• Anonym (fundersam)

Är jag bisexuell??

Jag är en tjej, 27 år sambo och mamma. Har tidigare i mitt ungdomsliv haft samma funderingar men inte lika starkt... för kanske ett halvår sedan börja jag kolla på tjejer rätt mycke...tycker att dom är attraktiva och sexiga. Har till och med vissa tjejkompisar som jag är lite små"kär" i...har fantiserat om dom då jag onanerat bland...(förlåt, kanske är lite mycke info, men jag måste få ur mig de...)

Känner mig så sjukt förvirrad att jag inte vet vad jag ska ta mig till snart, har ju ett barn som är snart 2 år och en underbar man i mitt liv...har jag gjort allt fel, skulle jag ha utforskat detta innan jag och min kille skaffade barn...nu är det ju försent. Jag kan ju inte bedra min kille och mitt barn bara för att kolla hur det är att ha sex med tjejer...men innerst inne så skulle jag kanske vilja de...fast jag vet inte...

Ja känner mig helt vrickad i huvudet...vad ska jag göra?? Hjälp!

• Svar på tråden Är jag bisexuell??
  • Varja

jag önskar att jag kunde hjälpa dig!

• Varja

om du har lust så kan vi snacka lite om det, besök gärna mig på min sida...

• Djungelpojken

Jättesvår fråga, och jag förstår att du känner dig konfunderad. Du är nog inte ensam i dina funderingar om att det är försent att "prova sina vingar" nu när du har man och barn, oavsett om det gäller tjejsex eller något annat man vill testa.

Jag tror det viktiga är att du är ärlig mot dig själv. Om det är viktigt för dig och hindrar dig i din relation med din man, så borde du också ta upp det med honom. Men om du känner att det kanske är en "grej du vill testa" och kanske försvinner, så kanske det är bäst at ligga lågt och inte riskera något. Men om du känner starkt för det, så sätt dig ner med honom och berätta hur du känner. Tillsammans kanske ni hittar en lösning på det? En relation är ju ett tagande och givande (trodde aldrig jag skulle vara så klyschig..haha) men har ni bara respekt för varandra och era olika sidor så kommer ni komma på ett bra sätt att hantera det.

• Anonym

Jag skulle säga att du är bisexuell - du tänder ju på både män och kvinnor.

Fast jag tycker att din fråga handlar mer om det är ok att vara otrogen, och det är det inte.

Har några kompisar som är bi, och några av dem har aldrig varit med någon av det egna könet, för de har aldrig varit kära i en person av det egna könet, och otrohet finns inte på tapeten.

• ratwoman

jag vet hur du känner det. det är så jag känner dagligen...

jag mådde mycket dåligt av det så jag satte mig ner och pratade med min man om detta.. han tog det väl inte så bra i början därför att han missförstod mig och det som jag menade..

men efter att vi pratat och pratat så förstod vi varandra och det känns så skönt att han vet om mina tankar och funderingar..

så mitt råd till dig ts det är att prata med min sambo när du är redo för det.

om du vill får du gärna inboxa mig

• ratwoman

haha haha haha jag menar så klart att du ska prata med DIN sambo haha haha inte min...

så tokigt det kan bli ibland

ratwoman skrev 2009-11-22 19:24:39 följande:
    jag vet hur du känner det. det är så jag känner dagligen... jag mådde mycket dåligt av det så jag satte mig ner och pratade med min man om detta.. han tog det väl inte så bra i början därför att han missförstod mig och det som jag menade.. men efter att vi pratat och pratat så förstod vi varandra och det känns så skönt att han vet om mina tankar och funderingar..så mitt råd till dig ts det är att prata med min sambo när du är redo för det. om du vill får du gärna inboxa mig
  • Anonym (fundersam)
    Djungelpojken skrev 2009-11-22 19:20:50 följande:
    Jättesvår fråga, och jag förstår att du känner dig konfunderad. Du är nog inte ensam i dina funderingar om att det är försent att "prova sina vingar" nu när du har man och barn, oavsett om det gäller tjejsex eller något annat man vill testa. Jag tror det viktiga är att du är ärlig mot dig själv. Om det är viktigt för dig och hindrar dig i din relation med din man, så borde du också ta upp det med honom. Men om du känner att det kanske är en "grej du vill testa" och kanske försvinner, så kanske det är bäst at ligga lågt och inte riskera något. Men om du känner starkt för det, så sätt dig ner med honom och berätta hur du känner. Tillsammans kanske ni hittar en lösning på det? En relation är ju ett tagande och givande (trodde aldrig jag skulle vara så klyschig..haha) men har ni bara respekt för varandra och era olika sidor så kommer ni komma på ett bra sätt att hantera det.
    ratwoman skrev 2009-11-22 19:24:39 följande:
    jag vet hur du känner det. det är så jag känner dagligen... jag mådde mycket dåligt av det så jag satte mig ner och pratade med min man om detta.. han tog det väl inte så bra i början därför att han missförstod mig och det som jag menade.. men efter att vi pratat och pratat så förstod vi varandra och det känns så skönt att han vet om mina tankar och funderingar.. så mitt råd till dig ts det är att prata med min sambo när du är redo för det. om du vill får du gärna inboxa mig
    Aaaa, prata med min sambo...det låter läskigt som f-n! Just nu känns de som jag inte vågar de...måste suga lite på den karamellen! Tänker ju att de kanske skulle vara bra, men vadå, vad skulle de leda till?? De e ju inte så att han skulle ge mig tillåtelse att gå å ligga med en annan bara för att jag vill utforska mitt egna kön lite...
  • Anonym (fundersam)
    Anonym skrev 2009-11-22 19:23:56 följande:
    Jag skulle säga att du är bisexuell - du tänder ju på både män och kvinnor. Fast jag tycker att din fråga handlar mer om det är ok att vara otrogen, och det är det inte. Har några kompisar som är bi, och några av dem har aldrig varit med någon av det egna könet, för de har aldrig varit kära i en person av det egna könet, och otrohet finns inte på tapeten.
    Min fråga handlar inte alls om det är ok att vara otrogen...skriver ju själv att de kan jag inte vara bara för att kolla hur de är att ha sex med en tjej...
    Frågan är den som jag ställer...är jag bi? vad ska jag göra?
  • ratwoman

Jag förstår verkligen att du tycker att det är läskigt för jag kommer ihåg att jag var LIVRÄDD när jag skulle prata med min man.

Här hade han gift sig med en (vad han trodde var hetero) tjej och så kommer hon och säger att hon tänder på tjejer.

Jag har själv aldrig varit intim med en tjej men jag skulle vilja och det vet min man om.

Han vill inte att jag ska gå isäng med någon tjej utan att prata med honom först (vilket jag förstår) och det tänker jag självklart inte göra...

ALLTING som kommer att hända kommer att vara 110% ärligt gentemot min man.

jag har sagt till honom att när jag kysser en tjej/kvinna första gången så kommer jag att göra det när han inte är i närheten men om det skulle leda till något mer än så så kommer jag att prata med honom först...

oj vad rörigt inlägget blev.,. men jag hoppas att det hjälpte något

• ratwoman

var 100% ärlig mot din sambo det är det enda rådet som jag kan ge dig.. både för hans skull med speciellt för din egen skull.

Anonym (fundersam) skrev 2009-11-22 19:32:40 följande:

Min fråga handlar inte alls om det är ok att vara otrogen...skriver ju själv att de kan jag inte vara bara för att kolla hur de är att ha sex med en tjej...Frågan är den som jag ställer...är jag bi? vad ska jag göra?
  • Anonym (fundersam)

Tro det eller ej men helt naturligt så började jag och min kille prata om lebsex (för de var en bild på 2 tjejer som kysstes på ett pokerforum vi kollade på) igår...och efter mycket om och men så kom vi ju då fram till att jag är lite sugen på tjejer så nu är det avklarat och det är så skönt, han tog de bra. Sa att han inte skulle bli sur om jag kysste en annan tjej men vidare var de ju såklart inte ok...men de viktiga är att han vet hur de ligger till och att jag har mycket funderingar kring detta. Och nu kan vi prata om det...
    Tack för era råd!!! Det var en bra ide att berätta de för honom! :)

Svar på tråden Är jag bisexuell??