• bebbi

vilket försök lyckades ni på?

Hej alla lyckliga par, undrar.. vilket förök lyckades ni bli gravida på.

Kramar och grattis =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-17 22:30
    Alltså vi som gör/gjort ivf eller liknande =)

• Svar på tråden vilket försök lyckades ni på?
  • Nalli3
    Tintene skrev 2010-07-05 18:14:39 följande:
    V12 görs vad jag vet inget UL...
    De många gör runt den veckan e att de skriver in sig hos MVC om man nu inte gjort det innan....
    Ok så man skriver in sig på MVC då... ihihi inte lätt att veta allt.. =) tack så mycket
  • Lilla jag 81

Jag och min fina man har gjort vårt första ivf-försök, och på tjuvtestningen för några dagar sedan var det ett plus på stickan! Imorgon har det gått 18 dagar, så då är det testdag och jag hoppas att pluset hållt i sig :)

• Tintene
    Nalli3 skrev 2010-07-05 21:24:37 följande:
    Ok så man skriver in sig på MVC då... ihihi inte lätt att veta allt.. =) tack så mycket
    Ja, fast det kan du göra tidigare om du vill oxå... Nä d e inte lätt att veta när var och hur när det e första gången.
    Lycka till me allt!Glad
  • Tintene
    Lilla jag 81 skrev 2010-07-05 22:19:35 följande:
    Jag och min fina man har gjort vårt första ivf-försök, och på tjuvtestningen för några dagar sedan var det ett plus på stickan! Imorgon har det gått 18 dagar, så då är det testdag och jag hoppas att pluset hållt i sig :)
    Grattis!{#emotions_dlg.flower}
  • pp08
    Nalli3 skrev 2010-07-05 15:53:05 följande:
    HEj ok jag fick för mig att vissa har tagti det igen i vecka 12 och sen vecka 18.. Vad gör man vecka 12 då??? lyssnar på hjärtljud och sånt bara eller???
    Om man gör ett KUB test görs det mellan vecka 11 och 14, det är ett kombinerat test (blodtest och UL) för att beräkna statistisk om man ligger i riskzonen för att barnet kan ha Downs syndrom. I vissa landsting erbjuds detta bara till kvinnor över 35.

Vecka 18 är rutin ultraljudet där man kollar tillväxten, hjärta ryggraden etc.etc. Har man tur kan man även få veta könet då.
  • Nalli3
    pp08 skrev 2010-07-06 23:31:18 följande:
    Om man gör ett KUB test görs det mellan vecka 11 och 14, det är ett kombinerat test (blodtest och UL) för att beräkna statistisk om man ligger i riskzonen för att barnet kan ha Downs syndrom. I vissa landsting erbjuds detta bara till kvinnor över 35.

Vecka 18 är rutin ultraljudet där man kollar tillväxten, hjärta ryggraden etc.etc. Har man tur kan man även få veta könet då.
    OK tack för informationen... Nej könet ska vi inte ta reda på det får bli vår lilla överraskning.. hihi..
  • Tussebus

IVF1: 15 ägg av toppkvalité inget befruktat. Byte av donator.

IVF2: Ett till mig och tre till frysen. Plus 20/6. VUL 9/7

Jag skulle lätt vilja veta könet. Särskilt som styvsonen därhemma propsar på att få en lillebror. Jag tycker hans styvmamma kan ge honom det (hon är också gravid och ska ha i december), men han säger att den ungen ändå bara kommer bli misslyckad haha, han e lite rolig ibland, grabben :)

Vi får väl se...

• Helene70

IVF 1: Två embryon tillbaka, inget till frysen -- MINUS.

IVF 2: Ett embryo tillbaka, inget till frysen -- MINUS

IVF 3: Två embryon tillbaka, inget till fysen -- PLUSFörvånad

Tredje försöket resulterade i en liten pojke som idag är drygt 7 månaderSkrattande

• LilaFjäril

På första IVF försöket fick vi en son. Glad

Med syskonförsöken går det sämre.
    3 frysförsök: Minus
    1 IVF : Minus och inga till frysen.

Nu testar vi ett nytt IVF. Skam den som ger sig.

• vintertös

På 1:a färskförsöket= en son och 4st till frysen

Syskonförsök dryga året efter= 0 av embryona klarade sig

Spontangravida efter ca tre mån vilket resulterade i syskon (åt ssri-preparat under denna period o har nu läst i efterhand att det kan bidra till tjockare slemhinnor o ägget fäster lättare)

• Sardnas

Fösta försöket här och nu är jag i vecka 11. Tiden bara pinnar på

• bergan

1:a IVF försöket  Plus en pojke med Bf 5/9-10Hjärta 

• bergan
    bergan skrev 2010-08-13 20:20:48 följande:
    1:a IVF försöket  Plus en pojke med Bf 5/9-10Hjärta 
    Glömde, 2 till frysen oxå, så det kan bli syskonförsökSkrattande
  • tstenius

På 4:e ivf behandlingen, fick en liten flicka 13:e maj 2009.

1:a minus
    2:a plus men mf i v.6
    3:e för dålig kvalité på äggen
    4:e plus

Hittades inga fel på nån av oss men efter 5 år fick vi ett efterlängtat barn.

Svar på tråden vilket försök lyckades ni på?