Vad händer vid en anmälan?
Vet inte riktigt var jag ska vända mig med min fråga... Är bekant med en ensamnstående mamma sedan 23 år tillbaka. Från och till umgås vi. Nu till frågan... Vad händer när man anmäler missförhållanden i hemmet? Vänder man sig till soc eller bvc? Yngsta barnet har börjat nollan nu. Hon har fått flera anmälningar på sig men inget verkar hända. Jag vill inte berätta vad som har hänt i detalj men det rör sig om missbruk, sexuella övergrepp syskon emellan (starka misstankar från mig) hon lämnar dem ensamna i ett dygn eller till främmande människor hon tex träffat på stranden. Misshandel och bestraffningar i form av inlåsning i mörk källare med spindlar tex. Ingen mat och el på månader , därav flytt mellan olika främlingar Detta är bara ett axplock av vad jag vet. Varför händer inget när andra har anmält till soc. Hon får bara gå dit på samtal ett par gånger och blev skickad till bup med äldsta pojken tills hon själv tyckte att det räckte. De som har anmält tidigare har visserligen inte all information som jag har men det är tillräckligt allvarliga saker. Ska väl tillägga att hon är fruktansvärt manipulativ men det ska väl ändå myndigheter se igenom. Dottern på 9 år (då 7 år) har hotat att ta livet av sig om det pratas om "det" igen. Tycker att detta är fruktansvärt allvarligt men är rädd för mina egna barns säkerhet om det kommer fram att jag anmält henne. Vad ska jag göra så det blir bra för alla, framförallt barnen så att de får en chans till ett normalt liv för så illa är det.