• Anonym (tjej)

Jag vill men inte han

Jag lever i ett förhållande som på så många sätt är riktigt bra. Allt det jag värderar högt utom sexlivet är precis som jag vill ha det. Jag skulle aldrig byta bort mitt liv mot något annat.

Jag kanske kräver för mycket ur ett förhållande om jag räknar med att alla delar ska vara bra men jag kan inte släppa det här. För mig är det en ganska stor grej att få bli bekräftad som kvinna och känna mig attraktiv för den jag lever ihop med.

Jag har verkligen ansträngt mig och använt olika metoder för att väcka hans lust men utan resultat. Efter att för det mesta bli avvisad har jag nu slutat ta initiativ. Det tär för mycket på självkänslan. Han har när jag frågat sagt att han visst tänder på mig. Vet inte om jag ska tro på det. Om det nu är så att de känslorna inte finns hos honom kanske det inte finns något att göra.

Känner mig lite uppgiven emellanåt men egentligen vet jag att jag inte vill ha någon annan. Vill inte byta bort allt det som är så bra.

Jag skulle tacksamt ta emot tips på vad jag kan göra åt min situation. Att prata med honom hjälper inte.

Jag kan tillägga att vi försöker skaffa barn och då är det oftast han som tar initiativen när vi vet att jag har ägglossning. Men det är alltid pang på utan förspel. Jag får vara glad om han hinner ta på min kropp i en halvminut före. Jag kan inte precis slappna av då heller.

Om det är prestationsångest kanske jag kan hjälpa honom. Men hur?

Jag känner aldrig liksom att det är mig han vill ha. Jag vill att han ska njuta av min kropp som jag njuter av hans.

• Svar på tråden Jag vill men inte han
  • FoxMulder

Du vill inte alls. Du är tjej och tjejer hatar sex och tycker det är vidrigt.

• citronkräm
    FoxMulder skrev 2010-12-30 23:13:41 följande:
    Du vill inte alls. Du är tjej och tjejer hatar sex och tycker det är vidrigt.
    Det är säkert sagt för att vara rolig, men för oss kvinnor som faktiskt är den i en relation som "vill mest" så känner man sig redan tillräckligt "freak"/översexuell... och det är fasen inte kul!

Man har "normen" mot sig - vad är det för fel, karlar är ju "alltid kåta" - varför vill inte han...med mig? skulle han vilja med någon annan? borde jag vara annorlunda?

och samtidigt är det frustrerande att känna sig kåt, och avvisad... och nej - onani är inte en tillräcklig ersättning! även om det kanske ibland till och med är skönare än ett knull, så är det inte närheten, gemenskapen, intimiteten...
  • Anonym (fru e)
    Anonym (tjej) skrev 2009-10-30 17:16:07 följande:
    Tråkigt att du inte hittat en likasinnad. Jag tror det är riktigt ovanligt att man i ett parförhållande har samma sexuella behov. Men jag har så svårt att förstå att lusten kan försvinna helt. Min hjärna vill bara koppla det vidare till att man kanske inte är rätt för varandra längre.

Det låter som att det bara är du som gör det skönt för honom och intresserar dig för hans kropp. Som om det vore på det villkoret för att det ska bli sex. Det är så jag känner i vårat förhållande. Jag tycker jättemycket om att se honom njuta och jag tänder även av det men jag känner mig samtidigt väldigt ful och oattraktiv när han aldrig gör samma sak för mig.

Jag känner mig så himla förvirrad av det här... Han säger att han vill men jag märker inget. Jag önskar nästan att mitt behov försvann helt också...
    Så skönt o höra att de är fler som har det så här, började bli riktigt orolig ! 
    Vi har pratat om de o jag har sagt att minst 1 gång i veckan för annars funkar de inte, får man inte de man vill på hemma-plan så går man någon annanstans och det vill jag egentligen inte men de kan inte gå 3 månader mellan varje gång heller. Hoppas de ska fungera nu, visst alla säger att småbarnsåren inte är lätta men jag känner mig så oattraktiv o ful när han inte "vill"  eller vad man nu ska säga
    Jag skäms nästan för att jag känner så här och dessutom är jag tjej, är de tillåtet att ens vilja ha mer sex än killen 
  • MRMR1

Har det likadant,  de först aåren var allt fantastiskt, varför går sånt över? Det är det jag inte förstår, att hitta en likasinnad är svårt då början är lika bra för alla, när man frågar nu så får man svaret att hon troligen inte ha rlika stor lust som mig! I början var dte inga problem och jag var den första för henne (över 40)att få henne att komma bara genom samlag. När vi har sex är dte fantastiskt men en gång var 2-4 vecka får en att bli tokig.

De som inte ger så mycket sex tycker vi beter oss som sexgalningar men det år så vi blir, frusterade, tänke rpå sex ofta bara för att vi egentligen inte får va dvi vill ha, det räcke rmed 1 gång vecka så blir man nöjd men när det blir länge emellan upplevs man som sextokig!

• turgut

Det där ju det enklaste och svåraste problemet i en relation. Om man inte gillar den mat som den andre lagar så kan man alltid gå på restaurang. Gillar man inte hans filmsmak kan man gå på bio med en kompis. Men de flesta kan ju inte bara hoppa i säng med någon annan för att partnern inte vill.

Det enkla svaret är att sexlivet går upp och ned i alla relationer, men går det tillräckligt lång tid, och om den ena känner sig otillfredsställd så är det kärleken det brister i, inte sexet.

Vår form av sexuell monogami är svår är det komplicerade svaret. Trohet går egentligen bara ut på att du lovar att INTE ligga med någon annan. Du lovar inte att du ska leverera sex. Det kan man inte. Det är en negativ överenskommelse.

Man kan aldrig kräva sex av någon. Lika lite som man kan kräva av en ros att blomma. Men man kan kräva att den man lever med är med och sköter rosen, vattnar och göder den. Kanske trimmar den ibland

Jag kan lova trohet, men då vill jag att den kvinna jag ger det löfte faktiskt anstränger sig. Först och främst att hon tar ansvar för sin sexualitet. Jag gillar att ta hand om den jag älskar, men jag vill inte enkelriktat vara den som sköter hennes behov. Lika lite som hon ska sköta mina. 

Jag kan också kräva att hon hjälper till att skapa tid för närhet. Inte jobbar livet ur sig, kommer hem, äter och tuppar av framför teven varje kväll. Utan faktiskt ser till att det utrymme för oss.

Nu är jag ju singel, men har haft en jättefin relation i nästan tjugo år. Men jag har alltid försökt att tänka att jag valde henne varje dag. Vi var inte ihop för att vi måste, utan för att vi ville. Sex är inget man gör för att man måste, men det är något som man ger till den man vill vara med. Jag har inte alltid varit så förbannat kåt alla gånger. Har agerat erotisk massör massor av gånger. 

Det gäller nog att tona ner sex. Det är inte så jävla magiskt och konstigt. Det är två människor, oftast, som möts med sina behov. Ungefär som att äta eller gå på muggen.

Jag tror att det enklaste sättet att lösa sexuella problem är att ha sex om det går. Inte nödvändigtvis knulla. Men smeka varandra. Vara när. 

Men så mycket vet jag. Sex föder sex. Lust skapar lust.

Och den värsta av alla erotikdödare är missnöje med att den andre inte vill. Går man i det för länge är det lika bra att ge upp.

Jag har gått några gånger i parterapi. Någon gång har det hjälpt. Finns det något kvar av kärleken kan det vara en suverän grej.

• Vattnadal

Är i samma sits! Nyss gift mig och fått barn, och då försvann hennes sexlust. Hon säger att hon vill, men inget händer. Det är alltidnågot fel. Tror att hon bara vill vara mamma - hon har helt plötsligt blivit pryd. "Tänk om barnet vaknar mitt i natten och får syn på oss?". Suck, känns hopplöst. Allt annat är ju så bra. Skall jag skaffa en älskarinna? Lider så mycket av det här...

• MrKudos
    Anonym (tjej) skrev 2010-12-30 15:32:06 följande:

Situationen är samma. Fick barn för fyra månader sen men inget sex mer än en gång då jag tog initiativ. Längtar han inget alls? Jag har okså börjat tappa lusten :(

TS, jag blir nyfiken. Vad gör att du skaffar barn med en man som du vet inte har tillräcklig lust?

(ni andra i samma situation får också gärna svara) 
  • Anonym
    citronkräm skrev 2010-12-30 23:24:07 följande:
    Det är säkert sagt för att vara rolig, men för oss kvinnor som faktiskt är den i en relation som "vill mest" så känner man sig redan tillräckligt "freak"/översexuell... och det är fasen inte kul!

Man har "normen" mot sig - vad är det för fel, karlar är ju "alltid kåta" - varför vill inte han...med mig? skulle han vilja med någon annan? borde jag vara annorlunda?

och samtidigt är det frustrerande att känna sig kåt, och avvisad... och nej - onani är inte en tillräcklig ersättning! även om det kanske ibland till och med är skönare än ett knull, så är det inte närheten, gemenskapen, intimiteten...
    sant.jag tröstäter för att han aldrig vill.
  • Anonym (tjej)
    MrKudos skrev 2011-01-05 20:37:33 följande:
    TS, jag blir nyfiken. Vad gör att du skaffar barn med en man som du vet inte har tillräcklig lust?

(ni andra i samma situation får också gärna svara) 
    Allt annat är så fantastiskt bra. Vi har samma värderingar om livet och kan prata om det mesta. Våra barn är vårt stora gemensamma intresse nu. Jag älskar honom och kan inte lämna honom bara på grund av att sexet inte funkar och jag vägrar tro att det aldrig ska bli bättre. Kanske kan det vara så att när man befinner sig i perioden med små barn så kan även mannens lust minska. Min lust har också minskat men det jag saknar mest är att känna att han vill ha mig.
  • Anonym
    Anonym (tjej) skrev 2011-01-06 08:52:22 följande:
    Allt annat är så fantastiskt bra. Vi har samma värderingar om livet och kan prata om det mesta. Våra barn är vårt stora gemensamma intresse nu. Jag älskar honom och kan inte lämna honom bara på grund av att sexet inte funkar och jag vägrar tro att det aldrig ska bli bättre. Kanske kan det vara så att när man befinner sig i perioden med små barn så kan även mannens lust minska. Min lust har också minskat men det jag saknar mest är att känna att han vill ha mig.
    samma situation här. Jag vill känna mig åtrådd och sexig, för honom. Jag vill känna att han längtar efter att vara själv me mig, och att han ser till att vi blir det ibland. Förut kunde vi gå in på toa och ta en snabbis, men inte ens det nu..det är som du säger, det är svårt att skilja sig på grund av att sexet inte är bra. Men det är ändå en stor bit av förhållandet.
  • MrKudos

Det måste vara hemskt att i längden offra sina mest sexuella år på en man som inte vill ligga ordentligt. Eller? 

Så om ni inte kan skilja er, varför vänstrar ni då inte?

• Anonym
    MrKudos skrev 2011-01-06 17:57:57 följande:
    Det måste vara hemskt att i längden offra sina mest sexuella år på en man som inte vill ligga ordentligt. Eller? 

Så om ni inte kan skilja er, varför vänstrar ni då inte?

du har sååå rätt. Jag har sagt det till honom också, att jag faktiskt precis som du säger, offrar mina mest sexuella år på honom. Och jag vet att jag är sexig. Killarnas blickar på gymmet  och på jobbet säger allt. Men från att de går och hejjar och ler till att de ska komma fram och förslå nåt verkar steget vara långt. Jag kan tänka mig att vänstra om rätt kille kommer fram. Jag vill inte ha det så här längre.
  • Anonym
    MrKudos skrev 2011-01-06 18:08:24 följande:
    Skicka mig ett pm
    haha vet inte om jag vågar Flört
  • Ellikapellika
    turgut skrev 2011-01-04 15:12:50 följande:
    Det där ju det enklaste och svåraste problemet i en relation. Om man inte gillar den mat som den andre lagar så kan man alltid gå på restaurang. Gillar man inte hans filmsmak kan man gå på bio med en kompis. Men de flesta kan ju inte bara hoppa i säng med någon annan för att partnern inte vill.

Det enkla svaret är att sexlivet går upp och ned i alla relationer, men går det tillräckligt lång tid, och om den ena känner sig otillfredsställd så är det kärleken det brister i, inte sexet.

Vår form av sexuell monogami är svår är det komplicerade svaret. Trohet går egentligen bara ut på att du lovar att INTE ligga med någon annan. Du lovar inte att du ska leverera sex. Det kan man inte. Det är en negativ överenskommelse.

Man kan aldrig kräva sex av någon. Lika lite som man kan kräva av en ros att blomma. Men man kan kräva att den man lever med är med och sköter rosen, vattnar och göder den. Kanske trimmar den ibland

Jag kan lova trohet, men då vill jag att den kvinna jag ger det löfte faktiskt anstränger sig. Först och främst att hon tar ansvar för sin sexualitet. Jag gillar att ta hand om den jag älskar, men jag vill inte enkelriktat vara den som sköter hennes behov. Lika lite som hon ska sköta mina. 

Jag kan också kräva att hon hjälper till att skapa tid för närhet. Inte jobbar livet ur sig, kommer hem, äter och tuppar av framför teven varje kväll. Utan faktiskt ser till att det utrymme för oss.

Nu är jag ju singel, men har haft en jättefin relation i nästan tjugo år. Men jag har alltid försökt att tänka att jag valde henne varje dag. Vi var inte ihop för att vi måste, utan för att vi ville. Sex är inget man gör för att man måste, men det är något som man ger till den man vill vara med. Jag har inte alltid varit så förbannat kåt alla gånger. Har agerat erotisk massör massor av gånger. 

Det gäller nog att tona ner sex. Det är inte så jävla magiskt och konstigt. Det är två människor, oftast, som möts med sina behov. Ungefär som att äta eller gå på muggen.

Jag tror att det enklaste sättet att lösa sexuella problem är att ha sex om det går. Inte nödvändigtvis knulla. Men smeka varandra. Vara när. 

Och den värsta av alla erotikdödare är missnöje med att den andre inte vill. Går man i det för länge är det lika bra att ge upp.

Jag har gått några gånger i parterapi. Någon gång har det hjälpt. Finns det något kvar av kärleken kan det vara en suverän grej.
    Detta var så bra skrivet så jag tog mig friheten att skicka delar till min sambo så han får läsa & begrunda. Vi har nämligen också lite trassligt med sexlivet, jag vill mer än han & han kan inte förklara varför han inte vill oftare än var 3-4 månad. Kanske kan dina ord öppna hans ögon på ett annat sätt än vad mina ord kunnat hittills :)
  • Anonym (tjej)

Behöver skriva av mig igen... Det känns sååå hopplöst. Han säger att det kommer att ordna sig allting. Det har jag hört nu i sex år. Min erfarenhet är att det inte ordnar sig om man låter allting vara. Jag vet att inget händer om jag inte tar tag i det. Ännu en gång har jag ställt honom mot väggen efter att han inte hållit vad han lovat. Nu sa jag till honom att jag har gett upp och orkar inte längre vänta och hoppas. Jag vill inte ha någon fysisk kontakt alls. Känns hemskt det här men jag vill att han ska förstå hur viktigt det är. Och som vi har haft det i några år nu vill jag inte fortsätta. En förändring är nödvändig om det ska fungera framöver.
    Samtidigt är jag livrädd. Tänk om inget händer nu heller. Ska vi inte dela våra liv då? Tar han inte tag i saken nu heller så kommer vår kärlek att ta slut. Fasen vad bitter jag känner mig nu.... Jag vill inte vara en bitter människa. Det jag kan göra är ju att ta kontroll och släppa det som jag inte kan göra något åt. Jag kan inte få honom att vilja ha mig. Men jag kan inte hjälpa att ett litet litet hopp om att han vill finns kvar. Hur jag än tänker så går det inte att tränga undan det hoppet. Jag vet ju att jag bara blir besviken.

Det är många bra svar här i tråden. Och på något vis är det skönt att en del känner igen sig. Vissa inlägg kunde varit mina egna ord.

• Morticia86
    Anonym (tjej) skrev 2011-01-19 12:06:41 följande:
    Behöver skriva av mig igen... Det känns sååå hopplöst. Han säger att det kommer att ordna sig allting. Det har jag hört nu i sex år. Min erfarenhet är att det inte ordnar sig om man låter allting vara. Jag vet att inget händer om jag inte tar tag i det. Ännu en gång har jag ställt honom mot väggen efter att han inte hållit vad han lovat. Nu sa jag till honom att jag har gett upp och orkar inte längre vänta och hoppas. Jag vill inte ha någon fysisk kontakt alls. Känns hemskt det här men jag vill att han ska förstå hur viktigt det är. Och som vi har haft det i några år nu vill jag inte fortsätta. En förändring är nödvändig om det ska fungera framöver.
    Samtidigt är jag livrädd. Tänk om inget händer nu heller. Ska vi inte dela våra liv då? Tar han inte tag i saken nu heller så kommer vår kärlek att ta slut. Fasen vad bitter jag känner mig nu.... Jag vill inte vara en bitter människa. Det jag kan göra är ju att ta kontroll och släppa det som jag inte kan göra något åt. Jag kan inte få honom att vilja ha mig. Men jag kan inte hjälpa att ett litet litet hopp om att han vill finns kvar. Hur jag än tänker så går det inte att tränga undan det hoppet. Jag vet ju att jag bara blir besviken.

Det är många bra svar här i tråden. Och på något vis är det skönt att en del känner igen sig. Vissa inlägg kunde varit mina egna ord.
    Kära kära du, om du mår så dåligt av detta så är det inte värt det. En sak om det inte påverkar förhållandet i övrigt men det gör det ju nästan alltid. Klart du inte ska vara en bitter människa. Du ska ha någon som vill ha dig och som får dig att känna dig attraktiv. Vill han inte ta tag i saken för er kärleks skull, vad är han då för man? Det finns väl inget man inte skulle göra för den man verkligen verkligen älskar? Han måste väl ändå fatta nu att det betyder så oerhört mkt för dig. Det är inte lätt att bryta upp men allvarligt talat, du har det inte lätt nu heller.
  • orpon
    turgut skrev 2011-01-04 15:12:50 följande:

Underbart bra skrivet!
  • Anonym (m)

det avr bra sagt.. du tog orden ur min mun! :D
  • Anonym (Anonym(man))

Welcome to the real world.....

Normen är ju som du säger, mannen vill alltid och ska alltid ta intiativ, och därmed "riskera" att bli ratad och därmed känna sig som ett freak/översexuell och kanske inte tillräckligt sexig för sin kvinna.

Snacka med varandra, det är det enda som hjälper....
Svar på tråden Jag vill men inte han