• Långväntan

Äntligen gravid herregud!!!!

Nu har jag en dag efter testdag fått gravid på CB´s digitala test och på cvl´s test fick vi två streck direkt.

Jag måste bara få skriva av mig lite. Jag är så upp i spinn så jag vet inte vart jag ska ta ivägen. Ni skulle bara veta hur mycke jag skakade både när jag testade och när jag skulle springa in till min sambo och berätta.

Helt plötsligt så är jag i vecka 4+4 och vad ska jag tänka på vad ska jag göra?

SÅ HIMLA GLAD

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-19 11:17
    Jag vill bara lägga till att ni som kämpar ännu. Ge inte upp. Efter 1 ET och 2 FET som misslyckades hade jag helt gett upp efter den här ET. Men snacka om att man blir förvånad. Min läkare lag om alla mediciner och taktik denna gång och kanske det var det som gjorde de.
    Ni kan läsa på min press och se vad mycket man kan få gå igenom innan man lyckas. Det är ändå inte kört.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-19 22:49
    Vill bara ändra här i tråden och säga att det vart ett missfall. Med mycke blod, klumpar och en hemsk smärta

• Svar på tråden Äntligen gravid herregud!!!!
  • SIN74

Jag beklagar att det inte gick hela vägen! Kram!! Hoppas att framtiden kommer med ljusare besked.

• blomstermåla

Har inte orkat skriva i några trådar på länge (mår skit och det är ett under att jag orkar jobba ) men vill bara ge mitt stöd till dig Långväntan. Vet precis hur du känner det och bry dig inte om otänksamma inlägg som inte har någon medicinsk relevans. Lite tunga lådor spelar ingen som helst roll enligt min läkare. De flesta missfall beror på att embryot har för dålig kvalitet. Skulle det ha utvecklats vidare hade det troligen fått svåra missbildningar. (Enligt min läkares bedömning)

Har gjort 3 IVF:er i år och blivit gravid två gånger!! Har sett hjärtan slå två gånger på IVF-rutinultraljudet i vecka 8, dock har de vart något små i storlek och därför fick jag extra ultraljud som tyvärr gav hemska besked veckorna senare. Nu efter mitt andra missfall (fick framkalla båda med cytotek för min kropp släpper tydligen inte från sig något alls) det sista missfallet var för tre veckor sedan, sitter jag här med mjölk i brösten och får medicinera mot det.. tydligen väldigt ovanligt..men så typiskt att jag råkar ut för det..

Vill egentligen bara säga - ge inte upp! det tänker inte jag göra i alla fall. Anförto dig bara åt dom som du vet kommer att ge dig stöd, försök att se livet från den ljusa sida även om det är ett helvete, försök att glädjas med alla andra som blir gravida även om det svider så in i hel...ete.. det kommer att lyckas förr eller senare.

Läste du om tjejen som blivit gravid för första gången nu i veckan här på Familjeliv! Det var hennes 12:e IVF.

Så --- Det finns hopp för oss också!

Stor kram till dig och alla ni andra medsystrar som kämpar - Vi får stötta varandra!

• Höst flickan

jag är bäst

tycker det är osmakligt det du gjort hur du än försvarar det!
    över mitt förstånd att man kan gå in i någons krypin i en tråd där männsikan är ledsen över sitt mf o sen hittar något som man själv tolkar kan ha orsakat det hela o sen berättar det för ts...det är över mitt förstånd.
    Låt ts vara o sörja utan att behöva anklaga sig själv.
    För det finns ingen som säger att det kan ha varit orsaken.

8 återföringen gav ett +!!!♥
  • Jessa79

Jag är bäst

Varför tror du att det finns kvinnor som dör i dåligt utförda aborter världen över varje dag?
    OM det varit så enkelt att avsluta en graviditet som att lyfta för tungt så hade dessa kvinnor garanterat gjort just detta istället för att gå igenom en olaglig abort utförd av okunnig personal.
    TS: Jag beklagar verkligen ditt mf och inget av det du gjorde påverkade det som sedan hände.
  • JAG är BÄST
    Jessa79 skrev 2009-810-21 09:50:15 följande:
    Jag är bäst

Varför tror du att det finns kvinnor som dör i dåligt utförda aborter världen över varje dag?

OM det varit så enkelt att avsluta en graviditet som att lyfta för tungt så hade dessa kvinnor garanterat gjort just detta istället för att gå igenom en olaglig abort utförd av okunnig personal.

TS: Jag beklagar verkligen ditt mf och inget av det du gjorde påverkade det som sedan hände.
    Kvinnor dör inte av själva aborten utan av infektioner!!!
    (detta gäller dock till minst 95% av kvinnor som bor i fattiga länder som inte har råd med sjukvård å som måste ta till illegala aborter med personer som inte har kundskap om aborter, smat dåliga sterila instument)

Jag ser redan här i din fråga hur lite ni är insatta i fertilitet, mf, mm

Dessutom säger jag inte eller har påstått att lyfta tungt gäller ALLA!!!!

TS ruvade via ett IVF ¨å med det har hon redan från början svårt att bli gravid,,,å under sina sitsta dagar lufter hon tunga flyttkartonger så det tar ONT där nere,, å hon tror hon ska få sin mens,, HALLÅ!!!
    KROPPEN sa ifrån!!!!!!

Hon testa plus,,,å några timmare senare så stårtblöder hon!!!!!!!

Ringer det inge klockor hon nån utav er i tåden????

LÄS MINA INLÄ'GG innan ni skriver era svar på mina inlägg!!
  • JAG är BÄST

LEV SOM VANLIGET INNEBÄR!!!!!

JA jobba, skura hemma, dammsug,,ta promenader,,,gå på stan,,,laga mat,,gå på bio,,, mm.

Med rådet "lev som vanligt" är INTE att sätta sig på en spinnings cykel, lyfta tunga kartonger vid en flytt,,, styrketräning(ja men bra många kilo än vad man lyfter i sina hantlar i normala fall),, lubba ett maraton lopp,mm,

SER NI SKILLNADEN???????

• Höst flickan

ja..det var säkert hennes fel...är du nöjd med det svaret??
    tycker du det är rätt??

{#lang_emotions_yell}

finner inte ord.

o detta med aborterna missade du helt poängen med.

8 återföringen gav ett +!!!♥
  • Turbomamma

Jag är bäst: Men om att leva som vanligt "bara" innebär att dammsuga, gå promenad eller städa som du säger. Kan du då förklara hur jag kunde tillåtas att jobba på akuten precis som vanligt där vi har hand om agressiva patienter, släpar runt på sängar och lyfter folk flera gånger/dag. Något som mina läkare var väl medvetna om och inte opponerade sig emot. Kan lova att jag lyfte betydligt tyngre än någon karting varje dag.

Frågade också specifikt om träning och flera av mina läkare sa att det bara var att träna på som vanligt och varför har du fått för dig att just spinning vore livsfarligt? Då sitter man ju bara på en cykel och jobbar med kondis. Är ju knappast så att nåt riskerar att ramla ut eller hur resonerar du?

Angående aborterna så skulle inte kvinnorna behöva genomgå orena ingrepp som skapar infektioner om det vore så enkelt som att släpa kartonger.

• VulgusProfanum
    JAG är BÄST skrev 2009-10-22 02:02:20 följande:
    LEV SOM VANLIGET INNEBÄR!!!!! JA jobba, skura hemma, dammsug,,ta promenader,,,gå på stan,,,laga mat,,gå på bio,,, mm. Med rådet "lev som vanligt" är INTE att sätta sig på en spinnings cykel, lyfta tunga kartonger vid en flytt,,, styrketräning(ja men bra många kilo än vad man lyfter i sina hantlar i normala fall),, lubba ett maraton lopp,mm, SER NI SKILLNADEN???????
    Att lyfta i tidig graviditet är ingen fara och det är inget som kan leda till missfall.
    Det är heller ingen fara att träna eller stryketräna.
    Tidiga missfall beror på att något blev fel i själva utvecklingen. Ofta är det missbildningar på själva embryot eller placenta som gör att graviditeten avstannar.
    Ibland kan det också bero på andra saker så som t.ex en infektion, kraftigt missbruk etc.
    Lev i nuet för det är det enda ögonblick du har.
  • VulgusProfanum

TS:
    Beklagar att det inte blev något denna gången
    Men ge inte upp! *kraaam*

Lev i nuet för det är det enda ögonblick du har.
  • Hackemamma

Mäh, här var det dött...

• Piggelin72

Till JAG ÄR BÄST - varför är det så viktigt för dig att hävda att TS bar för tunga kartonger o att kroppen sa ifrån genom ont och missfall??? För mig obegripligt o totalt empatilöst.

Ang det här med att leva normalt så har jag precis som resten av alla i denna tråd en helt annan uppfattning av vad "Leva normalt innebär" och vi har alla fått höra från våra läkare att det inte påverkar möjlighet att bli gravid/för embryot att fästa o stanna kvar.
    Lika mkt som du hävdar att "Dina läkare" har rätt så tror jag vi andra vill hävda att våra har rätt.
    Min läkare sa vid ngt tillfälle att visst kan det hända att vi överdriver försiktigheten kring leva normalt men det är mest just för att patienter inte ska lägga skulden på sig själva om det inte funkar...
    Så min "teori" (för det måste jag väl ändå ha rätt att ha när du så tydligt får ge dig efter TS) är att dina läkare kanske just har ansett att med din attityd o ditt sätt att ta dig an det här med IVF måste ges lite "hårdare/tydligare/stängare förhållningsregler" för dom kanske inte tror du skulle grejja den skuld du troligen skulle lägga på dig vid misslyckande...

Jag har "levt" hysteriskt normalt, bla styrketränat mkt under mina båda "lyckade" ruvningar när jag däremot levt mer "lugnt" har det inte gått lika bra, så för mig är nog rätt väg till graviditet - leva som jag gör en helt vanlig menscykel.

TS den största Styrkekramen för er korta lycka! Hoppas du snart är igång igen och trots allt som vädrats i denna tråd vågar leva normalt!!!

Svar på tråden Äntligen gravid herregud!!!!