• bubblan79

Pergo-Tvillingar?

Hejsan idag har jag varit och tagit ut pergotime som ska göra att slemhinnan växer till sig lite tydligen.. Jag har egen ägglossning som funkar men ägget har inget att fä'sta i.. Läste lite på nätet om pergo nu och de låter som risken/chansen för tvillingar ökar markant när man käkar dessa men de fick jag ingen info om hos läkaren och tänkte kolla med er här inne vad ni känner till om det? känner ni någon som fått tvillingar med pergo? eller ni själva kanske?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-04 07:20
    Fick tag på en läkare som förklarade att jag har för mycket östrogen så pergotime fick jag som antiöstorgen behandling och givetvis skulle jag ha tid för vul vilket jag fick den 11/11. något dom glömt att ge mig hmm. Ja ja nu känns det bra iaf är på min 3e dag i pergokuren nu och börjar känna mig knepig.

• Svar på tråden Pergo-Tvillingar?
  • Selenea

Jag åt fem, men fick aldrig något plus. Gick vidare till IVF och hade turen att lyckas på första försöket.

• bubblan79

nu ringer snart läkaren till mig och har glömt allt jag ville fråga om angående pergo.. hjälp.. tips på frågor som ni undrade över när ni var i början på behandlingen.. skulle på vul idag men missade tiden och har äl idag..

• Premismamma
    vinterbebis12 skrev 2009-10-28 20:07:54 följande:
    Jag fick 8 åggblåsor av pergo så om jag hade blivit gravid hade det kunnat bli sexlingar (inte så stor chans/risk att alla ägg är befruktningsbara). Ofta brukar läkaren göra VUL för att kolla så att det inte är för många äggblåsor. Tvillingar skulle jag gärna få så grattis om du får det/till er som fått :)
    8 äggblåsor? Hur stor kur tog du då?
  • vinterbebis12
    lägsta dosen, en tablett per dag..Premismamma skrev 2009-11-19 23:53:39 följande:
    8 äggblåsor? Hur stor kur tog du då?
  • Qrusmynta

Jag har ätit fyra pergoomgångar, två enkla och två dubbla, fick just inga ägg ändå (en blåsa som aldrig släppte) så på mig funkar det inte. Vet dock två tjejer som fått trillingar på pergo...

• bubblan79
    Qrusmynta skrev 2009-11-20 23:12:55 följande:
    Jag har ätit fyra pergoomgångar, två enkla och två dubbla, fick just inga ägg ändå (en blåsa som aldrig släppte) så på mig funkar det inte. Vet dock två tjejer som fått trillingar på pergo...
    fast då har du inte äl i vanliga fall heller va?
  • MissEllie

Har också funderingar på det där med Pergotime och twins. Vet ju att det är 1 på 10 men om man har tvillingar i släkten, är det någon som vet hur stora oddsen är då? Börja så smått inse att vi har goda chanser eller risker (beror på hur man ser det ) att få tvillingar.

• Premismamma

Lägger in frågan här oxå

Nu måste jag fråga er som äter pergotime. Jag var hos läkaren i dag och först sa han att han inte kunde se någon äggblåsa. Jag blev så paff.

Jag har ätit dubbelkur av pergotime den här månaden. Sen sa han att den var 1 cm och att jag var ju bara på dag 11 så mycket kan hända. Ska dit igen på tisdag.

Men jag känner mig så ledsen att det inte hade blivit ett bättre resultat.

Är det någon annan som varit med om samma sak och att äggblåsorna sedan fått fart?

Behöver positivitet .

• bubblan79

nej tyvärr så vet jag inget om det, jag har ju egen äl och dom gånger jag vart inne så har den varit 25mm och sprickfärdig.. vet inte hur många jag har med pergo

• Qrusmynta
    bubblan79 skrev 2009-11-22 11:56:24 följande:
    fast då har du inte äl i vanliga fall heller va?
    Nej, jag har inte haft det så ofta senaste två åren...
Svar på tråden Pergo-Tvillingar?