• Anonym (Nyfiken)

Hur klarar killen avbrutet samlag ?

Har en fundering om avbrutet samlag.
    Det måste ju vara rätt frustrerande för killen att dra sig ur när det känns som skönast.
    Hur har det funkat med den biten för er som har använt er av denna metod ?
    Jag menar klarar killen alltid av att behärska sig och dra sig ut när han får utlösning eller händer det ibland att han inte kan stå emot och kommer inuti trots att ni var överens att han avbryta ?

• Svar på tråden Hur klarar killen avbrutet samlag ?
  • Peter37
    Yohanna1985 skrev 2009-10-30 00:10:22 följande:
    Vi har "kört" med avbrutet i 7 år nu. Förutom när vi skulle tillverka våran lilla bebis :) Funkar kanon. Sambon tycker nästan mer om att komma "på" än "i".. nån gång vid en "säker period" har har kommit i mig, men ytterst sällan. Avbrutet is the shit, inga rxtra hormoner i kroppen! Härligt!
    samma här..på är asläckert..inga problem att dra mig ur i tid
  • 86maria

jag skulltjejer vet väl oftast när det är lite farligare..

vi kör utan något och klarar det väldigt bra, då han kommer i mig 95% av gångerna (om man inte suger då) och vi har sex i stortsett varje dag..

jag gillar när killen kommer i en, tänder tilll på det...
    jag skulle inte vilja dra ut den om jag va en kille.. fast jag vet ju inte hur det känns heller :)

• Kalle the man

Anonym (inte alla) skrev 2009-10-27 16:48:30 följande:

Inte min kille ! Vi har kört avbrutet i tre år och vi har sex nästan varje dag. Jag vet att han inte "läcker" och det vet han också.
    Alla killar släpper ut spermier långt innan dom kommer så metoden är verkligen helt förkastlig! Använd kondom eller annat p-medel om ni inte vill bli gravida!
  • Anonym (aldrig mer)

Det är ingen metod jag rekomenderar om man inte vill bli gravid.

Under drygt 2 år så körde jag och sambon med avbrutet, utan att det skedde någonting som tur va. Förra året planerade vi vårt andra barn och jag blev gravid på en gång, så vi fick ett sommarbarn som vi önskade oss. Men dumma som vi va, så trodde vi att vi kunde köra på samma sätt efter fl också. Men de gick icke kan jag ju säga...utan jag hann få mens en gång, sen blev jag gravid på stört pga att vi va oförsiktiga. Men vi trodde ju att vi va försiktiga, för de va ju så vi hade gjort under en lång tid före. Så jag genomgick en abort nu nyligen, nog för att valet va lätt att ta men det är inget jag vill behöva göra om. Så de finns inte en chans att vi kommer köra med avbrutet igen.

• 86maria

Inte min kille ! Vi har kört avbrutet i tre år och vi har sex nästan varje dag. Jag vet att han inte "läcker" och det vet han också.
    Kalle the man skrev 2009-10-30 09:28:22 följande:
    Alla killar släpper ut spermier långt innan dom kommer så metoden är verkligen helt förkastlig! Använd kondom eller annat p-medel om ni inte vill bli gravida!
    kalle the man har helt rätt.. det kommer alltid lite spermier innan killen får själva utlösningen..
    känner ni inte det när ni suger av någon? helt plöttsligt smakar det lite sött... undra varför :)
  • Anonym (inte alla)
    86maria skrev 2009-10-30 16:36:51 följande:
    kalle the man har helt rätt.. det kommer alltid lite spermier innan killen får själva utlösningen.. känner ni inte det när ni suger av någon? helt plöttsligt smakar det lite sött... undra varför :)
    Jovisst, har känt det med alla killar jag varit med innan (och det är faktiskt ganska många), men inte med denna kille. Han läcker inte. Just därför vet jag att han inte får någon försats. Han tvättar sig och kissar direkt efter så att om vi skulle vara sugna igen så ligger inget kvar i röret. Jag är 37 och han 38. Han har kört denna metod hela livet utom en gång då hans dotter blev till (aktivt val).
    Kalle the man är inte påläst - alla killar har inte försats, även om det är det mest vanligt förekomna.
    PS. Min man är läkare.
  • Judy
    86maria skrev 2009-10-30 16:36:51 följande:
    Anonym (inte alla) skrev 2009-10-27 16:48:30 följande: kalle the man har helt rätt.. det kommer alltid lite spermier innan killen får själva utlösningen.. känner ni inte det när ni suger av någon? helt plöttsligt smakar det lite sött... undra varför :)
    Jo men det är ju försatsen, den behöver inte innehålla spermier, gör det oftast inte faktiskt.

Jag och min sambo körde avbrutet i ett halvår ungefär, men det var inte roligt. Så himla tråkigt för båda att han hela tiden var tvungen att komma utanför. Han gillar mest att komma i mig och hade gjort under en lång tid när jag åt p-piller.

Han drog ut den ganska lång tid innan han kom, kanske 10 sek.

Nu har jag kopparspiral och han får komma hur han vill och när han vill
  • 86maria

Anonym (inte alla) skrev 2009-10-30 21:53:25 följande:

Jovisst, har känt det med alla killar jag varit med innan (och det är faktiskt ganska många), men inte med denna kille. Han läcker inte. Just därför vet jag att han inte får någon försats. Han tvättar sig och kissar direkt efter så att om vi skulle vara sugna igen så ligger inget kvar i röret. Jag är 37 och han 38. Han har kört denna metod hela livet utom en gång då hans dotter blev till (aktivt val). Kalle the man är inte påläst - alla killar har inte försats, även om det är det mest vanligt förekomna.PS. Min man är läkare.
    ja det är klart din man vet nog bättre än mig.. det är det man blir informerad om iallafall.. men hur vet han säkert att han inte läcker någon gång ni har sex? känner han det själv? för de flesta känner väl inte försatsen?
  • 86maria
    Judy skrev 2009-10-30 23:31:01 följande:
    Jo men det är ju försatsen, den behöver inte innehålla spermier, gör det oftast inte faktiskt.Jag och min sambo körde avbrutet i ett halvår ungefär, men det var inte roligt. Så himla tråkigt för båda att han hela tiden var tvungen att komma utanför. Han gillar mest att komma i mig och hade gjort under en lång tid när jag åt p-piller.Han drog ut den ganska lång tid innan han kom, kanske 10 sek. Nu har jag kopparspiral och han får komma hur han vill och när han vill
    jag gillar inte heller att köra avbrutet.. tycker det sabbar stämmningen ibland när man kommer sammtidigt och så.. ska skaffa spiral om 2 veckor.. längtar!!!!
  • Jennass
    Peter37 skrev 2009-10-30 00:43:11 följande:
    samma här..på är asläckert..inga problem att dra mig ur i tid
    På är nästan bättre än i, tycker jag själv. Lite porrigare sen plus i kanten att det bara är att torka bort, i musen kan det ju ligga kvar och gotta ganska länge och åka ut i tid och otid..
  • Anonym (Mästaren)

Kalle the man skrev 2009-10-30 09:28:22 följande:

Det finns många trådar i detta ämne och felaktiga föreställningar.
    Men så här ligger det till:
    www.familjeliv.se/Forum-9-199/m46215071-1.html%28M%E4staren%29&searchField=2&searchRange=5&searchSort=1&searchLocation=2&doSearch=S%F6k&searchDisplay=2
  • Anonym

Den som säger att inte alla killar får en försats borde läsa på o ta med sin läkare och läsa också. en kille har alltid försats för att smörja röret för en utlösning, mer eller mindre har ALLA det...
    Avrutet samlag vet jag ca 4-5 par som har blivit gravida på, fast dom har varit försiktiga..

• Anonym (Mästaren)
    Anonym skrev 2009-10-31 14:32:09 följande:
    Den som säger att inte alla killar får en försats borde läsa på o ta med sin läkare och läsa också. en kille har alltid försats för att smörja röret för en utlösning, mer eller mindre har ALLA det... Avrutet samlag vet jag ca 4-5 par som har blivit gravida på, fast dom har varit försiktiga..
    Ja, men den innehåller inte spermier. Se inlägg #16 i den här tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-9-199/m46215071.html
  • Anonym (Nyfiken)

Jag trodde att det skulle vara svårt för killen att dra sig ur och att flera därför skulle misslyckas, men tydligen går det att behärska sig när det är som hetast...hihi

• Anonym

vi använder avbrutet oxå och har gjört det till och från i 4 år. de enda gånger han har kommit i mig har det varit för att vi ville bli med barn och det vart jag första gången båda gångerna. MEN eftersom jag är fullt medveten att det är inte en helt säker metod skulle vi inte använder den om vi var helt emot ett barn, att använder en osäker metod och sen göra abort tycker jag är extremt oansvarigt! skulle jag bli gravid skulle det vara ett oplanerat men väldigt önskat barn!

• Anonym (j)

Vi har haft avbrutet sex i 5 år och det funkar super, han tycker inte det är mindre skönt att dra ut den än att komma i.

• Anonym (seky)

Jag tycker det fungera bra med avbrutet samlag jag och tjejen har kört med det länge och när det börsar närma sig för mig byter vi till missionären när det sedan är dax för mig så säger jag till tjejen att nu är jag på väg jag darrig ur henne och hon tar och fortsätter att runka tills jag sprutar.

• Anonym (Frank)

Så körde jag alltid i min ungdom, sprutade gjorde man utanför. Så här i efterhand så hade man en väldig tur att ingen blev med barn.

• Anonym (Tveksamt)
    Anonym skrev 2009-10-25 14:30:37 följande:
    Ok...
    En man vill alltid "läcka" lite under samlag.
    Eller så är han steril helt enkelt och inte kan få barn 🤷?♂️
  • Anonym (H)
    86maria skrev 2009-10-30 01:11:19 följande:

jag skulltjejer vet väl oftast när det är lite farligare..

vi kör utan något och klarar det väldigt bra, då han kommer i mig 95% av gångerna (om man inte suger då) och vi har sex i stortsett varje dag..

jag gillar när killen kommer i en, tänder tilll på det...
    jag skulle inte vilja dra ut den om jag va en kille.. fast jag vet ju inte hur det känns heller :)

Fattar jag det rätt att han komit i dej i stort sett dagligen i flera år? Då tyder det väl mer på infertilittet än skicklighet?
Svar på tråden Hur klarar killen avbrutet samlag ?