Cajsasmamma ; Mantorp, Östergötland.
Glad travamatör som även jobbar på en travskola och hoppas på och bli färdig körinstruktör under 2010.
angelofthedevil ; Bor på Gotland.
Är mammaledig. Har två shettisar, en inkörd å en som skall köras in.
Isnogood: Södermanland..Jobbar heltid på fabrik.
1 islänningshingst-2007, 1 shettishingst-2006, 1 tinkersto-1996 o 1 islänningssto-2004.
Vargaa: Bro/Bålsta, Uppland.
Jobbar heltid och har häst med min syster. Nordsvensk bruksvalack, -04, rider enligt AR/CR-principer och håller på att köra in honom.
Lolo21: Småland, Kalmar.
Pluggar till USKA, jobbar extra i äldreomsorgen och har en son på två år. Har en islänning född 93, ett musblack sto som heter Dimma. Vi rider i skogen och myser mycket, vi gillar att borsta och pyssla. Tölt är favoriten hos både matte och häst.
cress: Närke Utanför örebro .
2 islandshästar,en valack fux*92 och ett silvermusblackt sto *02 och en fux shettis *93
JAMES OLIWER: Bor på Gotland.
Har 4 shettisar (1 valack -95, 1 sto -95, 1 hingst - 09, 1 dräktigt sto -99) Har en vbl valack -95 och en Tinker hingst -08. Rider och Kör. Pluggar datagrund + CV, samt starta eget + bokföring, till våren börjar jag plugga USKA.
Fru X/Surahammar - Man o Barn -87 -89, barnbarn -09
jobbar som Kyrkvaktmästare
egen häst/dressyr *krumelurtant* (glad amatör...) Gillar att pyssla med hästarna o vågar inte hoppa.
Kör gärna om jag har en kompetent groom med.
Haft hästar 30 år i sträck... skulle vara konstigare utan
Essence (SWB) -91 Eminent - Pan xx - Juan - Nero, inköpt -93
Humle (SWB) -09 Hermes - Tolstoy - Pan xx - Juan, inköpt -09
Rider ibland araben: Ghom -87 Pomar-Gaffizon, ägs av Stallägaren sedan -87
I stallet finns också unghästen "B" -06 Silvano-Stanford
Jag o mina hästar har bott i det stallet sen -88, kollektivstall med liten upplyst sandpaddock.
Sialch: Årsunda i Gävleborg. Restaurangbiträde i vardagen. 1 son född 2007
Halvblod dressyr inriktad, 1 minshettis, 1 shettis, 2 inhyrningar i form av en travarnordis som är rihäst, c-ponny som tävlat hoppning
Fru Wirenborg: Kungsör,Västmanland.3 barn och man.
Gått hästhållning på Naturbruksgymnasiet i Sala 94-97.
Jobbat som kulörprovsmålare sen 2000 men är arbetslös från 27 dec 2009.
Äger Jhaxe sen okt 2008, en nordsvensk född 1993. Blandning av brukshäst och kallblodstravare. Skogsmullerider.
Delar ansvaret för ett stall med 6 boxplatser varav tre hyrs ut ,tillsammans med svägerska
Peterstjej: sambo med peter och vi har 3barn varav den minsta är våran gemensamma nämnare. Islandssto - hemma ridning ska sättas i avel nu under våren
Shirevallack- hemma ridning sambon som rider denna jätte häst.
jojja: Bor i Älvkarleby mellan Uppsala och Gävle typ. Jobbar som stationstekniker på Forsmark.
Utbildad ridledare och jobbar nu lite på Älvkarleby ridskola där jag har 3 nybörjarlektioner för tillfället. Rider själv där en gång i veckan och har precis hittat en korsning nordis/halvblod som jag rider när tillfälle ges. Dottern som är 6 år är hästtokig, går på ridskola och rider lite på "min" hästs kompis, också nordis.
Har ridit mycket, men haft uppehåll sen barnen kom. Tävlat upp till MSVB och 140 hoppning - för 10 år sen
EnyaS: Bor i Mönsterås i småland. Mammaledig med min lilla tjej Enya som är 15 veckor. Har ridit islandshästar massa år, men har nu haft uppehåll sen jag blev gravid.
Hallonbåt79: Skåne, Helsingborg
Dotter född -08
Jobbar 75% i ICA butik
Äger sedan 2007 Fabian, -00, korsning arab, halvblod/new forrest. Tävlar dressyr på låg nivå. Tycker tävlandet förutom myset är det jag rider och tränar för.
Har även sedan 2005 hand om Lilleman, -79, shettis som vi lånade som sällskap åt min förra häst och som ägaren sen inte vill ha tillbaka.
Har ridit sen 2000, önskar jag börjat tidigare. Tävlade först hoppning på min förra häst men gick vid hästbyte över till dressyr.
Ts Mamma: Västra Götaland
Dotter född 04, två bonussöner födda 95 resp 99
Tjänstledig Förskollärare som läser på högskolan just nu.
Har ridit sedan 5-års åldern, haft egen häst till och från, mest till sedan 8-års åldern, tävlade mycket under ponnyåren, främst dressyr. Har nu ett Halvblodssto E: Lebus 890 född -96 och en Shettis till dottern & minsta bonusen, tävlandet är lagt på hyllan och nu rids det för skojs skull och för motionerandet...
Lina06:
Bor i Mariestad tillsammans med sambon Mattias och våran dotter Inez född -10. Fick första ponnyn vid 3-4 års ålder och tävlade mycket under ponnyåren (div 1) Men blev lite uppeåll på den fornten i sambamd med att jag sålde ponnyn och tog två fina avkommor på min hbl. sto. Och nu efter graviditeten har jag kommit igång med träning och tävling (hopp) med min egenuppfödning. hbl val. född 05 e: Lasandos-Robin Z. Brodern sålde jag sommaren-09 då jag kände att tiden inte räcker till.
Linasod:
Bor utanför Östhammar som ligger utanför Uppsala.
Jag har ett tyskt halvblod val. -03 E:Ussuri xx som jag tävlar i hopp och dessyr på lokal nivå än så länge!
Har även en fd kallblodstravare som jag tävlar ihoppning.abimopectore2010.blogspot.com/
Bc owner
Strax söder om Uddevalla
1 Nordsvenskt sto född -88
2 Arabston födda -93
1 Arabsto född -07
Det ena arabstoet har tidigare använts till dressyr & western. Hon är numera skogsmulle då hon har mycket lite syn kvar på båda ögonen. (båda har skadats)
Ungstoet ska ridas in i sommar. Hennes mor används som skogsmulle.
Nordsvensken har tidigare ridits flitit i skog & mark med. Hon har även arbetat mycket i skogen. Nu används hon ibland som skogsmulle och däremellan så är hon regeringen i hagen.
janniahlholm
Dalarna/Rättvik
Ridtravare (No More Smokin' "Morris") född 05, ostartad, ej travtränad
Min prins som är den mest positiva häst jag någonsin suttit på, vi tränar varierat just nu för att bygga upp tillit, förtroende, muskler och kondition. Tränar dressyr/hopp mest, även NH-inspirerat med freestyle-ridning och trickträning. Siktet mot LC/LB-debut 2011, både hopp/dressyr. Även påbörja terrängträningen 2011 eftersom tanken är att vi ska tävla fälttävlan 2012.
740tjejen
Bäckefors /Dalsland
Foderhäst Vattenrikets Soleil (Camarague häst)
Utbildad inom western och blir 5 år nu i juli. Kommer bli min blivande träningskompis inom western, kanske nån träningstävling också. Men just nu vintervila på grund av isgator överallt. Men ska snart sättas igång igen.
lenire: Veddige, Halland
Bor på en gård med sambo, dotter född 2006 och son född 2010 plus 3 st katter.
Har 9 st hästar, bedriver uppfödning av halvblod med inriktning hoppning. Väntar 1 föl runt midsommar 2011. Har en uppfödning som ska starta 3-års test i maj och en 4-åring som ska gå kvalitets/4-års championatet i år.
Har ridit sen jag var runt 3 år gammal, haft egen häst sen 1989. Tävlat tidigare upp till 1,20 hoppning.
Hit: Borås, Västra Götaland
Bor med sambo och två hundar, är gravid med BF 27/8.
Har två hästar. En valack född 2003 e. Sandro Hit som jag tävlar MSV dressyr med. Ett hoppsto som även rör sig toppen e. Cantos ue. Indoctro. Denna är dock på väg att säljas och då blir det dressyr för hela slanten på den andre.
Har även tävlat ganska mycket fälttävlan (lätt klass) och hoppning 120. Jobbat som beridare och instruktör och har då och då hästar på utbildning, försäljning osv.
Puggan: Skåne.
Jobbar på ridskola (stallskötare & Instruktör), har lite uppfödning in/tillridning utbildning försäljning hemma.
Bor med man och 2 hundar (+dagmatte till 2 andra hundar så har 4 hundar under vardagarna) och en katt.
BF 15/7 med första avkomman.
Har i hästväg:
Min ögonsten,
Hbl valack, f-03 haft honom sedan han var 2½ år.. e: Hubertus ue: Ganesco. Sparsamt tävlad p.g.a diverse skavanker, tränas dock regelbundet både hopp & dressyr.
Welsh hingst (Godkänd) f-07, köpte honom som föl. Snygg som få =) e: Castor II ue: Bostorps Bravad.
Welsh Mountain hingst, f-08, haft honom ca 2 år. Köpte honom som sällskap till den andra hingsten. E: Salstas Silver Ghost ue: Epos
Welsh Partbred valack. f-09, egen uppfödning, mamma hbl, pappa welsh. E: Castor II, ue Warsteiner. Ska säljas.
Ardennersto. f-09, fick henne i inbyte av två ponny-föl, gav henne till min man i bröllopspresent =) Under inkörning, mannens älskling, stor som ett hus, 165 cm i mkh och 2 år.. 150 cm från mungipa till mungipa..
Fullblodssto. f-03 Köpte henne för ca 1 år sedan. Har medryttare till henne, tränas mkt i dressyr, dräktig med welsh hingst. Ska föla 20/5 e: Desert Story ue: Hernando
Fullblodssto. f-99 Avelssto, var en duktig galoppör i sin ungdom. Fått ett föl med welsh hingst här, såldes direkt, är dräktig igen med samma hingst ska föla 22/6. e: sri Pekan ue: Formidable
Ridponnysto. f-94 Köpte henne i februari iår, ville ha ett sto att avla ponnies på. Tävlat 120 cm på Irland innan hon blev skadad och t-märkt. Funkar bra för promenadridning med systerdottern. Okänd härstamning.
Yezzcorner: Enköping
Just nu "mellan hästar" då jag letar medryttarhäst efter att ha ridit på ridklubben ett tag och tycker att det är lite för lite ridning för mitt sug.
Är utbildad hästskötare, har ridit i 27 år, jobbat med hästar som instruktör, beridare och tävlingsskötare inom och utanför landets gränser i ca 10 år innan jag fick barn.
Har haft foderhäst och några medryttarhästar. Har
aldrig varit intresserad av att tävla, utan har mer suttit på hemmaplan och "filat".
Bloggar om mitt liv med hästar och blandar detta med föräldraskap, åsikter och djurfotografering. Det är mestadels så mitt "hästeri" ser ut för dagen, men jag letar som sagt efter medryttarhäst och hoppas hitta någon lämplig snart nog så jag kommer igång igen.
Har en son som också älskar hästar, och som rider så fort chansen ges. Andra sonen har också suttit på en häst, trots att han inte är två år fyllda än. Är sambo med en yrkesofficer, vi bor i radhus nära skogen och har en korsningshund som vi fick överta, samt sex katter (varav 4 kattungar).
Cecese: Åland
Gift och 4 barn (-98, -03, -06 och -08)
Red en hel del innan barnen men sen hade jag uppehåll okt 1997 till januari 2010. Innan barnen så red jag stora hästar men nu har det blivit islandshäst istället. Slutet av april 2010 köpte jag min första häst och i november 2010 köptes dotterns häst.
Mina hästar är
Seigla från Bolandet f. 00
En dam med mycket egen vilja och egna ideer, väldigt speciell på alla sätt. En häst som man antingen älskar eller hatar. Tjurig som attans om det är för mycket stoj och med nya personer men när man lär känna henne så är hon så go. Hon har gått som ridskolehäst i 5 år och hon gillade inte det och därifrån kommer hennes tjurighet.
Hlekkur från Kvarnbackagård f. 99
En liten isisvalack på ca 130 cm i mankhöjd. Även han har gått på ridskola i 5 år men han trivdes rätt bra med det och har inte blivit tjurig utan tvärtom väldigt gosig. Han såldes endast pga att det fanns för många hästar. Rätt trög i ridhus och gillar det inte riktigt men ute i terrängen gillar han att vara och då kan han få bra fart på. Får ibland sina ryck och bockar men då mjukt så det brukar inte vara problem att sitta kvar. Har ingen trav under ryttare utan grisepassar mest men i hagen eller i ridhus när han är lös så kan han trava riktigt fint om han är på humör.
Hästarna är en del av familjen och vi försöker ofta gå ut på promenad hela familjen inkl hästarna. Så mysigt att gå ut i skogen och ha hästen brevid.