• Terppa

Hur lång tid innan gravid med nr.2 PCO-s:are!

Som rubriken kanske lite otydligt frågar; Ni med PCO-s som lyckats bli gravida och få barn en gång, hur lång tid tog det innan ni blev gravida med nr 2? Och hur lång tid innan ni blev det med nr.1?

Nyfiken på att få jämföra, har själv en vilde på snart 15 mån och ska börja försöka i dec med nr 2, vågar inte vänta för länge iom att det nog knappast blir lättare med åren... Det tog oss fyra år att få Adrian, pergokurer flera gånger, alla misslyckade, han blev till av en sällsynt naturlig äl...

• Svar på tråden Hur lång tid innan gravid med nr.2 PCO-s:are!
  • MammaTillPrinsessor

4 år till första graviditetn och sedan tog det 2 mån efter att vi försökte bli gravida "naturligt" igen. var 30 resp 32 när de föddes.

• Björntass

Barn 1: blev gravid på första pergokuren, var 31
    Barn 2: blev gravid efter 1,5 års försök, vet inte hur många pergo, uppehåll under utredning mm var 35 år, 1 missfall också cykel innan graviditet med barn 2

så här i efterhand verkar det som jag kan bli gravid när jag kommer under en viss vikt

• challis777

Barn 1: 7 år, 6 misslyckade pergokurer, 5 ivf

Barn 2, är gravid efter 4 pergokurer. Sonen är 1 år och 3 månader nu.

• Liten blir stor

Jag vill också veta..
    Min första är 6 månader och nu har jag ätit en pergokur.. hoppas på graviditet men tror inte det tagit sig:(

• Terppa

oj vad olika det verkar vara!

en tilläggsfråga, hur många av er har ett högt bmi? Jag själv fick min naturliga äl (=Adrian) när jag gått ner 30kg och slutat röka. Tror definitivt att det bidrog till att jag ägglossade naturligt i mitt fall.

• Ghost

Första gravidteten var en ooopps. Andra tog 2,5 år att få till (2 MF under tiden) 3:dje tog på första försöket. Fjärde tog 6 månader (MA).

• Liten blir stor

Ja jag har högt BMI och snusar.. Man skulle kanske ha lagt av med den också för att se om det blir någon förändring?

• Terppa

det kan nog vara värt ett försök att sluta snusa, som sagt, jag fick äl med dubbelkur pergo men det tog sig aldrig. men när jag hade slutat röka så fick jag äl naturligt?!

• Ghost

Ja jag slutade röka  när vi skulle börja köra i gång bebisverkstaden men tyvärr så funkade inte ens det för mig.
    Men det är nog smart att sluta röka/snusa om man vill bli gravid. Och kan det hjälpa till att lättare bli gravid så är det ju bara ett +.

• Terppa

Ja precis, sen är det ju bra att ha slutat eller iaf trappat ner rejält innan man blir gravid, då är det inte lika svårt att låta bli för bebisens skull, till skillnad från ifall man röker/snusar som vanligt tills man plussar, då e det nog tuffare. Så tänker jag iaf o de e därför jag ska försöka sluta nu innan vi börjar försöka.

Ghost skrev 2009-10-21 07:54:55 följande:
    Ja jag slutade röka  när vi skulle börja köra i gång bebisverkstaden men tyvärr så funkade inte ens det för mig.Men det är nog smart att sluta röka/snusa om man vill bli gravid. Och kan det hjälpa till att lättare bli gravid så är det ju bara ett +.
  • Sara78

Första försöket med ettan... sen har vi 3½ år mellan våra två tjejer. Så det tog ju mycket längre tid med tvåan. Fick till o med göra IVF då...

Svar på tråden Hur lång tid innan gravid med nr.2 PCO-s:are!