Är min son ett geni?
Min son är 3 år gammal och kan mycket väl förstå att att något som är OK en gång inte är OK en annan gång. Han kan också förstå att olika regler gäller i olika hem.
Min son är 3 år gammal och kan mycket väl förstå att att något som är OK en gång inte är OK en annan gång. Han kan också förstå att olika regler gäller i olika hem.
Var på 4-års kontrollen med Dottern på Bvc.
och tanten sa att hon hade ALDrig under sina år som Bvc sköterska träffat ett barn som förstod instruktioner så bra.
alla tester var gjorda inom loppet av 15minuter.
på skoj så testade hon om hun kunde det som 5-6åringar kunde & det skrattade jag & sa sen att dom gjorde hon redan när hon var 2.5 3år.
Detta ska dom tydligen kunna vid 5-6år.
¤ Hoppa på ett ben.
Det gjorde dottern utan problem vid 3års ålder.
¤ Rita Trianglar & cirklar och förstå dom.
(våran dotter kan av flera trianglar bygga en fyrkant eller någon annan figur om man ber henne.)
¤ Berätta sagor utan bilder
Det gjorde hon för oss andra vid 16 månader.
Sen var det nåt mer också som jag glömt.
men dom kunde hon också.
o då är min son 3.5 år ett verkligt geni eftersom att han snart kan klockan ja hel o halv timme iaf om det är o kunna klockan.
Jag kommer inte ihåg vad det var för rubrik ens. Gör du?
Nej, kommer inte ihåg rubriken alls. Något om att berömma barn när de gör fel? Eller nej, typ "är vi ensamma om att göra såhär" eller nåt sånt?
Uppenbarligen var vi det.
Han är lite tidig bara. Sen är det farligt att lägga barn i en mall och säga att ett barn inte är normalt. Alla är unika på sitt sätt, men älskade ändå
Vet ni hur mycket en vanlig chimpans klarar vid era barns ålder?
Alltså, det är ju skrämmande att folk kan missuppfatta en tråd så jävla mycket. Min dotter på 2 år skulle fatta bättre än vissa här, och då är hon bara överbegåvad. Inget geni.
Allvarligt talat TS, jag måste säga att min son, som numera är fem, också tillhör geniernas skara i så fall. Han har hela tiden fattat de saker du räknar upp. Skoj att man tydligen har bra gener att föra vidare, höhö.
Men allvarligt, hur kan man säga att ett barn i den åldern INTE fattar dessa elementära saker? Obegripligt. De barn som inte fattar, har nog föräldrar som inte är så intresserade av att lära sina barn sånt, är min gissning. Trots allt är det hos föräldrarna som barnet formas i den åldern. Nåja. Det blir säkert bra.
tremoten.blogg.se