• lerumstessan

Vi med PCO som vill ha syskon!

Jag har en underbar dotter som blev till helt spontant efter misslyckande med pergo, en riktig lyckoträff på typ andra ägglossningen förra året blev hon till i slutet av okt-08. Hon är nu snart 5 månader och nu har jag slutat med cerazette så får vi se vad som händer. Någon mer som vill ha syskon??

• Svar på tråden Vi med PCO som vill ha syskon!
  • bollanmollan

vi ska börja nu, hoppas att jag får ägglossning av pergo om 2 veckor.

• nibban

Jag vill gärna börja nästa år nån gång med syskon då jag gärna vill ha 2 barn till.. Men när man har pco känns det liksom kört på nåt sätt..

Vet nån om man behöver genomgå hela utredningen igen när man har pco?

• bollanmollan

jag behövde inte det, går hos en jättebra privatgyn.

• lerumstessan
    bollanmollan skrev 2009-11-09 21:17:43 följande:
    jag behövde inte det, går hos en jättebra privatgyn.
    fick du ditt förra barn med pergo?
  • bollanmollan

ja, har börjat äta igen denna månad så jag hoppas det funkar.

• NiWa

Har EXAKT samma sitaution som TS. Spontant gravid efter Pergo (tog fyra år drygt)... Lillprinsen blir snart två år.

Ska insemineras nästa mens. Doktorn på Sophiahemmet såg ingen anledning att vänta eller testa bara Pergo igen.

Prins Liam kom till oss 15/1 -08. Han är vårt underbara mirakel!
  • lerumstessan

vi ska försöka naturligt igen för lillan blev till endast efter 8 mån, fast det var nog bara en av 2 ägglossningar förra året. vi får se hur det går men drar det ut på tiden så får jag nog försöka med pergo igen......

• Nenna B
    nibban skrev 2009-11-09 19:58:49 följande:
    Jag vill gärna börja nästa år nån gång med syskon då jag gärna vill ha 2 barn till.. Men när man har pco känns det liksom kört på nåt sätt..Vet nån om man behöver genomgå hela utredningen igen när man har pco?
    Undrar också om man måste genomgå utredning igen... gick hos en privat gyn förra gången men det blir inte samma gyn denna gång. Måste man göra om ALLT igen då?
  • jmynt

min dotter är född 8juni och vi har just startat verkstaden igen, det tog två år innan jag blev gravid med henne

• lerumstessan

tror att jag hade ÄL i helgen...kraftiga känningar så vi mös på....hoppas nu att det tagit sig. Preliminärt BIM 4/12. Någon som har hört att det är lättare för kroppen att bli gravid om man precis varit det? Man kan ju alltid hoppas.

• TellMi

Hej
    Vi försöker få ett tredje syskon nu. Min gynekolog föreslog pergo med en gång när hon drog min spiral. Jag väntade dock en månad men nu är vi på för fullt med provera och pergotime. Rätt jobbigt psykiskt faktiskt men men, vad gör vi som inte är som alla andra "klockor"

• smulan9

Jag visste inte ens att jag hade PCO när jag blev gravid första gången men det va nog pga att vi inte försökte aktivt utan jag slutade bara med preventivmedel...o hon blev ett lyckoskott som min gynläkare sa....haha
    Nu vill vi ha en till o det va då jag märkte att mina cykler va väldigt konstiga...kändes som om jag inte hade ägglossning alls o mensen kom när den ville...så det va därför jag sökte mig till läkaren o fick då diagnosen förra veckan....hade då oxå tagit min första kur med pergo o fick se med hjälp av vul att ägglossning va aktuellt denna månaden......o jag kände att det va så med.....
    Så nu går man ju bara o väntar o väntar...jag har ju dessutom 31 dagars cykel enl gyn så det e bara o hållla ut 2 veckor till......SUCK.....o man vågar ju knappast hoppas.....

LYCKA TILL ALLA!!!!!

• challis777
    lerumstessan skrev 2009-11-23 12:34:34 följande:
    tror att jag hade ÄL i helgen...kraftiga känningar så vi mös på....hoppas nu att det tagit sig. Preliminärt BIM 4/12. Någon som har hört att det är lättare för kroppen att bli gravid om man precis varit det? Man kan ju alltid hoppas.
    Både min sköterska och min läkare sa att det kunde vara lättare att bli gravid andra gången. Jag trodde inte på dem eftersom jag har PCO och har ätit först 6 pergokurer (funkade inte), sen gjort 5 ivf (ett MA och sen gravid igen på 5:e försöket!) innan jag äntligen fick sonen.

Men... Nu har jag tagit 4 pergotimekurer och är gravid i v. 20, så det verkar ju stämma!

Lycka till allihopa!
  • katrina

Lite uppmuntran: Med första flicakn blev jag gravid efter drygt ett års behandling med pergotime, i slutet kombinerat med hormonsprutor. Jag födde min dotter för 5 år sen. Sen när vi ville igen, så kontaktade jag landstinget, kvinnokliniken och fick veta att utredningen och väntyan på utredning kunde skippas. Men dom ville att jag skulle va av med p-pillren i 3 mån för att hormonvärdena skulle stabiliseras. Jätteskönt tyckte jag som hade föreställt mig lånåång väntetid. (Gick dessutom privat förra gången och nu ny klinik). Men jag slapp väntan -- då ägglossning kom efter 2 veckor och blev gravid! Otroligt tyckte jag, fast barnmorskan på kliniken hade sagt att så kunde ske eftersom vid användning av p-piller tillför man ju bla östrogen(som är det som jag bla annars har brist på) lycka till alla!!

• M0rris

Vi fick våran kille i september -08 efter 2 års utredning och misslyckade pergoförsök medan vi stod i kö för spraybehandling :) Jag åt p-piller fram tills han fyllde 1 år och sen hade vi bestämt oss för att inte tänka på det utan bara köra på som vanligt eftersom man inte har några ÄL eller mens att räkna efter. Det lyckades helt otroligt nog på första "försöket" och nu skall syskonet kommer i Juni-10. Det finns hopp!

Svar på tråden Vi med PCO som vill ha syskon!