• Danitra

Är min son ett geni?

Min son är 3 år gammal och kan mycket väl förstå att att något som är OK en gång inte är OK en annan gång. Han kan också förstå att olika regler gäller i olika hem.

Han förstår att det är OK att smaka på deg när man bakar men att man inte får äta mycket. Då får man magknip.
    Enligt åsikter i en annan tråd är det helt osannolikt att en så ung pojke kan förstå dessa saker. Uppenbarligen är min son ett geni!
    Och jag som trodde han var helt normalt fungerande på det här området..
  • Svar på tråden Är min son ett geni?
  • TwistedSister
    Bonanza skrev 2009-11-18 14:52:10 följande:
    Ja! Om du hittar den skulle jag bli jätteglad. Den var verkligen underhållning på hög nivå.
    Nej hittar den inte men minns väl. Helt hysteriskt
  • versan

Var på 4-års kontrollen med Dottern på Bvc.
    och tanten sa att hon hade ALDrig under sina år som Bvc sköterska träffat ett barn som förstod instruktioner så bra.
    alla tester var gjorda inom loppet av 15minuter.
    på skoj så testade hon om hun kunde det som 5-6åringar kunde & det skrattade jag & sa sen att dom gjorde hon redan när hon var 2.5 3år.

Detta ska dom tydligen kunna vid 5-6år.

¤ Hoppa på ett ben.
    Det gjorde dottern utan problem vid 3års ålder.

¤ Rita Trianglar & cirklar och förstå dom.
    (våran dotter kan av flera trianglar bygga en fyrkant eller någon annan figur om man ber henne.)

¤ Berätta sagor utan bilder
    Det gjorde hon för oss andra vid 16 månader.

Sen var det nåt mer också som jag glömt.
    men dom kunde hon också.   

• Glamrockare

o då är min son 3.5 år ett verkligt geni eftersom att han snart kan klockan ja hel o halv timme iaf om det är o kunna klockan.

• TwistedSister
    versan skrev 2009-11-18 16:16:26 följande:
    Hehehe... Klart du har ett Geni till barn. Det har vi med. Våran dotter förstod sånt när hon var 2år redan.Medan endel andra barn inte förstod sånt alls.Vänta i kö tex det förstod dottern redan vid 18månader att så gör man & väntar på sin tur.Vid rutchkanan osv... Om någon ville tränga sig före så sa Nej Du måste vänta!Snart din tur.
    Kan inte din dotter lära min sjuåring att vänta i kö? Snälla!
  • Bonanza
    TwistedSister skrev 2009-11-18 16:50:44 följande:
    Nej hittar den inte men minns väl. Helt hysteriskt
    Jag vet. Jag vill verkligen hitta den eftersom den var så absurd. Den kan jag visa mina ungar sen när de har växt upp och bara "var glada att ni inte är ligister som alla förutspådde att ni skulle bli" Allt för lite ostbågar liksom.
  • Danitra
    Bonanza skrev 2009-11-18 17:14:13 följande:
    Jag vet. Jag vill verkligen hitta den eftersom den var så absurd. Den kan jag visa mina ungar sen när de har växt upp och bara "var glada att ni inte är ligister som alla förutspådde att ni skulle bli" Allt för lite ostbågar liksom.
    Har du inte den bland "dina trådar"?
  • Bonanza
    Danitrass skrev 2009-11-18 17:15:11 följande:
    Har du inte den bland "dina trådar"?
    Nej, jag hittar den inte. Den borde ju ligga där men jag ser den inte.
  • TwistedSister

Jag kommer inte ihåg vad det var för rubrik ens. Gör du?

• versan
    TwistedSister skrev 2009-11-18 17:11:14 följande:
    Kan inte din dotter lära min sjuåring att vänta i kö? Snälla!
    hihi... Klart hon kan.
    hon är en fena på att ge instruktioner.
  • Bonanza

Nej, kommer inte ihåg rubriken alls. Något om att berömma barn när de gör fel? Eller nej, typ "är vi ensamma om att göra såhär" eller nåt sånt?

Uppenbarligen var vi det.

• Wintermute

Han är lite tidig bara. Sen är det farligt att lägga barn i en mall och säga att ett barn inte är normalt. Alla är unika på sitt sätt, men älskade ändå

• TwistedSister
    Bonanza skrev 2009-11-18 17:14:13 följande:
    Jo fast de kommer ju att vara ligister vid det laget, har du inte fattat det än? Mina och dina barn kommer sitta på anstalt nånstans tillsammans
  • pelikan

Vet ni hur mycket en vanlig chimpans klarar vid era barns ålder?

• Bonanza

Alltså, det är ju skrämmande att folk kan missuppfatta en tråd så jävla mycket. Min dotter på 2 år skulle fatta bättre än vissa här, och då är hon bara överbegåvad. Inget geni.

• Soulettes
    Bonanza skrev 2009-11-19 21:42:43 följande:
    Alltså, det är ju skrämmande att folk kan missuppfatta en tråd så jävla mycket. Min dotter på 2 år skulle fatta bättre än vissa här, och då är hon bara överbegåvad. Inget geni.
    det kan ju vara så att tråden har blivit kapad, fast det borde du veta....
  • nexa79

Allvarligt talat TS, jag måste säga att min son, som numera är fem, också tillhör geniernas skara i så fall. Han har hela tiden fattat de saker du räknar upp. Skoj att man tydligen har bra gener att föra vidare, höhö.

Men allvarligt, hur kan man säga att ett barn i den åldern INTE fattar dessa elementära saker? Obegripligt. De barn som inte fattar, har nog föräldrar som inte är så intresserade av att lära sina barn sånt, är min gissning. Trots allt är det hos föräldrarna som barnet formas i den åldern. Nåja. Det blir säkert bra.

tremoten.blogg.se

Svar på tråden Är min son ett geni?