• Leiah

Ha barnet sovandes ute

Jag lurar lite på hur det kan vara bra att klä en 6-månaders bebis som sover ut i vagnen i ca 1,5 tim/dag.

Vid ca 0 grader ute brukar jag ha på honom body, tunnare långärmad tröja, strumpbyxor, vanliga byxor, strumpor, tjock fleeceoverall från Lindex och givetvis en bra och varm mössa. Sen ligger han i en Igloo Troller-åkpåse (kanske inte säger dig så mycket, tror det är en norskt märke men den har blivit bäst i test flera gånger och verkar riktigt varm och bra)

Har köpt ull-underställ till honom av 100% ull, sen vet jag att du rekomenderar fleecekläder och en overall över det. Men hur kallt ska det egentligen vara för att man ska ta på honom så mycket?

Vår son är extremt lättväckt så är man där och känner när han sover så vaknar han direkt.. så är lite svårt att veta ibland.. vill ju inte "chansa" på att han är tillräckligt varm heller.

MVH
    Linda

• Svar på tråden Ha barnet sovandes ute
  • Barnklädesexperten

Hej!

Det som är bra med ullens egenskaper förutom att det är varmt är att det transporterar bort fukten om han skulle bli svettig.

Så jag anser hellre för mycket än för lite,bara ullen är närmast kroppen istället för bomull.Så jag skulle börja med ullen redan nu.
    En 6 månaders ligger trots allt ganska still när han sover i vagnen.Glöm inte en ullstrumpa på fötterna.

Lycka till mvh Therese

Svar på tråden Ha barnet sovandes ute