• Zimlis

Ställ era frågor om Familjeliv till oss Guider! Tråd 3

Hej och välkommen till oss Guider på Familjeliv  
    vi är ett glatt gäng som gärna svarar på era frågor om Familjeliv, både gamla som nya medlemmar är varmt välkomna.
    Så har ni några frågor så tveka inte att ställa dom här, vi svarar så fort vi kan och beklagar om ett svar skulle dröjas.

Här är Listan på Familjelivs Guider, och ja det går även bra att ställa en fråga direkt till en av oss.

AasaC
    Achillea
    Anders Fru
    Angelzezzan
    Arvegil
    AnneSophie
    Babybalo
    black dawn raise
    Blossi
    Boothwalker
    Bumms
    Cellisen

Dimitra
    Donno
    elegi
    Felicia6
    Fluffguf
    ginana
    hot fuss
    Hugo Boss
    Kajsan
    kvinnan78
    La Lola

Lady Namárië
    lia76
    listo
    Licens To Kiss
    Lúthien Inglorion
    Mammajessi
    Mandragora
    Meria
    mexisis
    MissKaos
    Mythea
    Nicke
    Noas mamma
    Noblesss
    Quiet thoughts
    RiaRa
    Rossan
    Skarpa
    skåne tjej
    Steffi m Liam
    Suri
    Tasha78
    tobiq

VulgusProfanum
    yttik
    Zchimla

Tidigare trådar
    www.familjeliv.se/Forum-5-298/m43428288.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-298/m45789661.html

• Svar på tråden Ställ era frågor om Familjeliv till oss Guider! Tråd 3
  • Kaxmaja
    02Smulan skrev 2010-01-21 16:26:42 följande:
    Hej! Hur gör man för att lägga in en bild i ett inlägg i forumet? Ser att vissa gör det...
    Beror lite på vilken webläsare du har.
    Jag har firefox och gör så här:
    Öppnar bilden i mitt galleri (om jag vill ha stor bild)
    Markerar den så att den blir blå
    Högerklickar och väljer kopiera
    Går in i tråden och väljer klistra in i inlä'ggsrutan

Tidigare i denna tråd finns det hur man kan göra på andra sett oxå
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Dimes

Hur ser man när någon citerar/svarar ens inlägg i en speciell tråd? Måste man hålla koll på det själv eller visas det någonstans?

• Zimlis
    Shaw skrev 2010-06-02 14:42:13 följande:
    Hur ser man när någon citerar/svarar ens inlägg i en speciell tråd? Måste man hålla koll på det själv eller visas det någonstans?
    Man håller koll på det själv. Och citaten ser ut som ovan.
    När du har svarat i en tråd så sparas tråden automatiskt i "mina favoriter" och går du in där så kan du se om tråden blivit "fet" - då betyder det att någon svarat i tråden, men det behöver inte nödvändigtvis vara på just ditt inlägg.
  • Mela24

hur kan man göra ett inlägg anonymt? mvh

• Boothwalker
    Mela24 skrev 2010-06-03 07:08:57 följande:
    hur kan man göra ett inlägg anonymt? mvh
    Du kan bara vara anonym i vissa delar av forumet (tex i känsliga rummet och sex & samlevnad) Där väljer du om du vill vara anonym eller inte genom att kryssa i en ruta ovanför inlägget.
    Jag är bra på att hoppa, men inte lika bra på att landa - Mowgli 4 år
  • sandrabjorklund

Hur lägger man upp en profilbild? När jag går in på profil och bläddrar och väljer bild och trycker på spara så händer det inget mer sen...

• Boothwalker
    sandrabjorklund skrev 2010-06-29 16:03:08 följande:
    Hur lägger man upp en profilbild? När jag går in på profil och bläddrar och väljer bild och trycker på spara så händer det inget mer sen...
    http://www.familjeliv.se/hem/boothwalker/gallery/phpqvcrjs.jpg
    Funkar inte det?
    Jag är bra på att hoppa, men inte lika bra på att landa - Mowgli 4 år
  • sandrabjorklund

Det är så jag gör, men det händer ingenting. & det är JPG format.

• Bellis perennis
    sandrabjorklund skrev 2010-06-29 16:13:51 följande:
    Det är så jag gör, men det händer ingenting. & det är JPG format.
    Har du kollat vad det är för storlek på bilden? Den får ej överskrida 2Mb eller 600Oixel i bredd och höjd.
    Vi vill ha dina synpunkter! www.familjeliv.se/Start/1.832024
  • sandrabjorklund

Det var det som var fel! Tack så mycket! Glad

• Boothwalker
    mamma hampus skrev 2011-01-23 13:34:16 följande:
    E ni fortfarande aktiva här??
    Teoretiskt sett håller vi till här =)
    Det är rätt så enkelt att balansera när man håller i nån. Annars är det svårare... - Mowgli 5 år
  • mamma hampus

Okej

Det är så att man har sett i sin besöklista att det är många det står "Gäst" men de kan man ju inte kolla vem det är kan man ta bort sådana? e det sådana som föredrar att vara annonyma eller?

• Boothwalker
    mamma hampus skrev 2011-01-23 14:57:10 följande:
    Okej

Det är så att man har sett i sin besöklista att det är många det står "Gäst" men de kan man ju inte kolla vem det är kan man ta bort sådana? e det sådana som föredrar att vara annonyma eller?
    Gäst är folk som varit inne på din sida utan att vara inloggade. Du kan ändra vilka som får se din sida till "endast inloggade medlemmar" om du vill slippa det... Det hittar du under inställningar (kugghjulet i bildmenyn där uppe)
    Det är rätt så enkelt att balansera när man håller i nån. Annars är det svårare... - Mowgli 5 år
  • Boothwalker
    mamma hampus skrev 2011-01-23 16:25:07 följande:
    Tackar
    Sure =)
  • mamma hampus

Nu får vi se om man kommer få många "gäster" för nu skrev jag ditt ett lösenord för det är roligare om det kommer medlemmar och tittar runt och skriver någon rad än att hela listan bara består av GÄST

• Boothwalker
    mamma hampus skrev 2011-01-23 16:30:29 följande:
    Nu får vi se om man kommer få många "gäster" för nu skrev jag ditt ett lösenord för det är roligare om det kommer medlemmar och tittar runt och skriver någon rad än att hela listan bara består av GÄST
    Men vilken ruta klickade du i? Om den fortfarande står på alla så kommer ju alla in. Om den står på endast inloggade så kommer de in utan lösenord men oinloggade måste skriva lösenord. osv
Svar på tråden Ställ era frågor om Familjeliv till oss Guider! Tråd 3