19:16:13 följande:
    Jag fick mensliknande blödningar med klumpar och allt från Testdagen till ca v 9-10 om jag minns rätt... Var på flera koller efter v 7 då vi såg hjärta slå, men man kunde ju inte sluta oroa sig när det fortsatte komma blod... varvat med bruna flytningar, nu är jag i v 39 och det sparkar för fullt i magen... Som tidigare skrivit så orsakar inte tampongen missfall, men den kan göra att det bli inflammation, av samma anledning ska man undvika samlag under tiden som blödningen håller i sig, jag håller tummarna att det går bra för dig!! Angående att ta test igen så om de tar hcg-prover hos en läkare så borde de kunna ta nya några dagar senare för att se att de ökar som de ska, men tar man ett test hemma så kan det gå flera veckor efter ett missfall innan testet visar negativt igen...
    Okej! Det ger mig verkligen hopp!!
  • oroligkanskemamma

Jag har blödit som en vanlig mens och brösten blev mindre ömma då. Men det känns underligt i livmodern, som om något är där. Kan jag vara gravid ändå?

Svar på tråden Riklig blödning i början av graviditet. Men där det gått bra ngn!?