MissGos skrev 2009-10-16 22:44:46 följande:
Men vad smart! Önskar de hade kommit med det tidigare.Mina 5 katter är chippade eftersom tatueringen i örat blev suddig redan från början, tyvärr men det visar ju ändå att katten har en ägare. De gav varken lugnande eller sövde de katter som gjorde det i efterhand. Det var inget roligt men nu är det gjort. Kostnaden var runt 300 kr per
katt.Om man ska ha halsband för utekatt så är ett reflexhalsband något jag puffar för. Våra katter syns så himla bra i mörkret! De vi köpt finns på Djurmagazinet och de är de enda stället jag sett dem på.Även en tub är toppen att fästa på halsbandet med all info. Jag fick tipset att ta ett lager nagellack där man skruvar åt tuben så sitter den ihop lite bättre. Bara en som har skruvat upp sig.
Är bara så rädd för att de ska fastna någonstans och bli hängande i halsbanden :( (har väldigt klumpiga katter, hehe...)
Tack för tips om nagellack!
Vi börjar med att "intstallera" katterna i huset först. Än är min dotter in så pass gammal så hon går och låser upp dörrar och går ut själv... så har lite tid till på oss! Kattgården lär nog inte bli färdig förrän tidigast om 1 år.
Att de blir utekatter blir det inte tal om då båda är ganska rädda av sig och kommer från hemlösheten som kattungar och är rädda för alla förutom oss typ ;) + att det finns många småbarnsfamiljer dit vi ska flytta + lekplatser med sandlådor... vill inte få framtida klagomål på att våra katter stör dem och hamna på kant :(...