• lindamit

    Nya vänner i söderort/sthlm?

    Hej hej!

    Linda heter jag, är snart 24 år och väntar mitt andra barn nu i slutet på december. Storebror Neo blir 3 i mars!

    Jag känner få som har eller väntar barn så det skulle vara jättekul om det finns fler därute som är i samma situation. Du behöver absolut inte ha barn sen innan men det skulle såklart vara roligt också =)

    Någon som känner igen sig? Skriv gärna i så fall =)

  • Svar på tråden Nya vänner i söderort/sthlm?
  • lindamit

    Skönt att han mår bättre!
    Och onsdag funkar som sagt för mig...

  • metste

    Kom på en grej att denna tråd tror jag försvinner snart, ligger nog bara uppe i tre månader eller nåt sånt. Ska vi lägga upp en ny tråd? Förresten har ni facebook? Maila gärna mig ni som har det så kan man även prata där! En sak till, nån/några som har lust att gå på en shoppingrunda nån dag, behöver lite kläder till barnen roligare med lite sällskap!

  • Humlemamma

    Halloj får man va me?.

    Bor visserligen inte I sthlm, men utanför, Nynäshamn typ..

    Har två barn, en son på 3 o en dotter på 1,5, o e nu i v 7 med min 3:e.


    **Alexander 061222 Mitt allt!! | Agnes 080625 Min underbara prinsessa!!** | **Knodd - BF 29/9**
  • Elinsmamma
    metste skrev 2010-02-04 11:53:29 följande:
    Kom på en grej att denna tråd tror jag försvinner snart, ligger nog bara uppe i tre månader eller nåt sånt. Ska vi lägga upp en ny tråd? Förresten har ni facebook? Maila gärna mig ni som har det så kan man även prata där! En sak till, nån/några som har lust att gå på en shoppingrunda nån dag, behöver lite kläder till barnen roligare med lite sällskap!
    Onsdag passar oss bra, vi kan väl prata mer om shoppingrundan...Det vore kul!
    Imorgon ska vi våga oss iväg till öppna förskolan.

    MVC gick bra, fick BF 9 sep. Oj hoppas jag hinner skola in Elin på förskolan..=)
    Barnmorskan tyckte att det var väldigt tätt mellan barnen..nehe!!

    Kram på er tjejer!
  • metste

    Frida va skönt att det gick bra på MVC! Visst det blir ganska tätt men det behöver inte vara jobbigare för det, och tänk va kul de kommer ha!  Va kul att du också kan på onsdag. Ja vi kan prata mer om shopping då :)

    Men ska vi säga kl 11 på onsdag hemma hos mig? Helena hur har du det med skolan då?

  • Humlemamma

    Ne de fick man tydligen inte..

    Nåja ha de.


    **Alexander 061222 Mitt allt!! | Agnes 080625 Min underbara prinsessa!!** | **Knodd - BF 29/9**
  • metste
    Humlemamma skrev 2010-02-06 22:40:11 följande:
    Ne de fick man tydligen inte.. Nåja ha de.
    Klart du får, missade ditt inlägg. Kul att vi blir fler.
  • Humlemamma
    metste skrev 2010-02-06 23:47:29 följande:
    Klart du får, missade ditt inlägg. Kul att vi blir fler.
    Mja man kände sig juh inte välkommen när man skrivit o två skriver men struntar i o snacka med en..

    Vi flyttade upp till Nynäshamn från Öland aug 08, o ja, jag känner inte så många.. Skulle va roligt o få vänner med barn o så, som inte bor så långt bort..
    **Alexander 061222 Mitt allt!! | Agnes 080625 Min underbara prinsessa!!** | **Knodd - BF 29/9**
  • lindamit

    Det dröjer ett jäkla bra tag tills vi renoverar igen säger jag bara! Fy fan! Sa jag att det skulle blivit klart redan förra veckan? De håller hur som helst fortfarande på...MEN! Nu är de på slutdetaljerna så förhoppningsvis blir de faktiskt klara med allt i eftermiddag =) Segt som bara den, hantverkare har verkligen sin egen tidsuppfattning...Men fint blir det iaf!

    Så beroende på när de blir klara så kommer vi imorn! Vill få ordning på allt innan helgen för då ska vi ha lite gäster här, och det lär ju ta åtminstone 2 dagar att få allt storstädat efter byggarna... Så jag hör av mig senare idag!

    Mette: Jag hakar gärna på en shoppingrunda nån dag, finns inget roligare ;) Kan ju spåna om en passande dag sen!
    Humlemamma: Klart du får joina den här tråden, det är alltid roligt med flera! 

  • Dittrich

    Vi träffas gärna oxå!

    Men vi kan endast på helgerna.. för jag jobbar 8-17 måndag -fredag..

    Men det skulle va super kul att träffa andra, jag känner inte många här i området=){#lang_emotions_sunny}

    Har en Liten Emilia på 2½ år och vi bor i Sumpan =)
    Flyttade hit sommaren 06 och höset 06 vart jag gravid, så jag hann inte gå ut och utforska "stan" riktigt ;P
    Men jag själv är 86a och är en sprallig, galen tjej som gillar att synas,
    ( Det gör Emilia med, Undra vem hon kan ha fått det ifrån ;P )

    Adda mig gärna på MSN om ni vill hitta på nått =)

    Kramis      {#lang_emotions_cheers}{#lang_emotions_heart}[email protected]{#lang_emotions_heart}

  • metste

    Linda: Ja det där med hantverkare, men va skönt att det är klart snart nu i alla fall! Men det var väl på onsdag vi skulle träffas inte i morgon :) Japp en shoppingrunda får vi fixa.

    Humlemamma; självklart är du välkommen, jag är från Uppsala men flyttade hit 02 då jag började plugga till lärare, bor i bagarmossen. På onsdag ska vi träffas hemma hos mig om du har lust?

    Dittrich: välkommen hit, ja vi får se till att ses en helg också, min MSN funkar inte för tillfället :)

    Vilka är det som kommer till mig på onsdag så jag vet vilka jag ska maila min adress till?

  • lindamit

    Onsdag var det ja, har ingen koll på nåt just nu! Var helt säker på att det var tisdag idag haha 

    Och de vart inte klara idag såklart men jag kommer nog iväg några timmar på onsdag ändå =) Känner mest att det är skönt att passa på att röja när vilden Neo är på dagis och det är ju den tiden träffarna har varit...Men jag säger ja till en dejt nu iaf!

    Dittrich: Klart man kan ses helger nån gång också. Har inte heller msn nu faktiskt men vi kan ju höras här via familjeliv så länge!

  • HJ81

    Hej! Förlåt alla att jag inte varit så aktiv här på senare. Har massor att göra den här veckan så vi kan tyvärr inte på onsdag. Ses gärna en dag i nästa vecka däremot!

    Kul med fler i vårt lilla gäng, hoppas ni kan följa med nästa gång!

  • Elinsmamma
    HJ81 skrev 2010-02-08 21:52:42 följande:
    Hej! Förlåt alla att jag inte varit så aktiv här på senare. Har massor att göra den här veckan så vi kan tyvärr inte på onsdag. Ses gärna en dag i nästa vecka däremot! Kul med fler i vårt lilla gäng, hoppas ni kan följa med nästa gång!
    Hej tjejer

    Kul med några nya stjärnor på tråden.
    Elin och jag kommer imorgon, det blir kul som sagt...
    Du skickade väl adress och så förra veckan har jag för mej Mette.
  • Humlemamma

    Halloj =)

    Tyvärr kan jag inte denna veckan för min dotter är sjuk fortfarande..

    Annars passar mån eftermiddag, fredag dag, och lördag dag/kväll och söndag dag bäst, för jobbar natt sön, tis, ons o fre.. =)

    Hoppas jag snart kan hänga med på en träff!


    **Alexander 061222 Mitt allt!! | Agnes 080625 Min underbara prinsessa!!** | **Knodd - BF 29/9**
  • lindamit

    Jag har adressen sen förra veckan! Och jag och Milo knackar också på hos dig vid 11 imorn =)

  • lindamit

    Glömde skriva att det ska bli kul att träffa er nya snart också! Och dig med såklart Helena ;)

  • Hannabandana

    Hej! Kan varmt rekommendera Gofrendly för detta ifall du söker nya vänner i samma livssituation som dig själv! Jag har använt appen ett tag och är så nöjd.

Svar på tråden Nya vänner i söderort/sthlm?